Čínský výrobce baterií, firma CALB, tvrdí, že jím vyvinutá struktura baterie „typu U“ umožňuje rychlejší nabíjení a má vyšší hustotu energie než běžné válcové články, například nejnovější typ Tesla 4680.
Firma CALB (China Aviation Lithium Battery) dosáhla v roce 2022 celosvětově 4% podílu na trhu s bateriemi. To ji řadí na sedmé místo mezi největšími výrobci lithium-iontových článků. Čínský výrobce představil novou technologii baterií, která je založena na strukturálních a chemických inovacích vyvinutých vlastními silami.
Jak uvádí server Next Big Future, bateriové články nového typu se mírně liší od designu dosud používaných cylindrických článků. Viceprezident společnosti CALB Xie Qiu vysvětlil, jakým způsobem vylepšuje nová struktura vlastnosti baterií.
Dosavadní využívání pláště článku jako vodivé složky má za následek relativně dlouhou cestu, kterou prochází proud. Nová struktura baterií redukuje zmíněnou dráhu o 70 % za současného zlepšení využití prostoru o 3 %. Díky novému designu dochází i ke snížení elektrického odporu konstrukčních součástí o 50 %.
Čtěte také: Jak vybrat nabíječku autobaterií? 10 věcí, které byste neměli podcenit
CALB tvrdí, že jeho nová baterie podporuje rychlé nabíjení proudem vyšším než 6C, díky čemuž dochází k zásadnímu zrychlení nabíjení.
Vzhledem ke strukturálním inovacím také došlo ke zvýšení hustoty energie. Výrobce uvádí hodnotu 300 Wh/kg při použití chemie NCM (nikl-kobalt-mangan). Baterie typu LFP (lithium-železo-fosfáty) nebo LMFP (lithium-mangan-železo-fosfáty) mají energetickou hustotu nižší, a to 200 Wh/kg.
Nová struktura bateriového článku nejen zlepšuje jeho výkon, ale současně zjednodušuje výrobu a umožňuje dosažení nižších výrobních nákladů. Qiu říká, že počet svařovacích strojů výrobní linky je možné v porovnání se stávající technologií snížit asi o 70 %. Využití nového typu baterie se samozřejmě nabízí především u elektromobilů, kde specifikace hrají naprosto zásadní roli.
Čínský výrobce baterií, firma CALB, tvrdí, že jím vyvinutá struktura baterie „typu U“ umožňuje rychlejší nabíjení a má vyšší hustotu energie než běžné válcové články, například nejnovější typ Tesla 4680.
Firma CALB (China Aviation Lithium Battery) dosáhla v roce 2022 celosvětově 4% podílu na trhu s bateriemi. To ji řadí na sedmé místo mezi největšími výrobci lithium-iontových článků. Čínský výrobce představil novou technologii baterií, která je založena na strukturálních a chemických inovacích vyvinutých vlastními silami.
Jak uvádí server Next Big Future, bateriové články nového typu se mírně liší od designu dosud používaných cylindrických článků. Viceprezident společnosti CALB Xie Qiu vysvětlil, jakým způsobem vylepšuje nová struktura vlastnosti baterií.
Dosavadní využívání pláště článku jako vodivé složky má za následek relativně dlouhou cestu, kterou prochází proud. Nová struktura baterií redukuje zmíněnou dráhu o 70 % za současného zlepšení využití prostoru o 3 %. Díky novému designu dochází i ke snížení elektrického odporu konstrukčních součástí o 50 %.
Čtěte také: Jak vybrat nabíječku autobaterií? 10 věcí, které byste neměli podcenit
CALB tvrdí, že jeho nová baterie podporuje rychlé nabíjení proudem vyšším než 6C, díky čemuž dochází k zásadnímu zrychlení nabíjení.
Vzhledem ke strukturálním inovacím také došlo ke zvýšení hustoty energie. Výrobce uvádí hodnotu 300 Wh/kg při použití chemie NCM (nikl-kobalt-mangan). Baterie typu LFP (lithium-železo-fosfáty) nebo LMFP (lithium-mangan-železo-fosfáty) mají energetickou hustotu nižší, a to 200 Wh/kg.
Nová struktura bateriového článku nejen zlepšuje jeho výkon, ale současně zjednodušuje výrobu a umožňuje dosažení nižších výrobních nákladů. Qiu říká, že počet svařovacích strojů výrobní linky je možné v porovnání se stávající technologií snížit asi o 70 %. Využití nového typu baterie se samozřejmě nabízí především u elektromobilů, kde specifikace hrají naprosto zásadní roli.