Nio si od počátku své existence klade vysoké nároky na svá vozidla a chce soupeřit jen s těmi nejlepšími v oboru. Dosavadní modely jsou tomu slušným důkazem a nejspíš málokdo by o cílech čínské automobilky pochyboval. Pro ty poslední „nevěřící Tomáše“ ale nyní Nio představilo to nejlepší, co si můžete od luxusního vozu přát. Seznamte se, tohle je nové Nio ET9.
Již při prvním pohledu na profil karoserie vám v hlavě proběhnou myšlenky na nejluxusnější vozy renomovaných automobilek, mezi které můžeme bezpečně zařadit Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQS, BMW i7 nebo Lucid Air. Někteří se profilují spíše jako sportovní vozy, nové Nio ET9 se ale vidí mnohem více v komfortním a výkonném (executive) oddělení. Dělící středový panel rozděluje interiér přirozeně na čtyři místa s největší mírou pohodlí a luxusních doplňků. Obrovského vnitřního prostoru automobilka docílila i díky velmi dlouhému rozvoru náprav o délce 3 250 mm.
Světelný podpis je tvořený čtveřicí jednoduchých tenkých LED pásků. U zadních svítilen je doplněn spojující linkou. Výhled vpřed zajišťují inteligentní LED Matrix světlomety s vysokým rozlišením. S lepším přítlakem ve vyšších rychlostech pomáhá aktivní zadní spoiler. Vůz má díky svým proporcím výborný aerodynamický koeficient a lze jej ještě vylepšit snížením světlé výšky. Z modelu Nio ET9 tak uděláte stabilní pevnost pro dálkové přesuny. Výrobce vůz páruje s hliníkovými koly o 23 palcích.
Čtěte také: Nio ET9 zasadí konkurenci tvrdou ránu. 900V architektura a dojezd přes 1 000 km
Nespočet komfortních vychytávek zahrnuje oddělené rolety panoramatického okna, elektricky ovládané stínítka v oknech, decentní ambientní osvětlení dveřních panelů nebo množství obrazovek pro sledování mediálního obsahu i tablety pro ovládání funkcí vozu. Zadní sedadla jsou plně polohovatelná a nabízí i polohu pro aktivní odpočinek. Klid a pohodlí dotváří i funkce aktivního potlačení jízdního ruchu. Řidiči asistuje množství dopravních asistentů pracujících na nejnovější architektuře čipů o velikosti 5 nm. Ten je připraven i pro plně autonomní jízdu, na které Nio intenzivně pracuje. Bezpečnost vozu dále zajišťuje i dvojice bočních Lidarů.
Nový vlajkový model Nio ET9 bude pohánět všechna kola s pomocí dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 520 kW. Hlavním zdrojem pohonu je velký elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 340 kW umístěný na zadní nápravě. Na přední nápravě je umístěn doplňkový agregát s výkonem 180 kW.
Vůz by se měl na trh dostat s první generací solid-state baterií, které bude Nio v dohledné době nasazovat do sériové produkce. Díky exkluzivnímu swapovacímu systému se ale výrobce pyšní nejrychlejší „dobíjecí“ metodou. Během pár jednotek minut lze baterii vyměnit a pokračovat v jízdě. Součástí služeb bude i možnost navýšit kapacitu baterií. Vše má probíhat plně automaticky právě na swapovacích stanicích.
Díky typu zvolených baterií víme, že by elektromobil Nio ET9 neměl mít potíže s dosažením dojezdu přesahujícím 1 000 kilometrů. Vůz má stát na nové 900V palubní architektuře. Ta vám zajistí, že i při absenci blízké swapovací stanice bude vaše zastávka kvůli nabíjení jen velmi krátká.
Kompletní technické údaje Nio ET9 zatím nejsou známy (například neznáme rozměry či hmotnost), to nejdůležitější ale již víme. Podívejte se.
Co se může zdát být překvapením, je cena modelu Nio ET9, který by měla v předobjednávkách startovat na částce kolem 800 čínských juanů, tedy v přepočtu zhruba 2,5 milionu korun. Vzhledem k přímé konkurenci se jedná o velmi zvláštní informaci. Vůz se má poprvé objevit na čínském trhu v roce 2025. Dostupnost na dalších trzích zatím neznáme.
