První rychlonabíjecí stojany nové generace vyrostly v Nizozemsku
Přinášejí mnohá vylepšení, která ocení i nemajitelé elektromobilů od Tesly
Americká automobilka Tesla neustále zlepšuje svou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger, která patří mezi největší výhody této značky. A nejde jen o to, že se síť rozrůstá, ale také dochází k vylepšování technických specifikací.
Tesla Supercharger V4
Nejnovější generace rychlonabíječek Tesla Supercharger V4 je možná vůbec nejvýraznějším upgradem, neboť kromě vylepšení parametrů došlo také ke změně designu. Je škoda, že o novinkách se nedozvídáme přímo od Tesly, ale jen od fanoušků, kteří se vydali na první lokalitu, kde se inovované Superchargery nacházejí.
První Tesla Supercharger V4 vyrostl v Evropě, a to konkrétně v Nizozemsku. Čítá samozřejmě hned několik stojanů, jak ukazuje fotka uživatele Tesla Charging na Twitteru. Dále si můžeme všimnout nového designu stojanů, které nejsou červeno-bílé s charakteristickou „dírou“ uprostřed, nýbrž jen jednoduše a minimalisticky černo-bílé.
Kromě rozdílného designu, který je okamžitě patrný, došlo k výrazným změnám i po stránce specifikací. Tesla Supercharger V4 se očividně může pochlubit zhruba dvojnásobným výkonem oproti předchozí generaci V3, což na papíře vypadá opravdu brutálně. Výkon u V4 může dosahovat až 600 kW (výpočet z toho, že jsou na štítcích na stojanech Tesly uvedené hodnoty 1000 V a 615 A – pozn. redakce).
Prakticky ale vyšší výkon na rychlonabíječkách elektromobily většinou (i s ohledem na životnost baterie) udrží jen během zahájení nabíjení a při nižším stavu energie, tj. kdy je baterie více vybitá. Takže nelze čekat, že by s dvojnásobným maximálním výkonem došlo ke zkrácení doby potřebné k dobití elektrického auta na polovinu. Ale o něco rychlejší to určitě bude – pokud vůz dokáže vyššího výkonu u Superchargeru využít. Nejspíše zde máme ukázku toho, čeho budou Tesly v budoucnu schopné.
Dalším vylepšení u Superchargeru V4 je delší kabel. Nevíme o kolik je delší, ale každopádně důvodem prodloužení nabíjecího kabelu je fakt, že po otevírání Superchargerů i pro elektromobily ostatních značek než je Tesla docházelo k tomu, že některá auta měla port pro nabíjení umístěný na jiném místě, a jelikož kabel nedosáhl kolem auta, tak bylo potřeba parkovat na vedlejší parkovací pozici u nabíječky, čímž jedno auto zablokovalo hned dvě parkovací místa. S delším kabelem tyto problémy zmizí.
Aktuálně jsou nejnovější rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger V4 otevřené jen pro elektromobily značky Tesla, neboť probíhá test a konfigurace výkonu. Zanedlouho se ale mají i tyto nabíječky v Evropě otevřít pro všechny elektromobily, tedy nejen ty od Tesly.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.