Corolla je pojem. Vždyť auto vyráběné japonskou automobilkou již od roku 1966 dokázalo úspěšně projít různými éry, až skončilo v té současné, elektrifikující. Nicméně Toyota by měla v některých ohledech zabrat, pokud chce, aby tahle pohádka pokračovala i s nástupem digitalizace a elektromobility.
V dnešním článku se podělím o své zkušenosti z více než půlročního testování Corolly 1.8 Hybrid (2022, tedy nikoliv nejnovější generace 2023, u které je ještě pár změn a vylepšení – pozn. redakce). Tu dnes zákazníci seženou v různých provedeních karoserie, od hatchbacku přes sedan a kombi až po crossover/SUV.
Spalovací auto, hybrid, ani elektromobil není pro každého. A to by se mělo vytesat do kamene. Každá technologie má své výhody i nevýhody a jde jen o to, zda to splňuje vaše očekávání a požadavky, či nikoliv.
V případě hybridního ústrojí od Toyoty může někomu vadit především hlasitější a nepříjemný zvukový projev při akceleraci, dále se tolik hybrid nehodí na dálnice, protože prostě žere víc a nevyužívá se jeho předností, a v neposlední řadě můžete u hybridu zapomenout na manuální řazení, kterého se někteří nehodlají vzdát.
Toyota Corolla Hybrid není auto, se kterým by se předpokládalo, že budete jezdit každý den do Chorvatska, nebo obecně delší vzdálenosti. Má tedy menší nádrž o objemu jen 43 litrů, navíc ukazatel hlásí prázdnou nádrž, ačkoliv ještě prázdná není, což snižuje reálný dojezd pro běžného řidiče.
Podle ukazatele by měl vůz ujet 700-750 kilometrů a po ujetí této vzdálenosti vám ukáže dojezd jen 20 km, nicméně na benzínce natankujete jen 33 litrů a zbylých 10 litrů ještě byla rezerva. Takže reálně byste měli ujet o 100-150 kilometrů více, tedy celkem kolem 900 kilometrů.
A třetí věc, která může být dost nepochopitelná, jsou slabší brzdy. Ano, myšlenka byla zřejmě taková, že brzdám pomáhá rekuperující elektromotor, který také trochu „brzdí“, jenže reálně to přidává zbytečné problémy. V případě hybridu je totiž musíte čas od času používat a pořádně produpnout, jinak mají tendence velice ochotně reznout a vydávají nepříjemné pazvuky.
Tohle byl výběr celkem 3 největších důvodů, proč si NEpořídit model Toyota Corolla Hybrid. Samozřejmě existuje i spousta důvodů, kvůli kterým pro vás bude auto naopak naprosto skvělé. Pokud jste majitelem nebo máte nějaké otázky, napište nám do diskuze pod článkem.
Corolla je pojem. Vždyť auto vyráběné japonskou automobilkou již od roku 1966 dokázalo úspěšně projít různými éry, až skončilo v té současné, elektrifikující. Nicméně Toyota by měla v některých ohledech zabrat, pokud chce, aby tahle pohádka pokračovala i s nástupem digitalizace a elektromobility.
V dnešním článku se podělím o své zkušenosti z více než půlročního testování Corolly 1.8 Hybrid (2022, tedy nikoliv nejnovější generace 2023, u které je ještě pár změn a vylepšení – pozn. redakce). Tu dnes zákazníci seženou v různých provedeních karoserie, od hatchbacku přes sedan a kombi až po crossover/SUV.
Spalovací auto, hybrid, ani elektromobil není pro každého. A to by se mělo vytesat do kamene. Každá technologie má své výhody i nevýhody a jde jen o to, zda to splňuje vaše očekávání a požadavky, či nikoliv.
V případě hybridního ústrojí od Toyoty může někomu vadit především hlasitější a nepříjemný zvukový projev při akceleraci, dále se tolik hybrid nehodí na dálnice, protože prostě žere víc a nevyužívá se jeho předností, a v neposlední řadě můžete u hybridu zapomenout na manuální řazení, kterého se někteří nehodlají vzdát.
Toyota Corolla Hybrid není auto, se kterým by se předpokládalo, že budete jezdit každý den do Chorvatska, nebo obecně delší vzdálenosti. Má tedy menší nádrž o objemu jen 43 litrů, navíc ukazatel hlásí prázdnou nádrž, ačkoliv ještě prázdná není, což snižuje reálný dojezd pro běžného řidiče.
Podle ukazatele by měl vůz ujet 700-750 kilometrů a po ujetí této vzdálenosti vám ukáže dojezd jen 20 km, nicméně na benzínce natankujete jen 33 litrů a zbylých 10 litrů ještě byla rezerva. Takže reálně byste měli ujet o 100-150 kilometrů více, tedy celkem kolem 900 kilometrů.
A třetí věc, která může být dost nepochopitelná, jsou slabší brzdy. Ano, myšlenka byla zřejmě taková, že brzdám pomáhá rekuperující elektromotor, který také trochu „brzdí“, jenže reálně to přidává zbytečné problémy. V případě hybridu je totiž musíte čas od času používat a pořádně produpnout, jinak mají tendence velice ochotně reznout a vydávají nepříjemné pazvuky.
Tohle byl výběr celkem 3 největších důvodů, proč si NEpořídit model Toyota Corolla Hybrid. Samozřejmě existuje i spousta důvodů, kvůli kterým pro vás bude auto naopak naprosto skvělé. Pokud jste majitelem nebo máte nějaké otázky, napište nám do diskuze pod článkem.