V Evropě se buduje nové důležité partnerství. Po dvou letech od oznámení spolupráce čínské automobilky Nio a globální ropné společnosti Shell otvírají první „společnou“ stanici pro rychlou výměnu baterií elektrických vozidel. V Číně je už více než 1 400 takových stanic v provozu, v Evropě zatím jen 16. Spolupráce má pokračovat na obou kontinentech.
Shell je v současnosti největším světovým dodavatelem fosilních paliv. Jenže s postupem doby se i v tomto průmyslu snaží držet krok s dobou a novými požadavky, a tak není překvapením, že se i ropné společnosti snaží dostat do okruhů kolem elektromobilů. Z jejich pohledu jde samozřejmě hlavně o to, aby jejich čerpací stanice nepřicházely o příliš mnoho zákazníků. Zatím jde ale o velmi malé krůčky vstříc novým technologiím.
Dodavatel paliv tak v poslední době zakoupil menší sítě nabíjecích stanic a vytvořil partnerství s experty v oboru v otázce vývoje vlastní sítě. V minulém roce pak Shell a Nio otevřeli první swapovací stanici v čínském městě Tongan. První z mnoha plánovaných evropských stanic se nyní otevřela v Nizozemí ve městě Harmelen. Pro Nio ale nejde o první evropskou stanici, pouze o první ve spolupráci s Shell.
Čtěte také: Zlom? Do Evropy míří elektromobil, u kterého se baterie nenabíjí, ale vyměňuje
Na území Starého kontinentu automobilka provozuje již 16 výměnných stanic, 8 nabíjecích lokalit a zpřístupnila pro své klienty přes 400 tisíc roamingových stojanů. Na domácím trhu je značka přeci jen poněkud napřed. K 2 580 nabíječkám je možné baterie rychle vyměnit na 1 400 místech. Spolu s Shell plánují v Číně vystavět dalších alespoň 100 swapovacích stanic do roku 2025.
V Evropě se měly první stanice objevit již v minulém roce. Z tohoto pohledu jsou zatím mírně pozadu, v letošním roce se ale má dostat do výstavby ještě několik dalších stanic. Logickým krokem by nyní měla být expanze do zemí podporující elektromobilitu a především na trhy, kde Nio své vozy nabízí. Po Nizozemí by se tak mělo stát v Norsku a Dánsku. Zatím jde o odhady, žádná ze zúčastněných společností další kroky oficiálně zatím neoznámila.
V Evropě se buduje nové důležité partnerství. Po dvou letech od oznámení spolupráce čínské automobilky Nio a globální ropné společnosti Shell otvírají první „společnou“ stanici pro rychlou výměnu baterií elektrických vozidel. V Číně je už více než 1 400 takových stanic v provozu, v Evropě zatím jen 16. Spolupráce má pokračovat na obou kontinentech.
Shell je v současnosti největším světovým dodavatelem fosilních paliv. Jenže s postupem doby se i v tomto průmyslu snaží držet krok s dobou a novými požadavky, a tak není překvapením, že se i ropné společnosti snaží dostat do okruhů kolem elektromobilů. Z jejich pohledu jde samozřejmě hlavně o to, aby jejich čerpací stanice nepřicházely o příliš mnoho zákazníků. Zatím jde ale o velmi malé krůčky vstříc novým technologiím.
Dodavatel paliv tak v poslední době zakoupil menší sítě nabíjecích stanic a vytvořil partnerství s experty v oboru v otázce vývoje vlastní sítě. V minulém roce pak Shell a Nio otevřeli první swapovací stanici v čínském městě Tongan. První z mnoha plánovaných evropských stanic se nyní otevřela v Nizozemí ve městě Harmelen. Pro Nio ale nejde o první evropskou stanici, pouze o první ve spolupráci s Shell.
Čtěte také: Zlom? Do Evropy míří elektromobil, u kterého se baterie nenabíjí, ale vyměňuje
Na území Starého kontinentu automobilka provozuje již 16 výměnných stanic, 8 nabíjecích lokalit a zpřístupnila pro své klienty přes 400 tisíc roamingových stojanů. Na domácím trhu je značka přeci jen poněkud napřed. K 2 580 nabíječkám je možné baterie rychle vyměnit na 1 400 místech. Spolu s Shell plánují v Číně vystavět dalších alespoň 100 swapovacích stanic do roku 2025.
V Evropě se měly první stanice objevit již v minulém roce. Z tohoto pohledu jsou zatím mírně pozadu, v letošním roce se ale má dostat do výstavby ještě několik dalších stanic. Logickým krokem by nyní měla být expanze do zemí podporující elektromobilitu a především na trhy, kde Nio své vozy nabízí. Po Nizozemí by se tak mělo stát v Norsku a Dánsku. Zatím jde o odhady, žádná ze zúčastněných společností další kroky oficiálně zatím neoznámila.