Automobilka Ford si prošla do dnešního dne velmi bohatou a zajímavou minulostí. Položila základ automobilového průmyslu v USA a dala život do té doby obyčejnému Detroitu. Poněkud nezvykle byla automobilka založena dvanácti společníky. Teprve po šestnácti letech (v roce 1919) Henry Ford se svým synem odkoupili podíly ostatních společníků a z Fordu se stala rodinná společnost. Tento status drží do dnešního dne.
Jak jistě spousta automobilových fanoušku ví, Henry Ford byl nejen průkopníkem automobilů, ale i celého průmyslu jako takového. Díky jeho inovacím ve výrobě a konstrukci první pohyblivé montážní linky, se rázem zkrátila doba výroby jednoho vozu ze 700 minut na pouhých 90. Vliv a pokrokovost Henryho Forda ale byla znát ve všech částech výrobního procesu.
Ford před výrobou Mustangu neměl příliš závodní ambice. Od toho tu byly jiné značky, především na evropském trhu. Ford si ale chtěl dokázat více. Po sestavení legendárního modelu GT40 se mu povedlo čtyři roky po sobě vyhrát čtyřiadvaceti hodinový závod v Le Mans a porazit tak soupeře v Porsche, Lamborghini nebo Ferrari.
Čtěte také: Ford míří vysoko! Za pár let má být druhý největší výrobce elektromobilů
Henry Ford miloval vše mechanické. Pod svým jménem měl zaregistrováno rekordních 161 patentů. Během první světové války, kromě upravených armádních vozů Model T vyráběl i letadla, dodávky nebo ambulance. I během druhé světové války vyráběl Ford bombardéry B-24 a přes 50 tisíc leteckých modelů.
Jak se business rozrůstal, potřeboval Ford expandovat. V Brazílii chtěl vytvořit „pracovní” vesnici Fordlandia. V blízkém okolí se nacházely kaučukové plantáže, které Ford potřeboval pro výrobu gumových komponent pro své továrny.
Okolo plantáží chtěl vybudovat vesnici pro místní a dát jim možnost stabilní práce a výdělku. Jenže místní o to příliš nestáli a docházelo ke konfliktům, těžba byla komplikovanější, než se zdálo a z celého projektu se stalo fiasko.
Čtěte také: Ford chce trestat nenasytné šíbry. Model F-150 Lightning nesmíte přeprodat dál
Není tajemstvím, že modelová řada pick-upů Ford F je dlouhodobě nejúspěšnější na americkém trhu. Nejprodávanější verze, model F-150, je již od 70. let minulého století nejoblíbenější verzí. Přitom se jedná o střední model z nabídky a nenabízí ani největší prostor ani nejsilnější motory. Nejspíš, jak se říká, zlatá střední cesta. Nyní jeho štafetu chce převzít elektrický nástupce F-150 Lightning.
Znáte další zajímavosti ohledně značky Ford? Dejte nám vědět v komentářích!
Automobilka Ford si prošla do dnešního dne velmi bohatou a zajímavou minulostí. Položila základ automobilového průmyslu v USA a dala život do té doby obyčejnému Detroitu. Poněkud nezvykle byla automobilka založena dvanácti společníky. Teprve po šestnácti letech (v roce 1919) Henry Ford se svým synem odkoupili podíly ostatních společníků a z Fordu se stala rodinná společnost. Tento status drží do dnešního dne.
Jak jistě spousta automobilových fanoušku ví, Henry Ford byl nejen průkopníkem automobilů, ale i celého průmyslu jako takového. Díky jeho inovacím ve výrobě a konstrukci první pohyblivé montážní linky, se rázem zkrátila doba výroby jednoho vozu ze 700 minut na pouhých 90. Vliv a pokrokovost Henryho Forda ale byla znát ve všech částech výrobního procesu.
Ford před výrobou Mustangu neměl příliš závodní ambice. Od toho tu byly jiné značky, především na evropském trhu. Ford si ale chtěl dokázat více. Po sestavení legendárního modelu GT40 se mu povedlo čtyři roky po sobě vyhrát čtyřiadvaceti hodinový závod v Le Mans a porazit tak soupeře v Porsche, Lamborghini nebo Ferrari.
Čtěte také: Ford míří vysoko! Za pár let má být druhý největší výrobce elektromobilů
Henry Ford miloval vše mechanické. Pod svým jménem měl zaregistrováno rekordních 161 patentů. Během první světové války, kromě upravených armádních vozů Model T vyráběl i letadla, dodávky nebo ambulance. I během druhé světové války vyráběl Ford bombardéry B-24 a přes 50 tisíc leteckých modelů.
Jak se business rozrůstal, potřeboval Ford expandovat. V Brazílii chtěl vytvořit „pracovní” vesnici Fordlandia. V blízkém okolí se nacházely kaučukové plantáže, které Ford potřeboval pro výrobu gumových komponent pro své továrny.
Okolo plantáží chtěl vybudovat vesnici pro místní a dát jim možnost stabilní práce a výdělku. Jenže místní o to příliš nestáli a docházelo ke konfliktům, těžba byla komplikovanější, než se zdálo a z celého projektu se stalo fiasko.
Čtěte také: Ford chce trestat nenasytné šíbry. Model F-150 Lightning nesmíte přeprodat dál
Není tajemstvím, že modelová řada pick-upů Ford F je dlouhodobě nejúspěšnější na americkém trhu. Nejprodávanější verze, model F-150, je již od 70. let minulého století nejoblíbenější verzí. Přitom se jedná o střední model z nabídky a nenabízí ani největší prostor ani nejsilnější motory. Nejspíš, jak se říká, zlatá střední cesta. Nyní jeho štafetu chce převzít elektrický nástupce F-150 Lightning.
Znáte další zajímavosti ohledně značky Ford? Dejte nám vědět v komentářích!