Nový hráč na poli elektromobilů? Xiaomi postupuje ve vývoji rychleji, než se čekalo

Tomáš Richter
  • Prototyp Xiaomi Car brázdí čínské silnice
  • Přinášíme čerstvé detaily ohledně specifikací a ceny
  • Kdy půjde elektromobil do masové produkce?
Xpeng P7
Xpeng P7

Xiaomi, jeden z předních lídrů na trhu s mobilními telefony, se angažuje snad ve všech myslitelných segmentech komerční elektroniky. Mimo populární smartphony má v portfoliu chytré hodinky, náramky, koloběžky, notebooky, vysavače nebo IoT produkty.

Lístek do elektromobility

A protože se ve fantazii meze nekladou, rozhodl se čínský brand nakouknout i do elektromobility. Že to nedává smysl? S tím se dá souhlasit. Trh s elektrickými vozy je rovněž vysoce saturován. Jestli chce jakýkoliv nováček pomyslně plavat mezi žraloky, musí mít hodně ostré zuby. Na druhou stranu Xiaomi si věří.

Prvotina nejspíš nebude „top tier“ elektromobil, nicméně pokud jej solidně vybaví, nabídne zajímavou cenu i dojezd, povést by se to mohlo. Že by hned zkraje rozčeřilo vody, to si nemyslím, ale může se stát cokoliv.

Xiaomi MS11 elektromobil automobil auto
Xiaomi MS11 elektromobil automobil auto

Čtěte také: Xiaomi neuhlídalo tajemství! Chystaný elektromobil vypadá zatraceně dobře


Xiaomi Car

Navíc zkušenosti s auty už má. Ne přímo s výrobou, to ne, ale s přidruženými technologiemi, které dodává místním čínským značkám. Je evidentní, že právě v rostoucí popularitě elektrických vozů vidí velký tržní potenciál, kterého je třeba náležitě využít, což se jeví jako ten nejpádnější důvod, proč to chce zkusit.

Už před dvěma, třemi lety se zástupci Xiaomi nechali slyšet, že tento projekt není utopie. Následně se o Xiaomi Car tu a tam objevily další kusé informace, ale byly to jen takové střípky víceméně ničeho.

Vyzyvatel Tesly? Hm..

To se postupně začalo měnit na sklonku loňského a počátkem letošního roku. Prototyp vozidla se mihl několikrát na silnici a ač kamuflovaný, leccos dává tušit, že by mohlo jít o konkurenta Modelu S od Tesly. Samozřejmě je potřeba to brát s určitou rezervou. Nedokážu si představit, že by se s svým prvním elektromobilem zvedlo Xiaomi Elona Muska ze židle.

Navíc některé odhady prezentované médii zněly až šíleně. Tisícikilometrový dojezd zní sice fantasticky, ale jak se říká, držme se při zemi. Tento středně velký sedan bude s velkou pravděpodobností rád, když zvládne půlku.

Xiaomi Car by měl jít do prodeje ve dvou variantách, a to s 400V a dražší 800V architekturou. Akumulátor LFP dodá firma BYD a nebude chybět ani pokročilý systém řízení s technologií LiDAR. Ozývají se hlasy, že čínský výrobce chystá ekvivalent na úrovni Tesla Autopilota, ale i tady bych byl alespoň prozatím přinejmenším opatrný.

Elektromobil od Xiaomi během zimního testování v Číně
Elektromobil od Xiaomi během zimního testování v Číně

Premiéra se blíží

Dle modifikace a výbavy se u očekávaného elektromobilu od Xiaomi rýsuje cenový rámec oscilující po přepočtu mezi 500 000 – 900 000 Kč bez daně. To už by možná stálo za zvážení, ale (znovu) jde o předběžný nástřel, oficiální cena se může lišit. A když už jsme u těch oficialit, populární InsideEVs nově informuje, že masová výroba je čím dál tím blíže.

Web zmiňuje první polovinu příštího roku, což koresponduje s některými z posledních odhadů. Otevírá se tak prostor pro spekulaci, že čistě teoreticky by se Xiaomi mohlo vytasit s finálním produktem ještě v průběhu Vánoc. Uvidíme…

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články