BMW si nastavilo nesmyslné limity svých elektromobilů, kterých může litovat

Petr Bergmann
  • BMW si nastavilo jasnou dojezdovou vzdálenost svých elektromobilů
  • Cokoliv nad 600 kilometrů je prý zcela zbytečné
  • Jak tomu ovšem bude při zimních podmínkách?
Elektrické BMW i4
Elektrické BMW i4

Stejně tak, jako se celá desetiletí automobilky předháněly ve výkonech svých automobilů, ve světě elektromobility hraje velkou roli dojezd. Automobilky se všemožně snaží, aby hodnoty dojezdu jejich modelů překonaly konkurenci, protože dojezd je snad první věcí, kterou zákazníci posuzují. Nyní to ale vypadá, že BMW odchází z boje s tvrzením, že 600 km je dostačující.

BMW si nastavilo nesmyslné limity

Při nedávném rozhovoru řekl vedoucí projektu BMW i4, David Ferrufino, následující: „Chtěli bychom u našich plně elektrických automobilů dosáhnout dojezd 600 km a 100 km u plug-in-hybridních vozů. Dojezd 1000 km nepovažujeme za nezbytný ani se ho nesnažíme dosáhnout“.

Podle Ferrufina je důležitější rychlost nabíjení a infrastruktura. Dosáhli jsme pokroku nejenom v bateriové technologii ale také u veřejných sítí, které rychle rostou. Jet v současné době z Norska do Itálie elektrickým autem už přináší radost z cestování.

I když rozhodnutí BMW dává na jednu stranu smysl, je diskutabilní nastavovat strop dojezdu, zvlášť u nově vyvíjené řady automobilů. Již dnes existují auta, která dojedou dál. Například Tesla Model S má už přibližně rok dojezd přes 500 kilometrů, což je od cíle BMW jen kousek. Dalším příkladem je Lucid Air Dream Edition, který se může pochlubit dojezdem více než 800 km (EPA).

Majitelé BMW budou u nabíječek častěji než ostatní konkurenti
Majitelé BMW budou u nabíječek častěji než ostatní konkurenti

Čtěte také: Svět se směje! BMW iX na oficiálních fotkách není samo, je tam omylem i Mercedes


Kdo jezdí 800 kilometrů bez přestávky?

Na druhou stranu je pravda, že po několika hodinách jízdy je půlhodinová přestávka na kávu a protažení vítána. Takže ve skutečnosti má BMW také svou pravdu. Bohužel, umístění technologického stropu ale vypadá, jakoby BMW přiznávalo, že Tesle nemůže konkurovat a maskuje to tím, že už nechce soutěžit.

Je také pravda, že pro některé modely, například pro BMW i3, nemá obrovský dojezd smysl. Co ale takové BMW řady 8, které přímo láká k dálkovému cestování? Nastavení limitního dojezdu není podle nás ideální řešení.

Dalším sporným bodem je, že zatím mluvíme o dojezdu v ideálních podmínkách. Co bude říkat takovému limitu Kanaďan nebo Nor, mající v úmyslu překonávat dálniční rychlostí dálky mrazivého severu? A jaký bude skutečný dojezd, který v oněch podmínkách elektrický Bavorák dokáže zvládnout?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články