Airbus a Renault spojují síly. Cílem je vyrábět revoluční solid-state baterie

Matouš Vrchota
  • Společnosti chtějí využít znalostí ze svých segmentů
  • Výsledkem má být bezpečná a efektivní baterie pevného typu
  • Do produkce by baterii chtěli dostat do roku 2030
Nabíjení elektromobilu Renault Megane E-Tech
Nabíjení elektromobilu Renault Megane E-Tech

Nejen automobilové odvětví aktuálně řeší směr a vývoj lepších a efektivnějších baterií pro uskladnění energie pro svůj pohon. Důkazem je i nově navázaná spolupráce Renaultu s evropským leteckým výrobcem letadel, společností Airbus. Chtějí společně vyvíjet baterie s pevným elektrolytem (solid-state), které by se daly použít jak ve vozidlech, tak v letadlech. Cílem spolupráce je produkční verze baterie v roce 2030.

Na solid-state baterie se spoléhá čím dál více výrobců

Renault si od spolupráce slibuje práci s experty z leteckého průmyslu, kteří mají velké zkušenosti s velmi lehkými a pevnými materiály. Airbus naopak ocení znalosti inženýrů Renaultu z oboru řízení bateriových systémů. Obě společnosti sdílí svůj cíl pro dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050. Díky spojení sil mají uspíšit vývoj potřebných technologií pro dosažení důležitého cíle.

Produkce pevných baterií má před sebou stále dlouhou cestu. A to nejen do prvního funkčního modelu, ale především než se bude moci dostat do masové výroby pro použití v širokém spektru užití. Vývojem nového a revolučního typu baterie se již nyní zabývá mnoho předních výrobců.

Solid-state baterie
Solid-state baterie

Čtěte také: Přelomová solid-state baterie srazí emisní stopu elektromobilů na minimum


Pevný elektrolyt jako základ úspěchu

Samsung například staví nové vývojové centrum. Solid Power již vybudoval automatickou výrobní linku pro první modely a Nissan se aktuálně věnuje produkci prototypu laminátových jednotek v laboratořích v Japonsku. Zatím je jejich cílem nasadit novou technologii do elekromobilů v roce 2028. Jednou z největších výhod baterií pevného typu, tzv. solid-state baterií, je jejich schopnost uchovat mnohem větší kapacitu elektrické energie na podobně velké ploše jako dosavadní typy chemických baterií.

Pro srovnání lze zmínit baterii, která se montuje do Renaultu Megane E-Tech. Nabízí kapacitu 60 kWh s dojezdem 450 kilometrů. Solid-state baterie na stejném půdorysu nabídne až dvojnásobný dojezd, přitom se nezvýší hmotnost modulu. Další obrovskou výhodou je i možnost rychlejšího nabíjení, jelikož je nová technologie mnohem stabilnější při vyšších teplotách. Ve velké míře tak lze snížit riziko vznícení.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články