Zlom? Číňané už zvládnou nabít auto za 5 minut, baterii vymění za 3 minuty
- Čínské Nio má technologicky vyspělou 900V architekturu
- Vlajkový model ET9 s touto zajímavou novinkou sjel z výrobní linky
- Systém dokáže během pěti minut přidat do baterie více než 255 km dojezdu

Čínská automobilka Nio oznámila technologický milník v tomto týdnu ihned poté, co z její výrobních linek sjel jubilejní miliontý elektromobil značky. Novou technologií v podobě 900V architektury bude jako první vybaven prémiový elektromobil Nio ET9, který konkuruje například věhlasnému Porsche.
Nio ET9 je vlajková loď určená pro podnikatele
Model ET9 byl představen v prosinci jako automobil zaměřený na novou generaci špičkových byznysmanů. Nio svůj luxusní elektromobil vybavilo nejnovějšími technologiemi, například dokonalým exteriérem ve stylu vlajkové lodi, prostorným interiérem a účinným dobíjením. To zahrnuje také sériově vyráběný 900V elektrický pohonný systém s napětím až 925 V, 600 kW špičkového výkonu a špičkovým nabíjením až 765 A. Automobilka hovoří o tom, že přední i zadní elektrický motor jsou menší a o 30 % lehčí, aby se zlepšila účinnost.
ET9 bude jako první model používat synchronní elektromotor s permanentními magnety se špičkovým výkonem 340 kW. Jednotka o hmotnosti pouhých 79 kg poskytuje hustotu výkonu 4,3 kW/kg, což je podle automobilky nejvyšší hodnota mezi asynchronními indukčními elektromotory. Přední motor poskytuje špičkový výkon 180 kW, hustota výkonu činí 2,6 kW/kg. Součástí nového pohonného systému je také 1200V napájecí modul na bázi karbidu křemíku. Ten zvládá více než 300 000 nabíjecích cyklů. 900V architektura se také může chlubit systémem kapalinového chlazení, který zvyšuje výkon motoru o 20 %.
Jen pro informaci, nejedná se o první systém s 900V architekturou na světě (jak mylně uvádějí některé zdroje – pozn. redakce), podobný systém s elektrickou architekturou 924 V vyrábí od roku 2021 také firma Lucid Motors. Prvním sériovým elektromobilem s 900V architekturou je její model Lucid Air.
- Nio ET9
- Vlajková loď společnosti Nio, model ETí
- Pohled na zadní stranu
- Interiér vozu
- Luxus všude, kam se podíváš
- Je to ještě vůbec auto, nebo spíš pojízdná kancelář?
Čtěte také: Elektromobil Nio ET9 ze sebe umí setřást sníh. Nic takového jsme ještě neviděli!
Luxusní elektromobil je nabitý technologiemi
Luxusní elektromobil Nio ET9 je vybaven více než 100 technologiemi Nio full stack. Jejich součástí je také první 5nm čip Nio a velké cylindrické bateriové články. Nio již pro čínský trh otevřelo předobjednávky modelu s počáteční cenou 112 000 dolarů. Očekává se, že model bude soupeřit s luxusními výrobci, jakými jsou Porsche, BMW a Mercedes-Benz. S délkou 5 325 mm, šířkou 2 016 mm a výškou 1 620 mm bude elektromobil konkurovat takovým prémiovým vozidlům, jako je například Porsche Panamera.
Interiérový design Landjet nabízí množství vnitřního prostoru se skvělým pohodlím, bezpečnostní a vyspělou technologií. Jen pro prvotřídní zadní sedadla přihlásila čínská společnost 24 patentů, které sama vyvinula. Aktivní odpružení SkyRide umožňuje nezávislé ovládání všech čtyř kol, díky němuž Nio ET9 zvládá neobvyklé kousky, například setřepání sněhu z karoserie automobilu.
Nabití za 5 minut, výměna baterie ze 3 minuty
Nio uvádí, že luxusní model ET9 je možné buďto dobít během tří minut výměnou baterie, nebo během pětiminutového rychlého nabíjení přidat do battery-packu dojezd 255 km. Očekává se, že dodávky nového elektromobilu značky budou zahájeny v prvním čtvrtletí roku 2025.
Tato zpráva přichází v době, kdy čínský rival IM Motors uvádí, že jeho nový elektromobil L6 bude také využívat 900V platformu. Vůz by měl používat polovodičové baterie s dojezdem převyšujícím 1 000 km na jedno nabití.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".