Můžeme být sebevětší příznivci elektromobility, ale jak víme, každá mince má dvě strany a tedy i tento způsob dopravy má svou odvrácenou “temnou” stranu. Alternativní pohony jsou prostě oproti spalovacím motorům stále v plenkách. Jaké jsou podle naší redakce tři klíčové nevýhody e-mobility a jak se s nimi vypořádat?
Krátké jízdy po městě jsou parketa, ve které elektromobil opravdu dominuje. Spotřeba a celkový komfort je oproti klasickému agregátu prostě nesrovnatelný a hlavně to je typ jízdy, na které jsou vozy s elektrickým pohonem v podstatě zamýšlené. Dálnice a dlouhé cesty mu na druhou stranu příliš nesluší a tady nastává zlom, při kterém začnou mít spalovací motory skutečně navrch.
Až s pořízením elektromobilu začíná věčné plánování trasy podle umístění chargerů, případně jejich výkonu a počítání času, o který vás tato činnost obere.Ačkoliv se infrastruktura neustále rozvíjí, ani z daleka není na stejné úrovní jako u spalovacích motorů.
S tím je spojená i daleko větší opatrnost, co se týče spotřeby. Přece jen, když se v nás jednou za čas probudí závodník Formule 1 a máme potřebu to všem na semaforech pořádně natřít, hřeje nás vědomí, že na další benzínové pumpě můžeme tuto chtíč vynahradit vozu doplněním paliva.
Čtěte také: Proč jsou elektromobily lepší než spalovací auta? Volkswagen přichází s odpovědí
To, co u spalovacích motorů trvá jednotky minut, se u elektromobilu výrazně protáhne a za sportovnější jízdu můžete být potrestáni klidě i hodinovým nabíjením. Paradoxně vozy s plně elektrickým pohonem svádí vzhledem ke své okamžité akceleraci k dynamické jízdě mnohem výrazněji a odolat pokušení je často velmi těžké.
Rodinná dovolená s karavanem, nebo tahání nákladu s pomocí přívěsu? Raději si nechte zajít chuť. Zmíněná spotřeba při neuváženém způsobu jízdy se oproti tomuto typu dopravy bude zdát jako malicherná záležitost a vy budete jen z hrůzou pozorovat ohromná čísla promítající se na palubní desce. Pokud však opravdu není zbytí, připravte se na nelehké plánování nadcházející cesty.
Zároveň elektromobily nejsou pro tahání těžších nákladů uzpůsobené a zatímco běžná spalovací auta utáhnou klidně i 3,5 tuny navíc, vozy s elektrickým pohonem začnou výrazně strádat už okolo 1,5tunového přívěsu. Silnější modely si ale poradí i s 2,5 tunami.
S jakým problémem se nejčastěji potýkáte u svého elektrovozu vy? Nebo ještě elektromobil nemáte, a to třeba právě kvůli námi představeným důvodům?
Můžeme být sebevětší příznivci elektromobility, ale jak víme, každá mince má dvě strany a tedy i tento způsob dopravy má svou odvrácenou “temnou” stranu. Alternativní pohony jsou prostě oproti spalovacím motorům stále v plenkách. Jaké jsou podle naší redakce tři klíčové nevýhody e-mobility a jak se s nimi vypořádat?
Krátké jízdy po městě jsou parketa, ve které elektromobil opravdu dominuje. Spotřeba a celkový komfort je oproti klasickému agregátu prostě nesrovnatelný a hlavně to je typ jízdy, na které jsou vozy s elektrickým pohonem v podstatě zamýšlené. Dálnice a dlouhé cesty mu na druhou stranu příliš nesluší a tady nastává zlom, při kterém začnou mít spalovací motory skutečně navrch.
Až s pořízením elektromobilu začíná věčné plánování trasy podle umístění chargerů, případně jejich výkonu a počítání času, o který vás tato činnost obere.Ačkoliv se infrastruktura neustále rozvíjí, ani z daleka není na stejné úrovní jako u spalovacích motorů.
S tím je spojená i daleko větší opatrnost, co se týče spotřeby. Přece jen, když se v nás jednou za čas probudí závodník Formule 1 a máme potřebu to všem na semaforech pořádně natřít, hřeje nás vědomí, že na další benzínové pumpě můžeme tuto chtíč vynahradit vozu doplněním paliva.
Čtěte také: Proč jsou elektromobily lepší než spalovací auta? Volkswagen přichází s odpovědí
To, co u spalovacích motorů trvá jednotky minut, se u elektromobilu výrazně protáhne a za sportovnější jízdu můžete být potrestáni klidě i hodinovým nabíjením. Paradoxně vozy s plně elektrickým pohonem svádí vzhledem ke své okamžité akceleraci k dynamické jízdě mnohem výrazněji a odolat pokušení je často velmi těžké.
Rodinná dovolená s karavanem, nebo tahání nákladu s pomocí přívěsu? Raději si nechte zajít chuť. Zmíněná spotřeba při neuváženém způsobu jízdy se oproti tomuto typu dopravy bude zdát jako malicherná záležitost a vy budete jen z hrůzou pozorovat ohromná čísla promítající se na palubní desce. Pokud však opravdu není zbytí, připravte se na nelehké plánování nadcházející cesty.
Zároveň elektromobily nejsou pro tahání těžších nákladů uzpůsobené a zatímco běžná spalovací auta utáhnou klidně i 3,5 tuny navíc, vozy s elektrickým pohonem začnou výrazně strádat už okolo 1,5tunového přívěsu. Silnější modely si ale poradí i s 2,5 tunami.
S jakým problémem se nejčastěji potýkáte u svého elektrovozu vy? Nebo ještě elektromobil nemáte, a to třeba právě kvůli námi představeným důvodům?