Tesla oficiálně v Číně otevírá brány cizím elektromobilům. Ve své nové zprávě oznamuje, že vlastní síť rychlých nabíjecích stanic Supercharger bude již brzy možné začít využívat i s jinými vozy, než své domácí značky. Stejně jako v jiných zemích i zde jde o velmi vítaný krok. Jde o další krok ke globálnímu zpřístupnění sítě Supercharger.
První pilotní program odemykání nabíjecích stanic vyzkoušela Tesla v Evropě v průběhu roku 2021. Evropa byla zvolena především díly jednotnému standardu rychlého nabíjení. Všechny Tesly vyráběné pro místní trh jsou již z výroby osazeny univerzálním konektorem CCS2. Při zpřístupnění tak výrobce nemusel jinak fyzicky zasahovat do vozidel ani nabíjecích stojanů. V průběhu loňského roku tak mohla Tesla počet „veřejných“ stojanů jednodušeji navyšovat.
Začátkem letošního roku se automobilka pustila do stejného kroku na svém domácím kontinentu. Zde je ovšem celý proces složitější, jelikož Tesla používá svůj proprietární konektor. Ostatní výrobci již na začátku své karty vsadili na evropský standard. Posledním významným trhem, který zbývá odemknout široké veřejnosti, je tak Čína.
Čtěte také: Ultrarychlá nabíječka od Huawei strčí do kapsy i Superchargery od Tesly
Nyní tedy Tesla oficiálně oznámila zahájení pilotního programu pro čínské zájemce. V první fází bude zpřístupněno deset Superchargerů v Pekingu a v Šanghaji. Na tuto možnost čekalo zatím 37 různých modelů od dalších výrobců. Najdeme mezi nimi i takové velikány, jakými jsou Nio, Xpeng, BYD nebo Polestar.
V Číně Tesla používá z výroby místní nabíjecí standard. Tím je odemykání opět usnadněné a o něco více se přibližuje evropskému modelu. V Číně je aktuálně v provozu více 1 600 lokalit s více než 10 000 jednotlivými stojany. Pokud se pilotní program osvědčí, bude automobilka i nadále pokračovat v jejich postupném zpřístupnění. Výrazně si tak posílí svojí pozici i na asijském kontinentu.
Tesla oficiálně v Číně otevírá brány cizím elektromobilům. Ve své nové zprávě oznamuje, že vlastní síť rychlých nabíjecích stanic Supercharger bude již brzy možné začít využívat i s jinými vozy, než své domácí značky. Stejně jako v jiných zemích i zde jde o velmi vítaný krok. Jde o další krok ke globálnímu zpřístupnění sítě Supercharger.
První pilotní program odemykání nabíjecích stanic vyzkoušela Tesla v Evropě v průběhu roku 2021. Evropa byla zvolena především díly jednotnému standardu rychlého nabíjení. Všechny Tesly vyráběné pro místní trh jsou již z výroby osazeny univerzálním konektorem CCS2. Při zpřístupnění tak výrobce nemusel jinak fyzicky zasahovat do vozidel ani nabíjecích stojanů. V průběhu loňského roku tak mohla Tesla počet „veřejných“ stojanů jednodušeji navyšovat.
Začátkem letošního roku se automobilka pustila do stejného kroku na svém domácím kontinentu. Zde je ovšem celý proces složitější, jelikož Tesla používá svůj proprietární konektor. Ostatní výrobci již na začátku své karty vsadili na evropský standard. Posledním významným trhem, který zbývá odemknout široké veřejnosti, je tak Čína.
Čtěte také: Ultrarychlá nabíječka od Huawei strčí do kapsy i Superchargery od Tesly
Nyní tedy Tesla oficiálně oznámila zahájení pilotního programu pro čínské zájemce. V první fází bude zpřístupněno deset Superchargerů v Pekingu a v Šanghaji. Na tuto možnost čekalo zatím 37 různých modelů od dalších výrobců. Najdeme mezi nimi i takové velikány, jakými jsou Nio, Xpeng, BYD nebo Polestar.
V Číně Tesla používá z výroby místní nabíjecí standard. Tím je odemykání opět usnadněné a o něco více se přibližuje evropskému modelu. V Číně je aktuálně v provozu více 1 600 lokalit s více než 10 000 jednotlivými stojany. Pokud se pilotní program osvědčí, bude automobilka i nadále pokračovat v jejich postupném zpřístupnění. Výrazně si tak posílí svojí pozici i na asijském kontinentu.