Elektrifikace automobilového průmyslu již tvoří velmi podstatnou část dnešní doby. To, že je stále velké množství odpůrců je přirozené, ale dříve nebo později budou muset všichni přiznat, že to je krok správným směrem. Největší dopad to má na dopravce, kurýry i spediční společnosti. Obrovské flotily dodávek většinou spalují diesel a ujedou denně stovky kilometrů. Že to ale jde i elektricky se snaží kromě jiných značek dokázat i česká společnost CV Tech. Právě s ní navázala spolupráci Česká pošta.
Není to poprvé, co se Česká pošta zaměřila na výměnu vozidel za elektrická. Již v minulosti na městské rozvážky po Praze používala elektrický Peugeot iOn. Nyní se ale nejedná o malá vozidla, ale o klasické rozvážkové dodávky. Prozatím se jedná o pár kusů na vyzkoušení, plány na obnovu a přechod flotily k elektřině oznámila společnost mnohem větší a důslednější. Chce se stát více uhlíkově neutrální. Následuje tak kroky poštovních společností i ze zahraničí.
Elektrická dodávka je při krátkých městských přejezdech a neustálých vykládkách velmi efektivní. Nejen pro okolí, které potěší lokálně nulové emise, ale i pro řidiče, kterým vozy Maxus poskytují velký komfort a pohodlí. Že i v logistickém sektoru se již nejedná o osamělé hráče dokazují koneckonců i modely e-Transit od Fordu nebo elektrická dodávka Volkwagen e-Crafter. Společnosti si tak již dnes mohou vybrat zajímavé alternativy k běžným naftovým pracantům.
Čtěte také: Plně elektrický Peugeot e-Expert získal ocenění Mezinárodní dodávka roku 2021
Česká pošta bude využívat dodávek velikostí velmi blízkou právě těmto modelům. Při městském provozu nabízí dojezd kolem 350 kilometrů, ložnou plochu 11 m3 a 1 200 kg užitečné hmotnosti. Na rychlé DC nabíječce pak získáte 60 % kapacity během 36 minut. Energii uchovává baterie o kapacitě 51,5 nebo 70 kWh, v závislosti na provedení délky vozu.
Společnost SAIC Motor je čínská automobilka, která kromě elektrických dodávek nabízí i osobní cargo vozidla a klasická elektrická SUV. Jejich vozů již využívá například online rozvážková služba Rohlík. Ti pro svůj provoz zvolili model eDeliver 3, který by se velikostí dal zařadit k modelům Citroën e-Jumpy, Peugeot E-Expert nebo Opel Vivaro-e.
Dojezdem se pohybuje na hodnotě i přes 300 kilometrů. Karoserie se nabízí ve dvou délkách a podle zvolené varianty vlastní baterii o velikosti 35, respektive 52,5 kWh. Užitečná hmotnost delší varianty je pak téměř jedna tuna. Nejmenší užitkový model pak s cenou startuje těsně pod 700 tisíci korunami.
Elektrifikace automobilového průmyslu již tvoří velmi podstatnou část dnešní doby. To, že je stále velké množství odpůrců je přirozené, ale dříve nebo později budou muset všichni přiznat, že to je krok správným směrem. Největší dopad to má na dopravce, kurýry i spediční společnosti. Obrovské flotily dodávek většinou spalují diesel a ujedou denně stovky kilometrů. Že to ale jde i elektricky se snaží kromě jiných značek dokázat i česká společnost CV Tech. Právě s ní navázala spolupráci Česká pošta.
Není to poprvé, co se Česká pošta zaměřila na výměnu vozidel za elektrická. Již v minulosti na městské rozvážky po Praze používala elektrický Peugeot iOn. Nyní se ale nejedná o malá vozidla, ale o klasické rozvážkové dodávky. Prozatím se jedná o pár kusů na vyzkoušení, plány na obnovu a přechod flotily k elektřině oznámila společnost mnohem větší a důslednější. Chce se stát více uhlíkově neutrální. Následuje tak kroky poštovních společností i ze zahraničí.
Elektrická dodávka je při krátkých městských přejezdech a neustálých vykládkách velmi efektivní. Nejen pro okolí, které potěší lokálně nulové emise, ale i pro řidiče, kterým vozy Maxus poskytují velký komfort a pohodlí. Že i v logistickém sektoru se již nejedná o osamělé hráče dokazují koneckonců i modely e-Transit od Fordu nebo elektrická dodávka Volkwagen e-Crafter. Společnosti si tak již dnes mohou vybrat zajímavé alternativy k běžným naftovým pracantům.
Čtěte také: Plně elektrický Peugeot e-Expert získal ocenění Mezinárodní dodávka roku 2021
Česká pošta bude využívat dodávek velikostí velmi blízkou právě těmto modelům. Při městském provozu nabízí dojezd kolem 350 kilometrů, ložnou plochu 11 m3 a 1 200 kg užitečné hmotnosti. Na rychlé DC nabíječce pak získáte 60 % kapacity během 36 minut. Energii uchovává baterie o kapacitě 51,5 nebo 70 kWh, v závislosti na provedení délky vozu.
Společnost SAIC Motor je čínská automobilka, která kromě elektrických dodávek nabízí i osobní cargo vozidla a klasická elektrická SUV. Jejich vozů již využívá například online rozvážková služba Rohlík. Ti pro svůj provoz zvolili model eDeliver 3, který by se velikostí dal zařadit k modelům Citroën e-Jumpy, Peugeot E-Expert nebo Opel Vivaro-e.
Dojezdem se pohybuje na hodnotě i přes 300 kilometrů. Karoserie se nabízí ve dvou délkách a podle zvolené varianty vlastní baterii o velikosti 35, respektive 52,5 kWh. Užitečná hmotnost delší varianty je pak téměř jedna tuna. Nejmenší užitkový model pak s cenou startuje těsně pod 700 tisíci korunami.