BMW si nechává patentovat dveře z budoucnosti! Může něco takového fungovat?

Petr Bergmann
  • Německá automobilka si nechává patentovat opravdu zajímavé řešení
  • Různé typy aut budou mít odlišné otevírání dvěří
  • Podobnou myšlenku již razí i jiné automobilky
Německá automobilka si patentuje zajímavé řešení
Německá automobilka si patentuje zajímavé řešení

BMW si nechalo patentovat koncept otevírání dveří, kdy se současně otevře i část střechy. Podle popisu patentu je systém určený pro elektromobily. Elektrická auta mají své baterie velmi často uložené v podlaze vozu. Tam, kde se u spalovacího auta nachází jenom plech, případně tunel, nacházíme u elektromobilů sendvičovou podlahu, jejíž výška se zvětšuje s velikostí baterie. Vyšší síla podlahy ale znamená, že sedadla, zejména v zadních řadách, jsou umístěna výše.

BMW si patentuje zajímavé řešení

Zvlášť u sedanů nebo kupé, která u zákazníků získávají body za nízkou a svažující se linii, dochází při nastupování k problémům – buďto se musí silně sklonit hlava a nebo může dojít k nepříjemným kontaktům s karosérií. BMW nyní chce těmto problémům čelit speciální koncepcí dveří. Mnichovská automobilka řeší ve svém patentu přístup do zadní části automobilu.

Použitím nového řešení dochází k vytvoření většího otvoru pro nástup. Vývojáři získají potřebný prostor v oblasti střechy, která se otevře současně s bočními dveřmi. Konstruktéři díky navrhovanému řešení nemuseli hledat další prostor v podlaze vozidla a snižovat velikost baterie. Naopak, baterie má prostor pro růst a tím může docházet ke zvýšení dojezdu automobilu.

Snímek z patentové přihlášky
Snímek z patentové přihlášky

Čtěte také: BMW si nastavilo nesmyslné limity svých elektromobilů, kterých může litovat


K dispozici budou různé varianty

U sedanů a kupé preferuje BMW dveře ve tvaru L, protože další komponenty v oblasti střechy, které by zvyšovaly těžiště vozidla, nejsou žádoucí. To není u dodávek nebo SUV tak důležité a zde by mohla být použitá přídavná klapka ve střeše. Ta by se mohla otevírat elektricky, mechanicky nebo hydraulicky, synchronně s normálními dveřmi.

V závislosti na koncepci vozidla se může střešní otvor rozšířit výrazně dál dozadu nebo dopředu, než tomu je u normálních dveří. Podle patentové specifikace je možné sestrojit střešní prvky, které budou podobné posuvné střeše. To by ušetřilo výšku, což je důležitý aspekt hlavně pokud jde o parkování v garážích.

Patent ale neprozrazuje, u jakých budoucích modelů BMW můžeme tento koncept dveří očekávat. Podobný způsob otevírání zadních dveří má i čínský elektrický model Human Horizons HiPhi X a to ukazuje, že BMW není s tímto přístupem osamoceno.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články