Nio ES6 představeno! Nová generace SUV slibuje dojezd až 930 km
- Nio ES6, resp. v Evropě jako Nio EL6 je nejdůležitějším modelem značky
- Druhá generace elektrického SUV přináší mnoho vylepšení
- Jaké má specifikace a za kolik se bude prodávat?

Nio se ve středu pochlubilo se svým omlazeným přírůstkem do modelové nabídky čistých elektrických modelů. Výrobce si od druhé generace malého SUV ES6 slibuje silné výsledky. Model byl poprvé představen v roce 2018 jako dostupnější varianta velkého SUV ES8.
Nejdůležitější model značky přijíždí ve druhé generaci
Pro automobilku jde o její nejprodávanější model. Od roku 2020 na něm stojí zhruba polovina veškerých prodejů. Nová verze obdrží inovovanou platformu NT ve verzi 2.0. Postupně jí dostávají i další omlazené modely. Celý systém řídí systém umělé inteligence Nio Adam a pohání jej čtveřice procesorů typu SoC společnosti nVidia Drive Orin.
Systém je díky tomuto hardwaru schopný výpočetního výkonu tisíce trilionů operací během jediné sekundy. Takové hodnoty jsou skutečně unikátní. Stará se tak o absolutně přesné a rychlé reakce všech potřebných aplikací i podružných funkcí celého vozidla.
Vůz Nio ES6/EL6 je tak plně připraven i k autonomní jízdě. Poprvé se tato technologie objevila v modelu ES7. Postupně se dostává do dalších modelů značky. Většina expertů přitom čekala právě na včera představené omlazení a nazývají jej milníkem značky v novém přístupu. Prémiová technologie tak bude více dostupná i pro běžné zájemce.

Čtěte také: Shell má v Evropě první swapovací stanici. Spolupracuje s automobilkou Nio
Prémiové materiály i technologie
Malé SUV Nio ES6 dostalo nově do výbavy vícečočkový inteligentní systém LED světlometů, zadní osvětlenou lištu pod hranou skla pátých dveří a vylepšený je i koeficient aerodynamiky. Oproti minulé generaci vůz mírně narostl ve velikosti. Na délku nyní měří 4 845 mm, 1 995 mm v šířce a je 1 703 mm vysoký. Interiér prošel omlazovací kúrou a prý půjde o váš druhý obývací pokoj. Přepracované jsou i sedačky, které nabídnou lepší komfort. Sedadlo spolujezdce lze upravit do spací polohy.
SUV je poháněné dvojicí elektromotorů. Přední kola jsou spojena s motorem o výkonu 150 kW, zadní pak nabídne o dalších 60 kW vyšší výkon. V takové vrcholné verzi dokáže vůz zrychlit na stovku za 4,5 sekundy. Na výběr bude ze dvou velikostí baterií. Základní má 75 kWh kapacity a nabídne dojezd 490 kilometrů podle čínské metodiky ekonomiky provozu. Větší 100 kWh baterie prodlouží dojezd až na 625 km.

Nio nabídne i semi-solid baterii s úžasným dojezdem
Od června by navíc měla do nabídky přibýt i verze s novou semi-solid baterií s kapacitou 150 kW. Dojezd bez pár desítek km (930 km) atakuje hranici magické tisícovky. Cena druhé generace modelu Nio ES6 bude se základní baterií startovat na 52 100 dolarech, zvýšený dojezd navýší cenu o 8 200 dolarů na 60 300.
V Evropě se bude model nabízet pod označením Nio EL6 kvůli sporu a vyhnutí se možným omylům s modelem Audi S6.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.