Ultrarychlá nabíječka od Huawei strčí do kapsy i Superchargery od Tesly
- Huawei pokračuje ve své cestě vstříc elektromobilitě
- Po vývoji vlastního elektromobilu testuje i vlastní nabíjecí stanice
- Ty mají maximální výkon až 600 kW

Po mobilních telefonech, spotřební elektronice a telekomunikační infrastruktuře se čínský Huawei vydává na cestu do automobilového průmyslu. Po uzavření partnerství s několika automobilkami a uvedením svého prvního elektromobilu přichází i první vlaštovka v podobě ultrarychlé nabíječky.
Huawei bude mít opravdu rychlé nabíjení
Jak uvádí přední technologický server Mobilizujeme.cz, na veřejnost se dostaly první snímky připravovaných nabíjecích stanic. Huawei se zde nesnažil vymyslet žádný designový kousek, jde o jednoduchý úzký kvádr s chladící jednotkou umístěnou ve spodní části stojanu. Na výšku stojan měří 170 cm, a stojí na půdorysu o rozměrech 29,5 x 34 cm. Barvou ale může některé zmást, je totiž dost podobná barvě Tesly. Zde je třeba poznamenat, že i Huawei má svojí primární barvu červenou. Jde ale samozřejmě o rozdílný odstín.
Zatím se stojany montují na území Číny. Najdete na jich čínskou národní standardní zástrčku. Výstupní napětí se pohybuje mezi 200 a 1000 V. Největší výstupní proud dosahuje až 600 A, stejnou hodnotu vykazuje i výkon v kilowattech, tedy až 600 kW. Na jeden stojan připadá jedna přípojka. Výrobce svůj stojan pojmenoval FusionCharge. Se zachováním co nejvyššího výkonu pomáhá kapalinová chladící jednotka. Přípojný kabel dosahuje délky 3,5 metru.

Čtěte také: Nový hráč na poli elektromobilů? Xiaomi postupuje ve vývoji rychleji, než se čekalo
Huawei si chce ukousnout velké sousto z průmyslu
V oboru se spekulovalo, že Huawei bude stanice instalovat a provozovat až od roku 2025. Díky rychlejšímu vývoji a uzavřenému testování s uživateli ale společnost své plány mírně urychlila. Nyní se předpokládá uvedení na trh spolu s novým elektromobilem, Huawei Aito Wenji M9.
K tomu by mělo dojít ještě před koncem letošního roku. FusionCharge se nebude omezovat pouze na tento model, půjde o celou řadu. Její součástí budou DC Superchargery, Fast Chargery a DC Split Charger. Zde představený model reprezentuje tu nejvýkonnější variantu.
Pomalejší varianta nabídne dvojici přípojek, každá bude schopná dodat až 180 kW výkonu na kabelu dlouhém 5 metrů. Pro srovnání, konkurenční Superchargery V3 od Tesly poskytují výkon až 250 kW, nejnovější Supercharger V4 potom údajně až 600 kW, tedy stejně jako v případě Huawei. Jenže zatímco u Tesly jde o technické maximum, které v praxi jeho vozy zatím neumožňují, u Huawei tomu bude naopak.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.