I v dnešní uspěchané a finančně nepříznivé době existují řešení, jak si pořídit líbivé a obstojně vybavené vozidlo za rozumnou částku. Čínská automobilka Dongfeng v rámci svého českého zastoupení nabízí již devět modelů včetně dvou elektrických. Vozy se prezentují překvapivě dobrým dílenským zpracováním a slušnou výbavou. Model Shine, který si dnes představíme, tvoří základní stavební kámen a uspokojí naprostou většinu zájemců o levnější automobil.
Jelikož se bavíme o částce pod půl milionu korun, je zřejmé, že Dongfeng Shine je stále věrný spalovacím agregátům, a to těm zážehovým. Aby nebylo vše dopředu dané, mohou zájemci volit mezi základní atmosférickou 1,5 s výkonem 92 kW nebo výkonnější přeplňovanou verzí se 145 kW výkonu. I tento motor stojí na stejném základě. Motorizace mají rozdílnou převodovku, zatímco atmosféru řídí pětistupňový manuál, v turbu dostanete jako bonus šestistupňový automat. Výkonnější verzi upotřebí i zájemci o tažnou sílu, točivý moment je zde dvojnásobný při 300 Nm.
Při čelním pohledu na levné čínské auto Dongfeng Shine můžeme v masce pozorovat inspiraci od zavedených automobilek. Černá skladba mřížky chladiče připomíná vzdáleně Hyundai Tucson, masivní boční prostupy sání jsou zase typičtější pro sportovní verze Peugeotu. Drobně připomínají i sání českých Škodovek. Design modelu Shine nicméně nijak neuráží, zvolené prvky vypadají dobře a decentně.
Základ osvětluje vozovku stále pomocí halogenových světlometů, za příplatek si můžete užít lepší viditelnosti s LED světlomety. Zadní část sice působí více čínsky, ale dodává vozu zajímavou dynamiku. Najdeme zde méně prolisů a celá záď tak působí více jednolitě. Sdružené světlomety jsou v obou verzích výbavy tvořeny LED moduly.
Čtěte také: Dongfeng se učí od nejlepších. Konkurent Tesly Model Y prý ujede až 901 km
V interiéru jsou modely Dongfeng vybaveny moderními technologiemi a to stejné platí i o nejmenším modelu značky. Když poprvé nastoupíte, téměř byste nevěřili, že jde o stejné vozidlo. Přivítají vás dobře tvarované sedačky s příjemným bočním vedením a oranžovými sportovními doplňky. Přístrojové desce dominuje dotyková obrazovka o úhlopříčce 13 palců. Umožní i zrcadlení mobilního telefonu a to doslovně. Nečekejte Android Auto ani Apple CarPlay, tady uvidíte přesnou kopii svého displeje. Ač je proces připojení mírně zdlouhavý, funguje vcelku spolehlivě. Řidiči jsou nejdůležitější jízdní data servírována digitálním displejem (7”) na místě tradičních budíků.
Zrcátka i přední sedadla budete nastavovat bez zbytečné námahy, oba systémy jsou elektricky nastavitelné. Klimatizace je vždy automatická, u vyšší výbavy je dvouzónová. Vyšší výbava s cenovkou 599 900 Kč s DPH nabízí více komfortních doplňků. Řadíme mezi ně panoramatickou střechu, bezdrátové nabíjení telefonu, parkovací kameru včetně panoramatického zobrazení 360˚. Víko zavazadlového prostoru je ovládané elektricky, stejně tak i parkovací brzda s funkcí asistence rozjezdu do kopce. Potěší i hlídání mrtvého úhlu a adaptivní tempomat pro dlouhé cestování.
Velikost vozu je optimální pro čtyři pasažéry, technicky je ale způsobilé převézt osob pět. Do kufru naložíte zavazadla do objemu 454 litrů. S délkou 4 660 mm nebudete mít problém s jízdou ani v těsnějších uličkách, s manipulací pomáhá i elektronický posilovač řízení.
Značka Dongfeng sice v Česku není stále tolik známá, po celé republice se dnes ale již nachází slušné zastoupení. Vozy si tak můžete prohlédnout ve všech větších městech. Automobilka nyní navíc nabízí speciální akci s rozšířenou zárukou 2+1 roky nebo s nájezdem až do 100 000 kilometrů.
