Rohlik.cz bude mít největší flotilu elektromobilů v ČR, postaví i vlastní nabíjecí stanice

  • Úspěšný český startup Rohlík.cz bude rozšiřovat svou flotilu vozů
  • S tím úzce souvisí i rychlý přechod na čistou elektromobilitu
  • Všechna vozidla mají být do roku 2025 plně elektrická
Rohlík hodlá elektrifikovat svou flotilu vozů

Rohlík hodlá elektrifikovat svou flotilu vozů | foto: Rohlik.cz

Pravděpodobně jste už někdy zaznamenali úspěšný český startup Rohlík, který denně odbaví nepřeberné množství objednávek čerstvého jídla pro své zákazníky a nákup přiveze až ke dveřím. Firma dosud využívala zejména auta s pohonem na CNG, nicméně v rámci co nejnižší emisní stopy plánuje brzy překopat svou flotilu na čisté elektromobily. A to do roku 2025.

Rohlík přechází na elektrické vozy

V současnosti nákupy v Rohlíku rozváží až 700 vlastních vozidel, přičemž na elektřinu jezdí pouze 24 z nich. Do konce tohoto roku plánuje startup zvýšit počet elektroaut na 42 a další budou přibývat rychlým tempem. Takové tvrzení bychom u jiných společností brali s rezervou, nicméně Rohlík už nesčetněkrát dokázal, že umí své velké sliby plnit.

Zajímavostí je, že Rohlík zároveň začne spolupracovat s energetickou firmou E.ON, se kterou postaví vlastní síť nabíječek. První vzniknou jako doplněk distribučních center v Praze a Brně s tím, že do konce příštího roku se zaměstnanci mohou těšit až na 400 nabíjecích bodů. Lze ovšem něco takového vůbec stihnout? Uvidíme.

Rohlík nezapomíná ani na elektrokola

Rohlík nezapomíná ani na elektrokola | foto: Rohlik.cz


Čtěte také: Česká pošta ruší plány na nákup elektromobilů, místo toho pořídí elektrokola


Nezapomíná se ani na elektrokola

Třešničkou na dortu je integrace 23 nákladních elektrokol, se kterými kurýři uvezou nákupy do hmotnosti až 180 kg. Při plném zatížení mají mít dojezd až 40 km, což by nejspíš mělo bohatě pokrýt běžnou trasu kurýra. „Jsem přesvědčený, že příští rok budeme mít největší flotilu elektrických aut v Česku a asi i v celé střední Evropě,“ tvrdí šéf Rohlíku Olin Novák v tiskové zprávě.

Nezbývá, než nadějné společnosti popřát s elektrifikací hodně štěstí. Jakožto zastánci elektrického pohonu tento krok rozhodně podporujeme a myslíme si, že lepší alternativu si do rušných měst nemohl Rohlík vybrat. Snížení lokálních emisí, hluku a lepší kvalita života. To jsou segmenty, ve kterých chce firma taktéž zanechat část svého odkazu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rohlik.cz bude mít největší flotilu elektromobilů v ČR, postaví i vlastní nabíjecí stanice

  • Úspěšný český startup Rohlík.cz bude rozšiřovat svou flotilu vozů
  • S tím úzce souvisí i rychlý přechod na čistou elektromobilitu
  • Všechna vozidla mají být do roku 2025 plně elektrická
Rohlík hodlá elektrifikovat svou flotilu vozů

Rohlík hodlá elektrifikovat svou flotilu vozů | foto: Rohlik.cz

Pravděpodobně jste už někdy zaznamenali úspěšný český startup Rohlík, který denně odbaví nepřeberné množství objednávek čerstvého jídla pro své zákazníky a nákup přiveze až ke dveřím. Firma dosud využívala zejména auta s pohonem na CNG, nicméně v rámci co nejnižší emisní stopy plánuje brzy překopat svou flotilu na čisté elektromobily. A to do roku 2025.

Rohlík přechází na elektrické vozy

V současnosti nákupy v Rohlíku rozváží až 700 vlastních vozidel, přičemž na elektřinu jezdí pouze 24 z nich. Do konce tohoto roku plánuje startup zvýšit počet elektroaut na 42 a další budou přibývat rychlým tempem. Takové tvrzení bychom u jiných společností brali s rezervou, nicméně Rohlík už nesčetněkrát dokázal, že umí své velké sliby plnit.

Zajímavostí je, že Rohlík zároveň začne spolupracovat s energetickou firmou E.ON, se kterou postaví vlastní síť nabíječek. První vzniknou jako doplněk distribučních center v Praze a Brně s tím, že do konce příštího roku se zaměstnanci mohou těšit až na 400 nabíjecích bodů. Lze ovšem něco takového vůbec stihnout? Uvidíme.

Rohlík nezapomíná ani na elektrokola

Rohlík nezapomíná ani na elektrokola | foto: Rohlik.cz


Čtěte také: Česká pošta ruší plány na nákup elektromobilů, místo toho pořídí elektrokola


Nezapomíná se ani na elektrokola

Třešničkou na dortu je integrace 23 nákladních elektrokol, se kterými kurýři uvezou nákupy do hmotnosti až 180 kg. Při plném zatížení mají mít dojezd až 40 km, což by nejspíš mělo bohatě pokrýt běžnou trasu kurýra. „Jsem přesvědčený, že příští rok budeme mít největší flotilu elektrických aut v Česku a asi i v celé střední Evropě,“ tvrdí šéf Rohlíku Olin Novák v tiskové zprávě.

Nezbývá, než nadějné společnosti popřát s elektrifikací hodně štěstí. Jakožto zastánci elektrického pohonu tento krok rozhodně podporujeme a myslíme si, že lepší alternativu si do rušných měst nemohl Rohlík vybrat. Snížení lokálních emisí, hluku a lepší kvalita života. To jsou segmenty, ve kterých chce firma taktéž zanechat část svého odkazu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."