V redakci Elektrickevozy.cz dlouhodobě jezdíme s hybridním modelem Toyota Corolla (1.8 Hybrid, verze 2022, tedy nikoliv nejnovější generace 2023, u které je ještě pár změn a vylepšení – pozn. redakce), a tak jsme se rozhodli podělit o naše dojmy a zkušenosti.
Automobil nižší střední třídy se vyrábí už od roku 1966, nicméně se současnou nejnovější generací se to absolutně nedá srovnávat. Přesto je recept na úspěch víceméně stále stejný. V čem tedy tkví největší výhody této Toyoty? Proč je Corolla dlouhodobě nejprodávanějším vozem na světě?
Recept na úspěch Toyoty je postavený především na vysoké spolehlivosti, kterou je japonská automobilka snad už od nepaměti proslulá. A v případě modelu Corolla to platí se vší parádou. Například dle nejnovější zprávy od Consumer Reports je právě hybridní verze Toyota Corolla nejspolehlivějším autem ze všech.
Chytře navržený pohonný systém je podle některých expertů prakticky nezničitelný a hlavně i tzv. „blbuvzdorný“, ať už jde o motor či automatickou převodovku e-CVT. Díky pravidelnému servisu se pak dohlíží na správnou údržbu a péči, což se očividně vyplácí.
Další velkou předností je hybridní pohon, který už Toyota vyrábí a neustále zdokonaluje přes 20 let. Dokáže totiž skvělým způsobem spojit spalovací motor s tím elektrickým a ve finále tím nejen snížit spotřebu, ale také zpříjemnit řekněme „uživatelský zážitek“.
Baterie je sice tak malá, že vydrží jen na čistě elektrickou jízdu na pár kilometrů, nicméně můžete si užívat tiché jízdy, kdykoliv se rozjíždíte nebo jen někde popojíždíte. Při každém brzdění získáváte díky rekuperaci část energie zpátky. Výhodné je také, že se baterie dobíjí i sama z agregátu, takže se pořád pohybuje někde v rozmezí 20-80 % kapacity a je neustále připravena.
Auto je předvídatelné, snadno ovladatelné. Toyota Corolla má poměrně tuhý podvozek, který přispívá k tomu, že dokážete lépe číst chování vozu. Zpracování je celkově taktéž výborné, takže pokud přejedete nějaké ty nerovnosti, nemusíte se ani po desítkách tisíc kilometrů obávat žádných pazvuků, apod. Na vůz nižší střední třídy je to opravdu skvělý výsledek.
Pokud jste někdo, kdo kouká alespoň trochu i na spotřebu a provozní náklady, pak se vám budou Toyoty zamlouvat. V případě naší redakční Corolly Hybrid v kombi verzi je uváděná papírová spotřeba v kombinovaném cyklu WLTP pouhých 4,8 l/100 km, nicméně reálně se dá jezdit ještě lépe.
V našem případě jsou hodnoty spotřeby následující – po městě 3,8-4,5 litru, okresky 4-5 litrů, dálnice lehce přes 5 litrů. Ale samozřejmě hrozně moc záleží na jízdním stylu, ale i obecně všech možných podmínkách, které mohou nastat. Dobré je také nejezdit s autem jen na elektřinu a snažit se za každou cenu o pomalou jízdu, což může být pro někoho možná trochu překvapující.
K dosažení lepší spotřeby pomáhá obecně, když jezdíte delší trasy, kdy se dokáže motor prohřát na provozní teplotu. V zimě, kdy jel člověk jen do 10 kilometrů při teplotě kolem bodu mrazu nebyl problém jet i za 10 litrů, nicméně teď v létě stejnou trasu lze projet za 4 litry.
Pokud i vy patříte k lidem, kteří mají rádi v ruce smartphone, pak se vám u Toyoty může zalíbit její mobilní aplikace MyT. Díky připojení vozu k internetu pak můžete přes tuhle appku snadno sledovat nejen stav (ujeté km, stav nádrže, apod.) či spotřebu, ale také se podívat, kde jste nechali auto zaparkované a novější modely umí také předvyklimatizovat/předvytopit kabinu.
Tohle byl výběr celkem 5 největších důvodů, proč si pořídit model Toyota Corolla Hybrid. Důvodů samozřejmě existuje více, stejně jako jsou i důvody, kvůli kterým auto nebude pro vás. Pokud jste majitelem nebo máte nějaké otázky, napište nám do diskuze pod článkem.
