Výrobce baterií, čínská firma SVOLT, představila vlastní inovaci bateriového packu. Firma je úzce spjata s automobilkou Great Wall. Blok baterií je navržen tak, aby byl bezpečnější a umožnil delší dojezd u elektromobilů. Novou baterii s názvem Dragon Armor Battery si mohou zákazníci z celého světa již předobjednávat.
Výrobce očekává, že baterie bude v sériových elektromobilech poprvé použita v roce 2023, kdy najde využití v řadě elektromobilů, včetně elektrických SUV a kupé. Konkrétní výrobci nebo modely zatím zůstávají utajeni. Stejně jako u baterie Blade od firmy BYD nebo baterie Qilin od firmy CATL nejde ani u baterie Dragon Armor o novou chemii článků s vyšší hustotou energie.
Jedná se o nově navrženou baterii. V závislosti na chemii použitých článků nabídnou baterie dojezd u elektrických aut v rozsahu více než 800 km (LFP) až přes 1 000 kilometrů (NCM). Objemová účinnost je u článků LFP údajně o 76 % vyšší. Články NCM je možné nabíjet rychlostí až 4C.
Čtěte také: Tohle se nemělo stát! Proč teď baterie do elektromobilů zdražují, když 12 let zlevňovaly?
O vyšší bezpečnost bateriového bloku se podle výrobce starají nové přetlakové ventily. Ty jsou nově umístěny na spodní straně baterie a umožňují v případě potřeby rychlejší uvolnění tlaku.
Kvůli rychlosti nabíjení je nová baterie vybavena oboustranným chlazením. Díky němu je chlazena větší plocha článků a přenos tepla se zvyšuje až o 70 %. Baterie Dragon Armor je určena hlavně pro menší vozidla. Vzhledem ke snížení počtu konstrukčních součástí o 20 % by nové baterie měly být lehčí a také levnější.
Výrobce baterií, čínská firma SVOLT, představila vlastní inovaci bateriového packu. Firma je úzce spjata s automobilkou Great Wall. Blok baterií je navržen tak, aby byl bezpečnější a umožnil delší dojezd u elektromobilů. Novou baterii s názvem Dragon Armor Battery si mohou zákazníci z celého světa již předobjednávat.
Výrobce očekává, že baterie bude v sériových elektromobilech poprvé použita v roce 2023, kdy najde využití v řadě elektromobilů, včetně elektrických SUV a kupé. Konkrétní výrobci nebo modely zatím zůstávají utajeni. Stejně jako u baterie Blade od firmy BYD nebo baterie Qilin od firmy CATL nejde ani u baterie Dragon Armor o novou chemii článků s vyšší hustotou energie.
Jedná se o nově navrženou baterii. V závislosti na chemii použitých článků nabídnou baterie dojezd u elektrických aut v rozsahu více než 800 km (LFP) až přes 1 000 kilometrů (NCM). Objemová účinnost je u článků LFP údajně o 76 % vyšší. Články NCM je možné nabíjet rychlostí až 4C.
Čtěte také: Tohle se nemělo stát! Proč teď baterie do elektromobilů zdražují, když 12 let zlevňovaly?
O vyšší bezpečnost bateriového bloku se podle výrobce starají nové přetlakové ventily. Ty jsou nově umístěny na spodní straně baterie a umožňují v případě potřeby rychlejší uvolnění tlaku.
Kvůli rychlosti nabíjení je nová baterie vybavena oboustranným chlazením. Díky němu je chlazena větší plocha článků a přenos tepla se zvyšuje až o 70 %. Baterie Dragon Armor je určena hlavně pro menší vozidla. Vzhledem ke snížení počtu konstrukčních součástí o 20 % by nové baterie měly být lehčí a také levnější.