Někteří z vás možná přemýšlejí nad pořízením nového automobilu a z lásky k udržitelnosti se snažíte najít co nejekologičtější pohon. Jednou z šetrnějších variant může být i vodík, ale zde vás zastavíme, infrastruktura pro doplňování tohoto prvku je v České republice opravdu tragická. V současné chvíli se na našem území nachází jedna jediná čerpací vodíková stanice. Do roku 2030 jich má být pouhých 80.
Jediné místo, kde momentálně natankujete vodík je pražský Barrandov, přičemž dalších 9 stanic je ve výstavbě. Do roku 2030 má přitom po českých silnicích jezdit na 50 tisíc aut vodík a k tomu 870 vodíkových autobusů. To není vůbec zanedbatelné číslo, takže by se dalo předpokládat, že tomuto počtu bude úměrná i infrastruktura určená pro tento pohon. To bychom se však šeredně mýlili, za zmíněných 8 let má být v provozu pouhých 80 stanic.
Tyto a další informace jsme se mohli dozvědět na semináři Výstavba vodíkových plnících stanic pořádaném agenturou CzechInvest a Ministerstvem průmyslu a obchodu. Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu, mimo jiné řekl, že největší nárůst vozů s vodíkovým pohonem můžeme čekat po roce 2025 a plán výstavby 79 plnících stanic je podle něho velmi optimistický.
Čtěte také: Průlom ve světě baterií! Dokážeme nabít elektromobil během pár sekund?
Jen pro porovnání, v současné chvíli v České republice připadá na jeden veřejný dobíjecí bod přibližně 9 elektromobilů. Po jednom snadném výpočtu zjistíme, že u vozů na vodíkový pohon toto číslo vystoupá na 625. Pochopitelně proces plnění vodíku je o mnoho kratší, nicméně to neubírá na naprostém nepoměru.
Momentálně si na českém trhu spojíme tento typ motorizace především s dvěma modely – Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Ani jednomu se však v prodejích příliš nevedlo a o nástupcích tedy automobilky zatím nemluví.
Někteří z vás možná přemýšlejí nad pořízením nového automobilu a z lásky k udržitelnosti se snažíte najít co nejekologičtější pohon. Jednou z šetrnějších variant může být i vodík, ale zde vás zastavíme, infrastruktura pro doplňování tohoto prvku je v České republice opravdu tragická. V současné chvíli se na našem území nachází jedna jediná čerpací vodíková stanice. Do roku 2030 jich má být pouhých 80.
Jediné místo, kde momentálně natankujete vodík je pražský Barrandov, přičemž dalších 9 stanic je ve výstavbě. Do roku 2030 má přitom po českých silnicích jezdit na 50 tisíc aut vodík a k tomu 870 vodíkových autobusů. To není vůbec zanedbatelné číslo, takže by se dalo předpokládat, že tomuto počtu bude úměrná i infrastruktura určená pro tento pohon. To bychom se však šeredně mýlili, za zmíněných 8 let má být v provozu pouhých 80 stanic.
Tyto a další informace jsme se mohli dozvědět na semináři Výstavba vodíkových plnících stanic pořádaném agenturou CzechInvest a Ministerstvem průmyslu a obchodu. Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu, mimo jiné řekl, že největší nárůst vozů s vodíkovým pohonem můžeme čekat po roce 2025 a plán výstavby 79 plnících stanic je podle něho velmi optimistický.
Čtěte také: Průlom ve světě baterií! Dokážeme nabít elektromobil během pár sekund?
Jen pro porovnání, v současné chvíli v České republice připadá na jeden veřejný dobíjecí bod přibližně 9 elektromobilů. Po jednom snadném výpočtu zjistíme, že u vozů na vodíkový pohon toto číslo vystoupá na 625. Pochopitelně proces plnění vodíku je o mnoho kratší, nicméně to neubírá na naprostém nepoměru.
Momentálně si na českém trhu spojíme tento typ motorizace především s dvěma modely – Toyota Mirai a Hyundai Nexo. Ani jednomu se však v prodejích příliš nevedlo a o nástupcích tedy automobilky zatím nemluví.