Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem “Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.”, které Audi celkem rádo využívá ve svých reklamách a myslím, že ani v případě nového elektromobilu e-tron bychom nebyli daleko od pravdy.
4 propojené kruhy, které jsou typickým symbolem vozů Audi, se poprvé objevují na přední masce elektromobilu. A při prvním pohledu na čelní masku Audi e-tron si říkám, že mi tu něco nesedí. To něco bylo žebrování. Takto ho známe z posledních modelů této značky z Ingolstadtu a né, jak ho často vidíme u konkurenčních elektromobilů, kde je většinou přední maska plná. Přesné důvody neznám, ale mám pocit, že hlavním záměrem Audi bylo to, aby e-tron příliš nevybočoval z řady vlastních sourozenců. Vlastně byste si ani neměli všimnout, že se jedná o elektromobil a to bude zřejmě záměrem. Auto tak krásně zapadá do poslední modelové ofenzívy této značky a vedle nové Q8 už vám rozhodně nepřijde ani moc futuristický. Ostatně, pokud můžeme věřit dostupným informacím, tak ani cena této elektrické prvotinky se nebude od sourozenců zas tak moc lišit. Jen považte sami.. Novinka by měla zhruba stát od 80 000 eur, což je cca 2 miliony a například takové Q8 startuje jen těsně pod touto hranicí. Potenciální kupující mohutného SUV by tak v příštím roce mohl mít při obhlídce showroomu celkem zajímavé dilema.
Ostatně i manažeři od Audi mají asi velký apetit, jelikož počet prodaných e-tronů by měl být zhruba stejný jako Audi Q7. K dobrým prodejním číslům by jim měli pomoci i 3 elektromotory o celkovém výkonu přes 300 kW, maximální rychlost atakující dvoustovku a zrychlení z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin.
K designu přední masky jsme si už něco řekli, ale zbytek auta zatím zůstal bez popisu. Věc designu je silně individuální záležitost, ale za nás je to trefa do černého. Pokud jste tak o elektromobilu někdy uvažovali, ale mnohdy vás odrazoval podivný design – že milý Priuse (i když zde se jedná o hybrid), tak zde končí veškeré obavy. Auto působí velmi dymamicky a moderně. Svalnaté blatníky a nádherné spojené zadní světlomety dodávají vozu eleganci a současně sportovní agresivitu.
Tip: Audi e-tron přináší službu e-tron charging service
Interiér se nese v duchu posledních modelů této značky. Na standardní budíky tak samozřejmě zapomeňte, a přibalte si do kapsičky leštící hadříky. Té dotykové plochy je tu dost pro všechny technologické nadšence.
Baterie má kapacitu 95 kWh a slibovaný dojezd cca 400 km podle nové metodiky WLTP. Baterie Audi e-tron půjde nabíjet hned několika způsoby. Tím prvním je rekuperace, u které se Audi chlubí špičkovou efektivitou. Druhým je samozřejmě běžná zásuvka na 230V výkonem 2,3 kW, z třífázové to půjde až 11 kW a nejlepší investicí tak zřejmě zůstane wallbox. Ten zvýší výkon na 22 kW a váš e-tron tak nabije dříve než za 5 hodin. Nakonec nesmíme zapomenout na běžné, veřejné dobíječky, kde to e-tron dotáhl až na možnost dobíjet 150 kW, takže budete mít půl hodiny 80 % baterie a tradáá…
Ještě pár suchých čísel nakonec: Délka elektromobilu Audi e-tron je 4 901 mm. Zbývající rozměry vozu jsou 1 939 mm a 1 616 mm, rozvor je 2 928 mm. Do kufru se vám vejde až 600 litrů zavazadel a trochu toho zavazadlového prostoru získáte i v přední části vozu, kde se skrývá dalších 60 litrů.
Myslím si, že nedávno představenému modelu EQC od Mercedesu velmi brzy narostla silná konkurence a všem elektroskeptikům už musí být jasné, že doba elektromobilů je nevyhnutelná. Při pohledu na nové Audi e-tron to přeci ale nemůže být špatná představa, co myslíte?
