Americká Tesla je největším výrobcem elektromobilů na světě, který v loňském roce prodal zákazníkům přes 1,3 milionu aut, nicméně rozhodně není bez konkurence. Druhým v pořadí je čínský BYD, který ztrácí jen 400 tisíc aut, ovšem roste zběsilým tempem.
Jak uvádí server CNBC, ne podle všech měřítek je Tesla lepší než její čínská konkurence. A že si toho je dobře vědom i Elon Musk, jak nedávno prozradil. Podle 99letého investora Charlieho Mungera, který je dlouhodobým investičním partnerem Warrena Buffetta, je Tesla pozadu.
Byl to právě Munger, který již v roce 2008 koupil akcie společnosti BYD za asi 220 milionů korun. Za posledních 10 let vystřelily o více než 600 % během masivního růstu elektrických aut. Berkshire [Hathaway] však kvůli rostoucí ceně svůj podíl v BYD ve skutečnosti snižoval, ale těžce na tom vydělal. Dnes má počátační investice hodnotu 8 až 9 miliard dolarů. „To je docela dobrá míra návratnosti,“ řekl Munger.
Čtěte také: Tohle jsou 3 největší výrobci elektromobilů na světě. Jak velký má Tesla náskok?
Jedna věc je, že Munger zainvestoval do firmy BYD a ne Tesly, takže pak je samozřejmě pochopitelné, že budete vyzdvihovat právě svého koně, na kterého jste vsadili. Nicméně Munger tvrdí, že proti Tesle nic nemá a snaží se zachovat neutrální postoj, protože do ni neinvestuje, ani ji neshortuje (nesází na její pokles ceny akcií na burze).
„Při současné ceně akcií BYD má tento malý podnik větší hodnotu než celá korporace Mercedes. Není to levná akcie, ale na druhou stranu je to velmi pozoruhodná společnost,“ řekl Munger. Podle něj stojí za úspěchem firmy BYD generální ředitel BYD Wang Chuanfu, který je dle jeho slov „neobvyklý“ a nazývá ho géniem a workoholikem.
Na otázku, zda by investoval do Tesly nebo BYD, Munger odpověděl, že odpověď je jasná. „Tesla loni snížila své ceny v Číně dvakrát. BYD zvýšil své ceny. Jsme přímí konkurenti. BYD je o tolik před Teslou v Číně… je to skoro směšné,“ myslí si Munger.
Společnost BYD nedávno uvedla, že očekává rekordní upravený roční zisk pro rok 2022 ve výši 16,3 miliardy juanů (2,4 miliardy dolarů), což je zhruba o 1 200 % více než v roce 2021. „BYD loni vydělal více než 2 miliardy dolarů po zdanění v automobilovém průmyslu v Číně. Je neuvěřitelné, co se stalo,“ řekl Munger.
Podle Mungera byl „menší zázrak“ to, co v automobilovém průmyslu dokázal Elon Musk. Dlouholetý investor nazval generálního ředitele Tesly talentovaným – a „zvláštním“.
Americká Tesla je největším výrobcem elektromobilů na světě, který v loňském roce prodal zákazníkům přes 1,3 milionu aut, nicméně rozhodně není bez konkurence. Druhým v pořadí je čínský BYD, který ztrácí jen 400 tisíc aut, ovšem roste zběsilým tempem.
Jak uvádí server CNBC, ne podle všech měřítek je Tesla lepší než její čínská konkurence. A že si toho je dobře vědom i Elon Musk, jak nedávno prozradil. Podle 99letého investora Charlieho Mungera, který je dlouhodobým investičním partnerem Warrena Buffetta, je Tesla pozadu.
Byl to právě Munger, který již v roce 2008 koupil akcie společnosti BYD za asi 220 milionů korun. Za posledních 10 let vystřelily o více než 600 % během masivního růstu elektrických aut. Berkshire [Hathaway] však kvůli rostoucí ceně svůj podíl v BYD ve skutečnosti snižoval, ale těžce na tom vydělal. Dnes má počátační investice hodnotu 8 až 9 miliard dolarů. „To je docela dobrá míra návratnosti,“ řekl Munger.
Čtěte také: Tohle jsou 3 největší výrobci elektromobilů na světě. Jak velký má Tesla náskok?
Jedna věc je, že Munger zainvestoval do firmy BYD a ne Tesly, takže pak je samozřejmě pochopitelné, že budete vyzdvihovat právě svého koně, na kterého jste vsadili. Nicméně Munger tvrdí, že proti Tesle nic nemá a snaží se zachovat neutrální postoj, protože do ni neinvestuje, ani ji neshortuje (nesází na její pokles ceny akcií na burze).
„Při současné ceně akcií BYD má tento malý podnik větší hodnotu než celá korporace Mercedes. Není to levná akcie, ale na druhou stranu je to velmi pozoruhodná společnost,“ řekl Munger. Podle něj stojí za úspěchem firmy BYD generální ředitel BYD Wang Chuanfu, který je dle jeho slov „neobvyklý“ a nazývá ho géniem a workoholikem.
Na otázku, zda by investoval do Tesly nebo BYD, Munger odpověděl, že odpověď je jasná. „Tesla loni snížila své ceny v Číně dvakrát. BYD zvýšil své ceny. Jsme přímí konkurenti. BYD je o tolik před Teslou v Číně… je to skoro směšné,“ myslí si Munger.
Společnost BYD nedávno uvedla, že očekává rekordní upravený roční zisk pro rok 2022 ve výši 16,3 miliardy juanů (2,4 miliardy dolarů), což je zhruba o 1 200 % více než v roce 2021. „BYD loni vydělal více než 2 miliardy dolarů po zdanění v automobilovém průmyslu v Číně. Je neuvěřitelné, co se stalo,“ řekl Munger.
Podle Mungera byl „menší zázrak“ to, co v automobilovém průmyslu dokázal Elon Musk. Dlouholetý investor nazval generálního ředitele Tesly talentovaným – a „zvláštním“.