Nio si od počátku své existence klade vysoké nároky na svá vozidla a chce soupeřit jen s těmi nejlepšími v oboru. Dosavadní modely jsou tomu slušným důkazem a nejspíš málokdo by o cílech čínské automobilky pochyboval. Pro ty poslední „nevěřící Tomáše“ ale nyní Nio představilo to nejlepší, co si můžete od luxusního vozu přát. Seznamte se, tohle je nové Nio ET9.
Již při prvním pohledu na profil karoserie vám v hlavě proběhnou myšlenky na nejluxusnější vozy renomovaných automobilek, mezi které můžeme bezpečně zařadit Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQS, BMW i7 nebo Lucid Air. Někteří se profilují spíše jako sportovní vozy, nové Nio ET9 se ale vidí mnohem více v komfortním a výkonném (executive) oddělení. Dělící středový panel rozděluje interiér přirozeně na čtyři místa s největší mírou pohodlí a luxusních doplňků. Obrovského vnitřního prostoru automobilka docílila i díky velmi dlouhému rozvoru náprav o délce 3 250 mm.
Světelný podpis je tvořený čtveřicí jednoduchých tenkých LED pásků. U zadních svítilen je doplněn spojující linkou. Výhled vpřed zajišťují inteligentní LED Matrix světlomety s vysokým rozlišením. S lepším přítlakem ve vyšších rychlostech pomáhá aktivní zadní spoiler. Vůz má díky svým proporcím výborný aerodynamický koeficient a lze jej ještě vylepšit snížením světlé výšky. Z modelu Nio ET9 tak uděláte stabilní pevnost pro dálkové přesuny. Výrobce vůz páruje s hliníkovými koly o 23 palcích.
Čtěte také: Nio ET9 zasadí konkurenci tvrdou ránu. 900V architektura a dojezd přes 1 000 km
Nespočet komfortních vychytávek zahrnuje oddělené rolety panoramatického okna, elektricky ovládané stínítka v oknech, decentní ambientní osvětlení dveřních panelů nebo množství obrazovek pro sledování mediálního obsahu i tablety pro ovládání funkcí vozu. Zadní sedadla jsou plně polohovatelná a nabízí i polohu pro aktivní odpočinek. Klid a pohodlí dotváří i funkce aktivního potlačení jízdního ruchu. Řidiči asistuje množství dopravních asistentů pracujících na nejnovější architektuře čipů o velikosti 5 nm. Ten je připraven i pro plně autonomní jízdu, na které Nio intenzivně pracuje. Bezpečnost vozu dále zajišťuje i dvojice bočních Lidarů.
Nový vlajkový model Nio ET9 bude pohánět všechna kola s pomocí dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 520 kW. Hlavním zdrojem pohonu je velký elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 340 kW umístěný na zadní nápravě. Na přední nápravě je umístěn doplňkový agregát s výkonem 180 kW.
Vůz by se měl na trh dostat s první generací solid-state baterií, které bude Nio v dohledné době nasazovat do sériové produkce. Díky exkluzivnímu swapovacímu systému se ale výrobce pyšní nejrychlejší „dobíjecí“ metodou. Během pár jednotek minut lze baterii vyměnit a pokračovat v jízdě. Součástí služeb bude i možnost navýšit kapacitu baterií. Vše má probíhat plně automaticky právě na swapovacích stanicích.
Díky typu zvolených baterií víme, že by elektromobil Nio ET9 neměl mít potíže s dosažením dojezdu přesahujícím 1 000 kilometrů. Vůz má stát na nové 900V palubní architektuře. Ta vám zajistí, že i při absenci blízké swapovací stanice bude vaše zastávka kvůli nabíjení jen velmi krátká.
Kompletní technické údaje Nio ET9 zatím nejsou známy (například neznáme rozměry či hmotnost), to nejdůležitější ale již víme. Podívejte se.
Co se může zdát být překvapením, je cena modelu Nio ET9, který by měla v předobjednávkách startovat na částce kolem 800 čínských juanů, tedy v přepočtu zhruba 2,5 milionu korun. Vzhledem k přímé konkurenci se jedná o velmi zvláštní informaci. Vůz se má poprvé objevit na čínském trhu v roce 2025. Dostupnost na dalších trzích zatím neznáme.