Budoucnost domácího nabíjení vypadá úžasně. Šikovný robot se postará o vše
- Je pro vás dobíjení elektromobilu noční můrou?
- Americká automobilka RAM vás této nepříjemnosti zbaví
- Budou moci nabíjecího robota využít i jiné vozy skupiny Stellantis?

Jestli je nějaká část života s elektromobilem, kterou by si jejich majitelé nejspíše rádi odpustili, bude to doba nabíjení. Už jen samotné připojování kabelu na veřejné nabíječce nemusí patřit mezi nejpohodlnější. Zvláště ve zhoršených podmínkách. Aby alespoň domácí nabíjení bylo snazší, přichází RAM s vlastním nabíjecím robotem. Tomu od Tesly ale konkurovat nebude.
Povinný doplněk k elektrickému RAMu?
Automobilka RAM představila svůj první elektromobil teprve nedávno. Aby to jeho budoucí majitelé měli pohodlnější, přidávají do své nabídky nového pomocníka do garáže. Nablýskaného humanoidního robota si ale nepředstavujte. Tento mnohem více připomíná chytrý vysavač. Ani po jeho spuštění se z něj nevysune mechanická ruka podobná prototypu od Tesly. Místo toho si najde váš vůz a zaparkuje pod něj.
Nabíječka od RAM totiž bude používat indukční způsob dobíjení. Díky dlouhému kabelu a navádění pomocí umělé inteligence si přesně najde místo, kde bude mít nejlepší kontakt s vozidlem. A ten je třeba zajistit pro správné fungování. Jakmile je robot na místě, vysune indukční plošinku a přiblíží se svému protikusu.

Čtěte také: V Británii startuje elektrické taxi, které se dobíjí bezdrátovou technologií
Pomalé, ale zatím ve fázi prototypu
Na vývoji pracoval RAM spolu s francouzským vývojářem a dodavatelem automobilových dílů EFI. Na prototypu firma pracovala pět let. Díky perfektnímu styčnému bodu je robot schopný nabíjet s 97% efektivitou. Při demonstraci na veletrhu CES společnost prezentovala robota s výkonem 7 kW. Díky nižším výkonům je prý možné prodloužit životnost baterie až o patnáct procent. Výroba bdue zahájena společně s prvním elektrickým modelem značky, RAM 1500 Revolution.
Podle některých informací to vypadá, že by nabíjecí robot mohl být používaný i u jiných značek skupiny Stellantis. Kromě sdílení elektrické platformy by tak robota mohl využít například nový elektrický Jeep Avenger nebo vozy francouzských automobilek. Zda se tato doměnka potvrdí, ukáže až čas.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.