BMW i7 už jezdí s revoluční solid-state baterií. Navýší se dojezd na 1000+ km?

Němci testují elektromobil BMW i7 s revoluční solid-state baterií. Ta slibuje vyšší dojezd i nižší náklady. Do výroby by se mohla dostat v roce 2027.
BMW chce změnit svět elektromobility
Automobilka BMW vyslala na testování do reálného provozu první vůz s revoluční solid-state baterií, která může změnit svět elektromobility díky vyšší energetické hustotě a tedy delšímu dojezdu. Privilegium padlo na vlajkovou limuzínu BMW i7. Baterie pro BMW Group vyrábí společnost Solid Power.
Baterie, kterým se interně přezdívá ASSB (all solid state battery), slibují výrazně vyšší energetickou hustotu oproti současných technologiím. Baterie buď může zůstat podobných rozměrů a nabídne násobnou kapacitu nebo lze současné obvyklé parametry dostat do menšího balení. Cílem revolučního typu baterie je zvýšit dojezd a citelně snížit výrobní náklady.
Model BMW i7 je aktuálně reprezentantem páté generace výrobní architektury a na silnicích běžně jezdí s prismatickými články. Aby mohli vývojáři novinku otestovat v provozu, museli podvozek vozu upravit podle nového konceptu. BMW a Solid Power na této technologii spolupracují již třetím rokem. Dodavatel na prototypu a testování pracuje ve vyhrazeném závodě v německém Parsdorfu.

Němci se budou předhánět o prvenství
Základním stavebním kamenem pevného elektrolytu jsou sulfidové sloučeniny. BMW tento koncept bude v provozu testovat po dobu několika měsíců. Automobilka tak následuje kroky jednoho ze svých hlavních konkurentů, Mercedesu. Ten svůj první test provádí společně s americkým vývojářem Factorial Energy.
Jako testovací vůz zde taktéž vystupuje luxusní sedan, v podobě modelu EQS. Oproti běžnému modelu zde vývojáři zaznamenali 40% úbytek hmotnosti. Základní milník pro dojezd je stanoven na 965 kilometrů, tedy zaokrouhlených 600 mil. V produkci by ale baterie neměla spadnout pod tento limit a naopak by měla nabídnout ještě vyšší dojezd.
Ač se současné testy BMW zdají být pozitivní, viceprezident skupiny BMW Group, Martin Schuster, předpokládá, že než se nová technologie dostane do produkce a adekvátně zlevní, nemusí se baterie založené na lithiu bát rychlé výměny. Jejich životní cyklus prý rozhodně není u konce. První produkční model se solid-state baterií se má na trh podívat v roce 2027.
zdroj: BMW
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.