Automobiloví nadšenci si již dlouho stěžují, že elektromobily zabíjejí všechny zábavné části řízení. Chybí jim nejen požitek z řazení, ale i pořádný rachot motoru. Aby jim vyhověli, přidávají některé automobilky do svých nejnovějších elektrických modelů umělé převodovky a falešné vrčení motoru. Bavorská automobilka BMW však touto cestou jít nechce.
Na nedávném kulatém stole se novináři ze serveru InsideEVs zeptali Franka Webera, technického ředitele BMW, zda jeho inženýři pracují podobně jako v Hyundai nebo Toyotě na simulovaných převodovkách pro elektromobily. Weber se této myšlence zasmál. „Jo, možná bychom mohli napodobit i řadicí páku jako digitální páku,“ zavtipkoval.
Technický ředitel BMW dodal, že automobilka má větší ryby na smažení, pokud jde o zážitek z jízdy ve svých elektromobilech nové generace. Chce využít výhod elektrické technologie při vývoji systémů, které ovládají současně kola, motory a podvozky vozidla. „Abychom napodobili, že máte pevné převody a řadíte je, to můžeme pravděpodobně udělat odpoledne, až skončíme s ostatními věcmi,“ řekl Weber a dodal: „Budete překvapeni, jak odlišně vozidla jezdí, až uvidíte novou generaci.“
Zcela přitom vyloučil použití externích mikrofonů, které někteří konkurenti používají k tomu, aby vystřelili falešný řev motoru do okolního světa. Například americká značka Dodge, která se stala synonymem pro hřmící muscle cars V8, vložila do svého nedávno představeného elektrického konceptu převodovku a absurdně hlasitý „výfuk“. „Ano, můžeme to udělat. Myslím však, že by to nebylo v souladu s tím, čím je BMW známé,“ zdůraznil.
Čtěte také: 10 nejočekávanějších elektromobilů, které dorazí v roce 2024
To, že něco není prioritou, neznamená, že se to nikdy nestane. Šéf divize sportovních vozů BMW M Frank van Meel na začátku tohoto roku řekl magazínu WhichCar, že jeho tým zkoumá umělé řazení, vibrace a akustické signály, které by pomohly řidičům budoucích elektromobilů BMW M lépe posoudit jejich rychlost na závodní dráze.
Automobiloví nadšenci si již dlouho stěžují, že elektromobily zabíjejí všechny zábavné části řízení. Chybí jim nejen požitek z řazení, ale i pořádný rachot motoru. Aby jim vyhověli, přidávají některé automobilky do svých nejnovějších elektrických modelů umělé převodovky a falešné vrčení motoru. Bavorská automobilka BMW však touto cestou jít nechce.
Na nedávném kulatém stole se novináři ze serveru InsideEVs zeptali Franka Webera, technického ředitele BMW, zda jeho inženýři pracují podobně jako v Hyundai nebo Toyotě na simulovaných převodovkách pro elektromobily. Weber se této myšlence zasmál. „Jo, možná bychom mohli napodobit i řadicí páku jako digitální páku,“ zavtipkoval.
Technický ředitel BMW dodal, že automobilka má větší ryby na smažení, pokud jde o zážitek z jízdy ve svých elektromobilech nové generace. Chce využít výhod elektrické technologie při vývoji systémů, které ovládají současně kola, motory a podvozky vozidla. „Abychom napodobili, že máte pevné převody a řadíte je, to můžeme pravděpodobně udělat odpoledne, až skončíme s ostatními věcmi,“ řekl Weber a dodal: „Budete překvapeni, jak odlišně vozidla jezdí, až uvidíte novou generaci.“
Zcela přitom vyloučil použití externích mikrofonů, které někteří konkurenti používají k tomu, aby vystřelili falešný řev motoru do okolního světa. Například americká značka Dodge, která se stala synonymem pro hřmící muscle cars V8, vložila do svého nedávno představeného elektrického konceptu převodovku a absurdně hlasitý „výfuk“. „Ano, můžeme to udělat. Myslím však, že by to nebylo v souladu s tím, čím je BMW známé,“ zdůraznil.
Čtěte také: 10 nejočekávanějších elektromobilů, které dorazí v roce 2024
To, že něco není prioritou, neznamená, že se to nikdy nestane. Šéf divize sportovních vozů BMW M Frank van Meel na začátku tohoto roku řekl magazínu WhichCar, že jeho tým zkoumá umělé řazení, vibrace a akustické signály, které by pomohly řidičům budoucích elektromobilů BMW M lépe posoudit jejich rychlost na závodní dráze.