Tato Tesla má již 1,9 milionu km. Majitel měnil 13× elektromotor, 4× baterii

  • Tahle Tesla objela 50krát rovník
  • S čím musíte počítat při nájezdu 2 milionů kilometrů?
  • Jeden motor ani jedna baterie nebudou stačit
Tesla Model S je rekordmanem v počtu ujetých kilometrů

Tesla Model S je rekordmanem v počtu ujetých kilometrů | foto: Watt Energy / YouTube

Existují lidé, kteří nemusí mít doma poslední model automobilu. Například někteří by se za nic na světě nevzdali své staré dobré Tesly. Jejich Model S je pro ně něčím, s čím by se jen neradi loučili. Údržba takového elektromobilu si ale žádá své, včetně několika výměn baterií a motorů, které nejsou dimenzovány na takovou dávku kilometrů, o které budeme hovořit vzápětí.

Červená Tesla Model S přepisuje rekordy

Tesla, o které napsal server Autoevolution, má sídlo v Německu a v současnosti se jedná o elektromobil s nejvyšším počtem najetých kilometrů. Její majitel zveřejnil 14. listopadu na Twitteru, že jeho auto najelo již přes 1,9 milionu kilometrů, konkrétně 1 900 005 km. Vlastníkem červené Tesly Model S je Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, který žije v Německu. „Nejsem taxikář,“ upozorňuje Hansjörg. Jen ho prostě baví řídit. Pustí si ve voze oblíbenou klasickou hudbu a užívá si nekonečné kilometry na cestách.

Ptáte se, jaká byla cesta k rekordním hodnotám? Model S P85 (digitální přístroj po výměně motoru nesprávně ukazuje P90) prošel nejméně 13 výměnami motorů. V březnu také dostal čtvrtou baterii a majitel odhaduje, že další si pořídí zhruba za čtyři roky. Skutečný dojezd elektromobilu je v současnosti 400 km. A chladné počasí v Německu mu moc nepomáhá. Předchozí baterie dokázala před výměnou poskytnout vozidlu energii na 260 km. Majitel se nyní snaží udělat cokoliv a dodržovat veškerá pravidla, aby současná baterie vydržela co nejdéle.


Čtěte také: Tesla Cybertruck má dojezd přes 756 kilometrů, ale musíte si připlatit


Tahle Tesla se doma moc „neohřeje“

Hansjörg von Geminigen-Hornberg říká, že se o svoje auto velmi dobře stará. Nepřekračuje rychlost 100 km/h, přestože žije v Německu, tedy v zemi dálnic s mnoha úseky bez omezení rychlosti. Baterii vždy nabíjí na 100 % a její kapacita nesmí klesnout pod 10 %, aby zabránil rychlé degradaci. Nabíjení probíhá převážně z domova, protože to je pro majitele méně komplikované, než jezdit na vzdálené Superchargery, i když by je mohl používat zdarma po celou dobu životnosti auta.

Majitel koupil svůj Model S jako ojetý v roce 2014 s přibližně 30 000 km na tachometru. Jeho auto je přesným opakem oprašované skleníkové květinky. Jezdí s ním po celé Evropě, byli společně v Africe a dokonce ho před dvěma lety odeslal do Šanghaje, když trávil nějaký čas v Číně. Vůz měl v minulosti lehké problémy s informačním a zábavným systémem, ale vždy pomohl restart. Béžová kůže pokrývající sedadla vypadá stále dobře navzdory skutečnosti, že auto je víc než 10 let staré. Jeho majitel vlastní také Teslu Roadster první generace. Ta je v podstatě „zánovní“. Má totiž za sebou pouhých 724 205 km.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tato Tesla má již 1,9 milionu km. Majitel měnil 13× elektromotor, 4× baterii

  • Tahle Tesla objela 50krát rovník
  • S čím musíte počítat při nájezdu 2 milionů kilometrů?
  • Jeden motor ani jedna baterie nebudou stačit
Tesla Model S je rekordmanem v počtu ujetých kilometrů

Tesla Model S je rekordmanem v počtu ujetých kilometrů | foto: Watt Energy / YouTube

Existují lidé, kteří nemusí mít doma poslední model automobilu. Například někteří by se za nic na světě nevzdali své staré dobré Tesly. Jejich Model S je pro ně něčím, s čím by se jen neradi loučili. Údržba takového elektromobilu si ale žádá své, včetně několika výměn baterií a motorů, které nejsou dimenzovány na takovou dávku kilometrů, o které budeme hovořit vzápětí.

Červená Tesla Model S přepisuje rekordy

Tesla, o které napsal server Autoevolution, má sídlo v Německu a v současnosti se jedná o elektromobil s nejvyšším počtem najetých kilometrů. Její majitel zveřejnil 14. listopadu na Twitteru, že jeho auto najelo již přes 1,9 milionu kilometrů, konkrétně 1 900 005 km. Vlastníkem červené Tesly Model S je Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, který žije v Německu. „Nejsem taxikář,“ upozorňuje Hansjörg. Jen ho prostě baví řídit. Pustí si ve voze oblíbenou klasickou hudbu a užívá si nekonečné kilometry na cestách.

Ptáte se, jaká byla cesta k rekordním hodnotám? Model S P85 (digitální přístroj po výměně motoru nesprávně ukazuje P90) prošel nejméně 13 výměnami motorů. V březnu také dostal čtvrtou baterii a majitel odhaduje, že další si pořídí zhruba za čtyři roky. Skutečný dojezd elektromobilu je v současnosti 400 km. A chladné počasí v Německu mu moc nepomáhá. Předchozí baterie dokázala před výměnou poskytnout vozidlu energii na 260 km. Majitel se nyní snaží udělat cokoliv a dodržovat veškerá pravidla, aby současná baterie vydržela co nejdéle.


Čtěte také: Tesla Cybertruck má dojezd přes 756 kilometrů, ale musíte si připlatit


Tahle Tesla se doma moc „neohřeje“

Hansjörg von Geminigen-Hornberg říká, že se o svoje auto velmi dobře stará. Nepřekračuje rychlost 100 km/h, přestože žije v Německu, tedy v zemi dálnic s mnoha úseky bez omezení rychlosti. Baterii vždy nabíjí na 100 % a její kapacita nesmí klesnout pod 10 %, aby zabránil rychlé degradaci. Nabíjení probíhá převážně z domova, protože to je pro majitele méně komplikované, než jezdit na vzdálené Superchargery, i když by je mohl používat zdarma po celou dobu životnosti auta.

Majitel koupil svůj Model S jako ojetý v roce 2014 s přibližně 30 000 km na tachometru. Jeho auto je přesným opakem oprašované skleníkové květinky. Jezdí s ním po celé Evropě, byli společně v Africe a dokonce ho před dvěma lety odeslal do Šanghaje, když trávil nějaký čas v Číně. Vůz měl v minulosti lehké problémy s informačním a zábavným systémem, ale vždy pomohl restart. Béžová kůže pokrývající sedadla vypadá stále dobře navzdory skutečnosti, že auto je víc než 10 let staré. Jeho majitel vlastní také Teslu Roadster první generace. Ta je v podstatě „zánovní“. Má totiž za sebou pouhých 724 205 km.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."