Češi, na tohle čekáte! Podmaní si levný, elektrický kombík celou Evropu?

  • Čínský elektromobil Nio ET5 nově přichází v kombi variantě
  • Elektrické kombi bylo vyvinuto speciálně pro potřeby evropského trhu
  • Populárnímu Modelu 3 od Tesly má konkurovat nejen prostorem, ale i cenou
Nio ET5 kombi

Nio ET5 v provedení kombi | foto: Nio

I když automobily v provedení kombi netrhají na velkých automobilových trzích v Číně nebo ve Spojených státech prodejní rekordy, jsou velmi populární v Evropě. Ale také zde pomalu ztrácejí svůj podíl a jsou nahrazovány SUV.

Elektrických kombi je jako šafránu

Zaměříme-li se na elektrické provedení vozidel kombi, je těžké takový vůz vůbec najít. Kromě Porsche Taycan Sport/Cross Turismo a MG5 EV snad žádný podobný elektromobil na současném trhu neexistuje. Na seznam by ale měl brzy přibýt další model, protože čínská firma Nio uvede na trh prodlouženou variantu elektrického sedanu ET5, který se snaží konkurovat Modelu 3 od Tesly.

První fotografie vozu Nio ET5 ve variantě kombi zveřejnilo v rámci homologačního procesu čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií. Na základě informací publikovaných v CarNews China automobilka vyvinula elektromobil speciálně pro Evropu, ale vůz se bude prodávat i v Číně.

Pohled na zadní stranu čínského elektromobilu Nio ET5 kombi

Pohled na zadní stranu čínského elektromobilu Nio ET5 kombi | foto: Nio


Čtěte také: Americká Tesla je „za tou čínskou“ pozadu. Je to až směšné, tvrdí Charlie Munger


Čtyřkolka, která umí trhat asfalt

Kombi vypadá zepředu stejně jako sedan Nio ET5, zatímco boční pohled odhaluje delší linii střechy a prodloužené třetí okno. Při pohledu zezadu upoutá zejména střešní spoiler nad zadním sklem. Vše ostatní vypadá povědomě včetně zadních světel, světelné lišty, která je spojuje a sportovního nárazníku s difuzorem ve spodní části. Rozměry kombíku jsou stejné jako u sedanu. Délka vozu je 480 cm, šířka 196 cm, výška 150 cm a rozvor 289 cm.

Stejně jako sedan také kombi bude vybaveno třemi bateriemi s rozdílnou kapacitou. Standardní model nabídne 75 kWh, varianta s dlouhým dojezdem má kapacitu 100 kWh a vůz s ultra dlouhým dojezdem bude mít baterii s kapacitou 150 kWh. Podobně jako jiné modely značky bude ET5 podporovat technologii výměny baterií.

Také motory budou u kombi verze stejné jako u sedanu, přičemž všechny varianty budou mít dva motory kombinující výkon 150 kW (201 koni) na přední nápravě a 210 kW (281 koní) na zadní nápravě. Maximální kombinovaný výkon činí 360 kW (482 koní). I když název vozu ještě nebyl oficiálně zveřejněn, proslýchá se, že se automobil bude jmenovat ET5 Touring.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Češi, na tohle čekáte! Podmaní si levný, elektrický kombík celou Evropu?

  • Čínský elektromobil Nio ET5 nově přichází v kombi variantě
  • Elektrické kombi bylo vyvinuto speciálně pro potřeby evropského trhu
  • Populárnímu Modelu 3 od Tesly má konkurovat nejen prostorem, ale i cenou
Nio ET5 kombi

Nio ET5 v provedení kombi | foto: Nio

I když automobily v provedení kombi netrhají na velkých automobilových trzích v Číně nebo ve Spojených státech prodejní rekordy, jsou velmi populární v Evropě. Ale také zde pomalu ztrácejí svůj podíl a jsou nahrazovány SUV.

Elektrických kombi je jako šafránu

Zaměříme-li se na elektrické provedení vozidel kombi, je těžké takový vůz vůbec najít. Kromě Porsche Taycan Sport/Cross Turismo a MG5 EV snad žádný podobný elektromobil na současném trhu neexistuje. Na seznam by ale měl brzy přibýt další model, protože čínská firma Nio uvede na trh prodlouženou variantu elektrického sedanu ET5, který se snaží konkurovat Modelu 3 od Tesly.

První fotografie vozu Nio ET5 ve variantě kombi zveřejnilo v rámci homologačního procesu čínské Ministerstvo průmyslu a informačních technologií. Na základě informací publikovaných v CarNews China automobilka vyvinula elektromobil speciálně pro Evropu, ale vůz se bude prodávat i v Číně.

Pohled na zadní stranu čínského elektromobilu Nio ET5 kombi

Pohled na zadní stranu čínského elektromobilu Nio ET5 kombi | foto: Nio


Čtěte také: Americká Tesla je „za tou čínskou“ pozadu. Je to až směšné, tvrdí Charlie Munger


Čtyřkolka, která umí trhat asfalt

Kombi vypadá zepředu stejně jako sedan Nio ET5, zatímco boční pohled odhaluje delší linii střechy a prodloužené třetí okno. Při pohledu zezadu upoutá zejména střešní spoiler nad zadním sklem. Vše ostatní vypadá povědomě včetně zadních světel, světelné lišty, která je spojuje a sportovního nárazníku s difuzorem ve spodní části. Rozměry kombíku jsou stejné jako u sedanu. Délka vozu je 480 cm, šířka 196 cm, výška 150 cm a rozvor 289 cm.

Stejně jako sedan také kombi bude vybaveno třemi bateriemi s rozdílnou kapacitou. Standardní model nabídne 75 kWh, varianta s dlouhým dojezdem má kapacitu 100 kWh a vůz s ultra dlouhým dojezdem bude mít baterii s kapacitou 150 kWh. Podobně jako jiné modely značky bude ET5 podporovat technologii výměny baterií.

Také motory budou u kombi verze stejné jako u sedanu, přičemž všechny varianty budou mít dva motory kombinující výkon 150 kW (201 koni) na přední nápravě a 210 kW (281 koní) na zadní nápravě. Maximální kombinovaný výkon činí 360 kW (482 koní). I když název vozu ještě nebyl oficiálně zveřejněn, proslýchá se, že se automobil bude jmenovat ET5 Touring.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."