Při tvorbě titulku jsem si tentokrát trochu pomohl známým sloganem “Vorsprung durch Technik, česky Náskok díky technice.”, které Audi celkem rádo využívá ve svých reklamách a myslím, že ani v případě nového elektromobilu e-tron bychom nebyli daleko od pravdy.
4 propojené kruhy, které jsou typickým symbolem vozů Audi, se poprvé objevují na přední masce elektromobilu. A při prvním pohledu na čelní masku Audi e-tron si říkám, že mi tu něco nesedí. To něco bylo žebrování. Takto ho známe z posledních modelů této značky z Ingolstadtu a né, jak ho často vidíme u konkurenčních elektromobilů, kde je většinou přední maska plná. Přesné důvody neznám, ale mám pocit, že hlavním záměrem Audi bylo to, aby e-tron příliš nevybočoval z řady vlastních sourozenců. Vlastně byste si ani neměli všimnout, že se jedná o elektromobil a to bude zřejmě záměrem. Auto tak krásně zapadá do poslední modelové ofenzívy této značky a vedle nové Q8 už vám rozhodně nepřijde ani moc futuristický. Ostatně, pokud můžeme věřit dostupným informacím, tak ani cena této elektrické prvotinky se nebude od sourozenců zas tak moc lišit. Jen považte sami.. Novinka by měla zhruba stát od 80 000 eur, což je cca 2 miliony a například takové Q8 startuje jen těsně pod touto hranicí. Potenciální kupující mohutného SUV by tak v příštím roce mohl mít při obhlídce showroomu celkem zajímavé dilema.
Ostatně i manažeři od Audi mají asi velký apetit, jelikož počet prodaných e-tronů by měl být zhruba stejný jako Audi Q7. K dobrým prodejním číslům by jim měli pomoci i 3 elektromotory o celkovém výkonu přes 300 kW, maximální rychlost atakující dvoustovku a zrychlení z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin.
K designu přední masky jsme si už něco řekli, ale zbytek auta zatím zůstal bez popisu. Věc designu je silně individuální záležitost, ale za nás je to trefa do černého. Pokud jste tak o elektromobilu někdy uvažovali, ale mnohdy vás odrazoval podivný design – že milý Priuse (i když zde se jedná o hybrid), tak zde končí veškeré obavy. Auto působí velmi dymamicky a moderně. Svalnaté blatníky a nádherné spojené zadní světlomety dodávají vozu eleganci a současně sportovní agresivitu.
Tip: Audi e-tron přináší službu e-tron charging service
Interiér se nese v duchu posledních modelů této značky. Na standardní budíky tak samozřejmě zapomeňte, a přibalte si do kapsičky leštící hadříky. Té dotykové plochy je tu dost pro všechny technologické nadšence.
Baterie má kapacitu 95 kWh a slibovaný dojezd cca 400 km podle nové metodiky WLTP. Baterie Audi e-tron půjde nabíjet hned několika způsoby. Tím prvním je rekuperace, u které se Audi chlubí špičkovou efektivitou. Druhým je samozřejmě běžná zásuvka na 230V výkonem 2,3 kW, z třífázové to půjde až 11 kW a nejlepší investicí tak zřejmě zůstane wallbox. Ten zvýší výkon na 22 kW a váš e-tron tak nabije dříve než za 5 hodin. Nakonec nesmíme zapomenout na běžné, veřejné dobíječky, kde to e-tron dotáhl až na možnost dobíjet 150 kW, takže budete mít půl hodiny 80 % baterie a tradáá…
Ještě pár suchých čísel nakonec: Délka elektromobilu Audi e-tron je 4 901 mm. Zbývající rozměry vozu jsou 1 939 mm a 1 616 mm, rozvor je 2 928 mm. Do kufru se vám vejde až 600 litrů zavazadel a trochu toho zavazadlového prostoru získáte i v přední části vozu, kde se skrývá dalších 60 litrů.
Myslím si, že nedávno představenému modelu EQC od Mercedesu velmi brzy narostla silná konkurence a všem elektroskeptikům už musí být jasné, že doba elektromobilů je nevyhnutelná. Při pohledu na nové Audi e-tron to přeci ale nemůže být špatná představa, co myslíte?