BMW si bude revoluční solid-state baterie vyrábět pod vlastní střechou

  • Automobilka BMW rozšiřuje spolupráci se společností Solid Power
  • Nově získá přístup k vývoji a rovněž licenci na patentovanou technologii
  • Německá společnost plánuje výrobu revolučních baterií ve vlastním závodě
Výroba BMW iX3

Výroba BMW iX3 | foto: BMW

Na obzoru máme jednu z nejslibnějších technologií světa elektromobility za posledních několik let – baterie s pevným elektrolytem. Automobilka BMW do této naděje vkládá další finanční prostředky a prohlubuje spolupráci se společností Solid Power, od níž získá veškeré výrobní postupy a know-how a poté započne výrobu ve vlastním závodu.

Automobilka BMW získá přístup k vývoji revolučních baterií

Společnost Solid Power prostřednictvím tiskové zprávy oznámila, že s dlouholetým investorem BMW Group rozšiřuje spolupráci a nově se budou obě firmy podílet na vývoji baterií s pevným elektrolytem. To znamená, že coloradský vývojář baterií poskytne automobilce licenci na výrobu, výrobní postupy a další odborné znalosti. Německý výrobce automobilů následně plánuje zahájení výroby ve svém vlastním závodě. Výměnou za patentovanou technologii společnosti Solid Power zaplatí BMW 20 milionů dolarů (přibližně 454 milionů korun).

Sériová výroba nemusí být daleko

„Rozšíření našich vztahů s BMW je dalším důkazem důvěry obou společnosti, že Solid Power je s vývojem své technologie na správné cestě. Jsem nadšen z pokroků, kterých náš tým na této cestě nadále dosahuje. V posledních několika měsících jsme začali dodávat našim partnerům, včetně BMW, články o kapacitě 20 Ah pro počáteční testování a zahájili jsme výrobu našich prvních článků pro elektromobily. Těšíme se, až uvedeme do provozu naše zařízení na výrobu elektrolytu a zahájíme formální proces kvalifikace pro automobilový průmysl,“ uvedl generální ředitel, prezident a předseda představenstva společnosti Solid Power, David Jansen

Elektromobil BMW i7 xDrive

Nový luxusní elektromobil BMW i7 xDrive | foto: BMW


Čtěte také: Číňané představili super baterii. U elektromobilů slibuje dojezd přes 1 000 km


Co přinesou solid-state baterie

Připomeňme, že automobilka slibovala uvedení prvního elektromobilu s novým typem baterií již tento rok, nicméně vypadá to, že toto předsevzetí již nestihne vyplnit. Na plody této spolupráce jsme nicméně nesmírně zvědaví.

Přeci jen, akumulátory s pevným elektrolytem, tzv. solid-state baterie, slibují jen samé výhody – mají vyšší energetickou hustotu, jsou lehčí, slibují rychlejší nabíjení a v konečném důsledku by měly být rovněž levnější na výrobu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW si bude revoluční solid-state baterie vyrábět pod vlastní střechou

  • Automobilka BMW rozšiřuje spolupráci se společností Solid Power
  • Nově získá přístup k vývoji a rovněž licenci na patentovanou technologii
  • Německá společnost plánuje výrobu revolučních baterií ve vlastním závodě
Výroba BMW iX3

Výroba BMW iX3 | foto: BMW

Na obzoru máme jednu z nejslibnějších technologií světa elektromobility za posledních několik let – baterie s pevným elektrolytem. Automobilka BMW do této naděje vkládá další finanční prostředky a prohlubuje spolupráci se společností Solid Power, od níž získá veškeré výrobní postupy a know-how a poté započne výrobu ve vlastním závodu.

Automobilka BMW získá přístup k vývoji revolučních baterií

Společnost Solid Power prostřednictvím tiskové zprávy oznámila, že s dlouholetým investorem BMW Group rozšiřuje spolupráci a nově se budou obě firmy podílet na vývoji baterií s pevným elektrolytem. To znamená, že coloradský vývojář baterií poskytne automobilce licenci na výrobu, výrobní postupy a další odborné znalosti. Německý výrobce automobilů následně plánuje zahájení výroby ve svém vlastním závodě. Výměnou za patentovanou technologii společnosti Solid Power zaplatí BMW 20 milionů dolarů (přibližně 454 milionů korun).

Sériová výroba nemusí být daleko

„Rozšíření našich vztahů s BMW je dalším důkazem důvěry obou společnosti, že Solid Power je s vývojem své technologie na správné cestě. Jsem nadšen z pokroků, kterých náš tým na této cestě nadále dosahuje. V posledních několika měsících jsme začali dodávat našim partnerům, včetně BMW, články o kapacitě 20 Ah pro počáteční testování a zahájili jsme výrobu našich prvních článků pro elektromobily. Těšíme se, až uvedeme do provozu naše zařízení na výrobu elektrolytu a zahájíme formální proces kvalifikace pro automobilový průmysl,“ uvedl generální ředitel, prezident a předseda představenstva společnosti Solid Power, David Jansen

Elektromobil BMW i7 xDrive

Nový luxusní elektromobil BMW i7 xDrive | foto: BMW


Čtěte také: Číňané představili super baterii. U elektromobilů slibuje dojezd přes 1 000 km


Co přinesou solid-state baterie

Připomeňme, že automobilka slibovala uvedení prvního elektromobilu s novým typem baterií již tento rok, nicméně vypadá to, že toto předsevzetí již nestihne vyplnit. Na plody této spolupráce jsme nicméně nesmírně zvědaví.

Přeci jen, akumulátory s pevným elektrolytem, tzv. solid-state baterie, slibují jen samé výhody – mají vyšší energetickou hustotu, jsou lehčí, slibují rychlejší nabíjení a v konečném důsledku by měly být rovněž levnější na výrobu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."