Baterie v Teslách jsou skoro nesmrtelné. Tento vůz už najel přes 700 000 km

Petr Bergmann
  • Australská Tesla Model S je rekordmanem v nájezdu na jedinou baterii
  • Vůz ujel na originální battery-pack více než 700 tisíc kilometrů
  • Celkovým rekordmanem mezi Modely S je vůz s nájezdem skoro 2 miliony km
Tesla Model S
Tesla Model S

Elektromobil Tesla Model S z roku 2018 najel s původní baterií 413 000 mil (664 659 km). Automobil v současnosti používá druhou baterii a aktuální stav najetých kilometrů je 439 000 mil (706 500 km). Automobil se stále používá denně.

Tato Tesla Model S má nesmrtelnou baterii

O Tesle Model S je známo, že pro ni nejsou problémem ani velmi vysoké nájezdy. Mohli jsme se o tom přesvědčit v nespočtu příkladů, kdy jsou Modely S funkční i po najetí stovek tisíc kilometrů. Většina těchto sedanů s vysokými nájezdy ale během svého života vymění řadu baterií. Takže vidět auto, které ujelo více než 400 000 mil na jedinou baterii, může být velmi zajímavé.

Kanál The Fully Charged Show zaznamenal příběh Nigela Raynarda z Austrálie, který denně ujede přibližně 350 mil (asi 560 km) a se svou Teslou Model S z roku 2018 jezdil na původní baterii až do okamžiku, kdy nájezd vozidla dosáhl přibližně 413 000 mil. Majitel Modelu S říká, že se rozhodl vyměnit baterii poté, co se začaly častěji objevovat chybové zprávy a vůz již neposkytoval plný výkon v okamžiku, kdy stav nabití klesl na určitou hodnotu (obvykle ve chvíli, kdy automobilu zbýval dojezd přibližně 30 mil).

Tesla Model S
Tesla Model S

Čtěte také: Tato Tesla má již 1,9 milionu km. Majitel měnil 13× elektromotor, 4× baterii


Majitel se s baterií „nemazlil“

Majitel dále poznamenává, že vůz stále jezdil bez problémů na původní baterii, ale on chtěl využít osmiletou záruku na baterie Tesla bez omezení kilometrů, která se na jeho Model S vztahovala. V rozhovoru s Teslou mu bylo řečeno, že má nárok na repasovanou baterii, ale majitel se rozhodl nainstalovat zcela novou a větší 90kWh sadu. I když to Nigel ve videu neříká, velikost původní baterie byla pravděpodobně 75 kWh.

Zajímavosti je také to, že Nigel nabíjí své auto pravidelně na rychlých nabíječkách, i když má k dispozici také pomalé domácí nabíjení. Hovoří také o tom, že baterii často nabíjel na 100 % a poté ji provozoval až do velmi nízkého stavu nabití, o kterém je známo, že negativně ovlivňuje životnost baterie elektromobilů. V našem případě se ale nezdá, že by měl tento postup vliv.

V porovnání s ostatními sedany Tesla Model S vysokým nájezdem je ujetí více než 400 000 mil na jedinou baterii nadprůměrnou hodnotou. Model S s nejvyšším počtem ujetých kilometrů, který v současnosti existuje, P85 z roku 2014 má najeto více než 1,24 milionu mil (1,995 milionu km) a nyní používá svou čtvrtou baterii, takže v přepočtu ujel na každou z baterii přibližně 300 000 mil.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články