V redakci Elektrickevozy.cz dlouhodobě jezdíme s hybridním modelem Toyota Corolla (1.8 Hybrid, verze 2022, tedy nikoliv nejnovější generace 2023, u které je ještě pár změn a vylepšení – pozn. redakce), a tak jsme se rozhodli podělit o naše dojmy a zkušenosti.
Automobil nižší střední třídy se vyrábí už od roku 1966, nicméně se současnou nejnovější generací se to absolutně nedá srovnávat. Přesto je recept na úspěch víceméně stále stejný. V čem tedy tkví největší výhody této Toyoty? Proč je Corolla dlouhodobě nejprodávanějším vozem na světě?
Recept na úspěch Toyoty je postavený především na vysoké spolehlivosti, kterou je japonská automobilka snad už od nepaměti proslulá. A v případě modelu Corolla to platí se vší parádou. Například dle nejnovější zprávy od Consumer Reports je právě hybridní verze Toyota Corolla nejspolehlivějším autem ze všech.
Chytře navržený pohonný systém je podle některých expertů prakticky nezničitelný a hlavně i tzv. „blbuvzdorný“, ať už jde o motor či automatickou převodovku e-CVT. Díky pravidelnému servisu se pak dohlíží na správnou údržbu a péči, což se očividně vyplácí.
Další velkou předností je hybridní pohon, který už Toyota vyrábí a neustále zdokonaluje přes 20 let. Dokáže totiž skvělým způsobem spojit spalovací motor s tím elektrickým a ve finále tím nejen snížit spotřebu, ale také zpříjemnit řekněme „uživatelský zážitek“.
Baterie je sice tak malá, že vydrží jen na čistě elektrickou jízdu na pár kilometrů, nicméně můžete si užívat tiché jízdy, kdykoliv se rozjíždíte nebo jen někde popojíždíte. Při každém brzdění získáváte díky rekuperaci část energie zpátky. Výhodné je také, že se baterie dobíjí i sama z agregátu, takže se pořád pohybuje někde v rozmezí 20-80 % kapacity a je neustále připravena.
Auto je předvídatelné, snadno ovladatelné. Toyota Corolla má poměrně tuhý podvozek, který přispívá k tomu, že dokážete lépe číst chování vozu. Zpracování je celkově taktéž výborné, takže pokud přejedete nějaké ty nerovnosti, nemusíte se ani po desítkách tisíc kilometrů obávat žádných pazvuků, apod. Na vůz nižší střední třídy je to opravdu skvělý výsledek.
Pokud jste někdo, kdo kouká alespoň trochu i na spotřebu a provozní náklady, pak se vám budou Toyoty zamlouvat. V případě naší redakční Corolly Hybrid v kombi verzi je uváděná papírová spotřeba v kombinovaném cyklu WLTP pouhých 4,8 l/100 km, nicméně reálně se dá jezdit ještě lépe.
V našem případě jsou hodnoty spotřeby následující – po městě 3,8-4,5 litru, okresky 4-5 litrů, dálnice lehce přes 5 litrů. Ale samozřejmě hrozně moc záleží na jízdním stylu, ale i obecně všech možných podmínkách, které mohou nastat. Dobré je také nejezdit s autem jen na elektřinu a snažit se za každou cenu o pomalou jízdu, což může být pro někoho možná trochu překvapující.
K dosažení lepší spotřeby pomáhá obecně, když jezdíte delší trasy, kdy se dokáže motor prohřát na provozní teplotu. V zimě, kdy jel člověk jen do 10 kilometrů při teplotě kolem bodu mrazu nebyl problém jet i za 10 litrů, nicméně teď v létě stejnou trasu lze projet za 4 litry.
Pokud i vy patříte k lidem, kteří mají rádi v ruce smartphone, pak se vám u Toyoty může zalíbit její mobilní aplikace MyT. Díky připojení vozu k internetu pak můžete přes tuhle appku snadno sledovat nejen stav (ujeté km, stav nádrže, apod.) či spotřebu, ale také se podívat, kde jste nechali auto zaparkované a novější modely umí také předvyklimatizovat/předvytopit kabinu.
Tohle byl výběr celkem 5 největších důvodů, proč si pořídit model Toyota Corolla Hybrid. Důvodů samozřejmě existuje více, stejně jako jsou i důvody, kvůli kterým auto nebude pro vás. Pokud jste majitelem nebo máte nějaké otázky, napište nám do diskuze pod článkem.