Číňané předběhli všechny. Do Evropy míří elektrický pickup s úžasnými specifikacemi

  • Čínský elektrický pickup Maxus eTerron 9 míří do Evropy
  • Má pohon na všechna čtyři kola a dojezd až 430 km
  • Do prodeje půjde už příští měsíc
Maxus eTerron 9

Elektrický pickup od Maxusu míří na evropský trh | foto: Maxus

Čínská automobilka SAIC Motors na evropském veletrhu IAA představila nový pickup Maxus eTerron 9 a všichni známí výrobci pickupů, včetně Toyoty, Fordu nebo Nissanu nemají na toto vozidlo žádnou adekvátní odpověď. Co zvláštního přináší a dokáže si získat srdce Evropanů?

Silná konkurence pro známé výrobce pickupů

Maxus eTerron 9 je elektrický pickup s pohonem na všechna 4 kola. Je dlouhý 536 cm a široký 200 cm. O pořádný výkon se stará dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 436 koní, díky nimž zvládne utáhnout tažné zařízení přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny, ale zadní nákladový prostor dokáže unést pouze 620 kg. Navíc má vůz systém vzduchového odpružení, který usnadňuje vykládání a nakládání nákladu.

Vozidlo využívá obrovskou lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii s kapacitou 102 kWh, která zajišťuje dojezd až 430 kilometrů. Velkou výhodou tohoto vozu je to, že se zvládne rychle nabít. Z 20 % na 80 % se dostane jen za 40 minut s použitím nabíječky s výkonem 115 kW, jak informuje tisková zpráva Maxusu.


Čtěte také: Zřejmě nejlepší auto, které jsem letos testoval. Je nepochopitelně přehlížené


Bezkonkurenční přední kufr

Žádné vozidlo podobné konstrukce nemá aktuálně na evropském trhu takto velký přední kufr. Maxus eTerron 9 má přední nákladový prostor s kapacitou 235 litrů. Větší přední kufr má Ford F-150 Lightning, ten se ale klasifikuje jako plnohodnotný nákladní vůz.

Interiér vozidla působí svěže a moderně. Najdeme v něm dvojici displejů orientovaných na šířku, dvoubarevné kožené čalounění, plovoucí středovou konzoli a dvouramenný volant. Přední sedadla jsou elektrická a lze je sklopit, čímž se vytvoří 1,7 metru dlouhá plocha pro spaní.

Začátek prodeje

Maxus eTerron 9 se začne prodávat už v říjnu a první evropští zákazníci si vůz užijí na začátku příštího roku. Cena zatím nebyla oznámena, dozvíme se ji v říjnu při začátku prodeje. Ve stejnou dobu se také dozvíme, na které evropské trhy vůz zamíří.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané předběhli všechny. Do Evropy míří elektrický pickup s úžasnými specifikacemi

  • Čínský elektrický pickup Maxus eTerron 9 míří do Evropy
  • Má pohon na všechna čtyři kola a dojezd až 430 km
  • Do prodeje půjde už příští měsíc
Maxus eTerron 9

Elektrický pickup od Maxusu míří na evropský trh | foto: Maxus

Čínská automobilka SAIC Motors na evropském veletrhu IAA představila nový pickup Maxus eTerron 9 a všichni známí výrobci pickupů, včetně Toyoty, Fordu nebo Nissanu nemají na toto vozidlo žádnou adekvátní odpověď. Co zvláštního přináší a dokáže si získat srdce Evropanů?

Silná konkurence pro známé výrobce pickupů

Maxus eTerron 9 je elektrický pickup s pohonem na všechna 4 kola. Je dlouhý 536 cm a široký 200 cm. O pořádný výkon se stará dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 436 koní, díky nimž zvládne utáhnout tažné zařízení přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny, ale zadní nákladový prostor dokáže unést pouze 620 kg. Navíc má vůz systém vzduchového odpružení, který usnadňuje vykládání a nakládání nákladu.

Vozidlo využívá obrovskou lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii s kapacitou 102 kWh, která zajišťuje dojezd až 430 kilometrů. Velkou výhodou tohoto vozu je to, že se zvládne rychle nabít. Z 20 % na 80 % se dostane jen za 40 minut s použitím nabíječky s výkonem 115 kW, jak informuje tisková zpráva Maxusu.


Čtěte také: Zřejmě nejlepší auto, které jsem letos testoval. Je nepochopitelně přehlížené


Bezkonkurenční přední kufr

Žádné vozidlo podobné konstrukce nemá aktuálně na evropském trhu takto velký přední kufr. Maxus eTerron 9 má přední nákladový prostor s kapacitou 235 litrů. Větší přední kufr má Ford F-150 Lightning, ten se ale klasifikuje jako plnohodnotný nákladní vůz.

Interiér vozidla působí svěže a moderně. Najdeme v něm dvojici displejů orientovaných na šířku, dvoubarevné kožené čalounění, plovoucí středovou konzoli a dvouramenný volant. Přední sedadla jsou elektrická a lze je sklopit, čímž se vytvoří 1,7 metru dlouhá plocha pro spaní.

Začátek prodeje

Maxus eTerron 9 se začne prodávat už v říjnu a první evropští zákazníci si vůz užijí na začátku příštího roku. Cena zatím nebyla oznámena, dozvíme se ji v říjnu při začátku prodeje. Ve stejnou dobu se také dozvíme, na které evropské trhy vůz zamíří.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."