I v dnešní uspěchané a finančně nepříznivé době existují řešení, jak si pořídit líbivé a obstojně vybavené vozidlo za rozumnou částku. Čínská automobilka Dongfeng v rámci svého českého zastoupení nabízí již devět modelů včetně dvou elektrických. Vozy se prezentují překvapivě dobrým dílenským zpracováním a slušnou výbavou. Model Shine, který si dnes představíme, tvoří základní stavební kámen a uspokojí naprostou většinu zájemců o levnější automobil.
Jelikož se bavíme o částce pod půl milionu korun, je zřejmé, že Dongfeng Shine je stále věrný spalovacím agregátům, a to těm zážehovým. Aby nebylo vše dopředu dané, mohou zájemci volit mezi základní atmosférickou 1,5 s výkonem 92 kW nebo výkonnější přeplňovanou verzí se 145 kW výkonu. I tento motor stojí na stejném základě. Motorizace mají rozdílnou převodovku, zatímco atmosféru řídí pětistupňový manuál, v turbu dostanete jako bonus šestistupňový automat. Výkonnější verzi upotřebí i zájemci o tažnou sílu, točivý moment je zde dvojnásobný při 300 Nm.
Při čelním pohledu na levné čínské auto Dongfeng Shine můžeme v masce pozorovat inspiraci od zavedených automobilek. Černá skladba mřížky chladiče připomíná vzdáleně Hyundai Tucson, masivní boční prostupy sání jsou zase typičtější pro sportovní verze Peugeotu. Drobně připomínají i sání českých Škodovek. Design modelu Shine nicméně nijak neuráží, zvolené prvky vypadají dobře a decentně.
Základ osvětluje vozovku stále pomocí halogenových světlometů, za příplatek si můžete užít lepší viditelnosti s LED světlomety. Zadní část sice působí více čínsky, ale dodává vozu zajímavou dynamiku. Najdeme zde méně prolisů a celá záď tak působí více jednolitě. Sdružené světlomety jsou v obou verzích výbavy tvořeny LED moduly.
Čtěte také: Dongfeng se učí od nejlepších. Konkurent Tesly Model Y prý ujede až 901 km
V interiéru jsou modely Dongfeng vybaveny moderními technologiemi a to stejné platí i o nejmenším modelu značky. Když poprvé nastoupíte, téměř byste nevěřili, že jde o stejné vozidlo. Přivítají vás dobře tvarované sedačky s příjemným bočním vedením a oranžovými sportovními doplňky. Přístrojové desce dominuje dotyková obrazovka o úhlopříčce 13 palců. Umožní i zrcadlení mobilního telefonu a to doslovně. Nečekejte Android Auto ani Apple CarPlay, tady uvidíte přesnou kopii svého displeje. Ač je proces připojení mírně zdlouhavý, funguje vcelku spolehlivě. Řidiči jsou nejdůležitější jízdní data servírována digitálním displejem (7”) na místě tradičních budíků.
Zrcátka i přední sedadla budete nastavovat bez zbytečné námahy, oba systémy jsou elektricky nastavitelné. Klimatizace je vždy automatická, u vyšší výbavy je dvouzónová. Vyšší výbava s cenovkou 599 900 Kč s DPH nabízí více komfortních doplňků. Řadíme mezi ně panoramatickou střechu, bezdrátové nabíjení telefonu, parkovací kameru včetně panoramatického zobrazení 360˚. Víko zavazadlového prostoru je ovládané elektricky, stejně tak i parkovací brzda s funkcí asistence rozjezdu do kopce. Potěší i hlídání mrtvého úhlu a adaptivní tempomat pro dlouhé cestování.
Velikost vozu je optimální pro čtyři pasažéry, technicky je ale způsobilé převézt osob pět. Do kufru naložíte zavazadla do objemu 454 litrů. S délkou 4 660 mm nebudete mít problém s jízdou ani v těsnějších uličkách, s manipulací pomáhá i elektronický posilovač řízení.
Značka Dongfeng sice v Česku není stále tolik známá, po celé republice se dnes ale již nachází slušné zastoupení. Vozy si tak můžete prohlédnout ve všech větších městech. Automobilka nyní navíc nabízí speciální akci s rozšířenou zárukou 2+1 roky nebo s nájezdem až do 100 000 kilometrů.