Česká energetická skupina ČEZ bude mít na starosti instalaci rychlonabíjecích stanic v Maďarsku. Tento krok je součástí investic ve výši 1 miliardy korun, které započaly v tuzemsku a v následujících deseti letech budou pokračovat v Maďarsku, Bulharsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku.
Tip: ČEZ: Platby za dobíjení elektroaut ladíme, přijdou změny
ČEZ plánuje rozšířit síť rychlonabíječek ve střední a východní Evropě. Společnost odhaduje, že jen na českých cestách bude v roce 2020 přes 10 tisíc elektromobilů, v roce 2030 jich pak má být 250 tisíc (o čemž nicméně vzhledem ke kupní síle Čechů a nepraktičnosti elektrických vozů mimo velká města trochu pochybujeme). V reakci na rostoucí trendy e-mobility firma začne s rozšiřováním infrastruktury ještě před koncem roku a do konce roku 2019 chce počet svých současných nabíjecích stanic zdvojnásobit o více než 150, čili na celkový počet přes 300.
Síť rychlonabíječek, sestávající z 50kW zařízení kompatibilních se standardy CHAdeMO i CCS, bude stát v následujících deseti letech zmíněnou 1 miliardu korun. Asi polovinu této částky poskytnou daňoví poplatníci zapojených zemí, neboť řešení bude spolufinancováno z dotací. ČEZ zároveň hledá příležitosti k akvizicím, které by pomohly urychlit růst v tomto segmentu.
„Logicky se budeme zabývat zeměmi, ve kterých už jsme aktivní,“ říká Tomáš Chmelík, šéf divize čistých technologií v ČEZu. „Sektor veřejných služeb chce v dlouhodobém měřítku vybudovat sítě a já očekávám, že se tento trh v následujících pěti letech zkonsoliduje.“
Zdroj: Electrive
Česká energetická skupina ČEZ bude mít na starosti instalaci rychlonabíjecích stanic v Maďarsku. Tento krok je součástí investic ve výši 1 miliardy korun, které započaly v tuzemsku a v následujících deseti letech budou pokračovat v Maďarsku, Bulharsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku.
Tip: ČEZ: Platby za dobíjení elektroaut ladíme, přijdou změny
ČEZ plánuje rozšířit síť rychlonabíječek ve střední a východní Evropě. Společnost odhaduje, že jen na českých cestách bude v roce 2020 přes 10 tisíc elektromobilů, v roce 2030 jich pak má být 250 tisíc (o čemž nicméně vzhledem ke kupní síle Čechů a nepraktičnosti elektrických vozů mimo velká města trochu pochybujeme). V reakci na rostoucí trendy e-mobility firma začne s rozšiřováním infrastruktury ještě před koncem roku a do konce roku 2019 chce počet svých současných nabíjecích stanic zdvojnásobit o více než 150, čili na celkový počet přes 300.
Síť rychlonabíječek, sestávající z 50kW zařízení kompatibilních se standardy CHAdeMO i CCS, bude stát v následujících deseti letech zmíněnou 1 miliardu korun. Asi polovinu této částky poskytnou daňoví poplatníci zapojených zemí, neboť řešení bude spolufinancováno z dotací. ČEZ zároveň hledá příležitosti k akvizicím, které by pomohly urychlit růst v tomto segmentu.
„Logicky se budeme zabývat zeměmi, ve kterých už jsme aktivní,“ říká Tomáš Chmelík, šéf divize čistých technologií v ČEZu. „Sektor veřejných služeb chce v dlouhodobém měřítku vybudovat sítě a já očekávám, že se tento trh v následujících pěti letech zkonsoliduje.“
Zdroj: Electrive