Hyzon Motors je americká společnost specializující na vodíkové nákladní vozy. Firma ve středu oznámila, že již brzy dodá první vozy svým evropským zákazníkům. Ředitel společnosti Craig Knight řekl, že první přepravní společnosti by se svých vodíkových nákladních vozů měly dočkat už za šest až dvanáct měsíců.
Hyzon láká potenciální zákazníky na revoluční design nádrží, ve kterých je skladován vodík. Díky němu byla společnost schopna výrazně snížit hmotnost, výrobní cenu a počet potřebných součástek. Nádrž je totiž vyrobena z kompozitních materiálů a je zasazena v kovovém rámu.
Tento systém také zajišťuje jakousi modularitu a dokáže podle potřeb zákazníka pojmout 5 až 10 vodíkových nádrží. Hyzon plánuje, že tuto technologii bude poskytovat také dalším společnostem.
Čtěte také: Toyota nadále zavírá oči před čistým elektromobilem, budoucnost vidí ve vodíku
Společnost se nezaměřuje pouze na skladování vodíku a vozy poháněné tímto prvkem, ale také jeho ekologickou výrobu. Nedávno se spojila s firmou Raven SR, aby vyrobila 100 hubů produkujících čistý vodík. Bez těchto center by totiž vodíková doprava postrádala svůj význam, protože většina vodíku se v současnosti vyrábí z fosilních paliv.
Hyzon Motors se u svých nákladních aut zaměřuje především na operace, při kterých se auto vrací zpět do své základny a necestuje tak na dlouhých trasách. Díky tomu odpadá nutnost budování sítě plnících stanic, které jsou pro takové využití nezbytné.
Otázkou tedy je, jestli by pro tento účel nebylo vhodnější využití bateriové technologie. Provoz nákladního vozu s bateriemi by byl pravděpodobně levnější a vznikla by možnost dobíjet baterii v době nevyužívání stroje.
Hyzon Motors je americká společnost specializující na vodíkové nákladní vozy. Firma ve středu oznámila, že již brzy dodá první vozy svým evropským zákazníkům. Ředitel společnosti Craig Knight řekl, že první přepravní společnosti by se svých vodíkových nákladních vozů měly dočkat už za šest až dvanáct měsíců.
Hyzon láká potenciální zákazníky na revoluční design nádrží, ve kterých je skladován vodík. Díky němu byla společnost schopna výrazně snížit hmotnost, výrobní cenu a počet potřebných součástek. Nádrž je totiž vyrobena z kompozitních materiálů a je zasazena v kovovém rámu.
Tento systém také zajišťuje jakousi modularitu a dokáže podle potřeb zákazníka pojmout 5 až 10 vodíkových nádrží. Hyzon plánuje, že tuto technologii bude poskytovat také dalším společnostem.
Čtěte také: Toyota nadále zavírá oči před čistým elektromobilem, budoucnost vidí ve vodíku
Společnost se nezaměřuje pouze na skladování vodíku a vozy poháněné tímto prvkem, ale také jeho ekologickou výrobu. Nedávno se spojila s firmou Raven SR, aby vyrobila 100 hubů produkujících čistý vodík. Bez těchto center by totiž vodíková doprava postrádala svůj význam, protože většina vodíku se v současnosti vyrábí z fosilních paliv.
Hyzon Motors se u svých nákladních aut zaměřuje především na operace, při kterých se auto vrací zpět do své základny a necestuje tak na dlouhých trasách. Díky tomu odpadá nutnost budování sítě plnících stanic, které jsou pro takové využití nezbytné.
Otázkou tedy je, jestli by pro tento účel nebylo vhodnější využití bateriové technologie. Provoz nákladního vozu s bateriemi by byl pravděpodobně levnější a vznikla by možnost dobíjet baterii v době nevyužívání stroje.