Zpráva, na kterou všichni čekají. Revoluční solid-state baterie míří do sériové výroby

  • WeLion oznamuje zahájení sériové produkce solid-state baterií
  • Revoluční baterie dostanou jako první elektromobily Nio
  • Nastane zlom ve světě elektromobility?
Cylindrické baterie StoreDot

Cylindrické baterie, ilustrační | foto: StoreDot

Čínská automobilka Nio jen několik dnů před Vánoci ukázala světu potenciál, který tkví v solid-state bateriích, tedy bateriích s pevným elektrolytem. Dojezd, který má poskytnout baterie s kapacitou 150 kWh, bez potíží překoná tisíc kilometrů. Výrobce baterií a partner výrobce WeLion se aktuálně chlubí, že brzy pokročí v procesu výroby těchto článků. Do masové výroby se mají dostat již během druhého čtvrtletí roku 2024.

Baterie, na které čeká celý svět

Na baterie s pevným elektrolytem se čeká jako na smilování. Jsou bezpečnější, lehčí a mají citelně vyšší energetickou hustotu. Pro skeptiky, kteří se kvůli horšímu dojezdu elektromobilům vyhýbají, by tak mělo jít konečně o ten pravý důvod, proč z konvenčně spalovacích vozidel přesednout, a to jednou a pro vždy. Technologie baterií se neustále posouvá a pracuje na ní několik nezávislých i výhradních dodavatelů baterií.

Baterie skutečně slibují elektromobilům zářnou budoucnost. Jenže jejich cena je zatím oproti tradičnějším chemickým sloučeninám výrazně dražší. Čínští výrobci jsou zatím na nejlepší cestě představit první komerčně úspěšné řešení. Do vozidel se zatím pomalu začínají instalovat alespoň lehce efektivnější baterie s polo-pevným elektrolytem. Nio by se chtělo do historických knih zapsat s prvenstvím pevných baterií, tj. solid-state baterií. Jejich vlajkový model ET7 má stále vellkou šanci, že to bude právě on, o kom se bude hovořit jako pro průlomníkovi.

Nio ET7 a baterie umístěné v podvozku elektromobilu

Nio ET7 a baterie umístěné v podvozku elektromobilu | foto: Nio


Čtěte také: Nio ET9 zasadí konkurenci tvrdou ránu. 900V architektura a dojezd přes 1 000 km


Solid-state baterie v elektromobilech

Teprve do nedávna ale nikdo nevěděl, jak si budou nové baterie v provozu stát. Teorie vysokého dojezdu je jedna věc, jak ovšem půjde její výhody předvést v praxi, je věci zcela odlišná. Aby Nio předešlo divokým spekulacím, posadili do svého vozu ředitele společnosti, který na jedno nabití ujel skvělých 1 044 kilometrů. I první generace solid-state baterií tedy důležitou metu zdolají. A je nutné dodat, že šlo o zimní test v nízkých teplotách. Kondice baterie tedy bude v přívětivějších podmínkách ještě zajímavější.

Podle zpráv čínského serveru Jiemian pokračuje WeLion s vývojem přelomových bateriových článků výborným tempem. Ty mají energetickou hustotu 360 Wh/kg a společnost plánuje zahájení velkých dodávek automobilce již v průběhu dubna 2024. Nio plánuje nasazení technologie do dalších jedenácti modelů. Jedním z prvních by měla být i nová vlajková loď, model ET9. Je tedy pravděpodobné, že u ET7 půjde více o testování, ale oficiálně se prvních „pevných“ baterií dočkáme až u novinky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zpráva, na kterou všichni čekají. Revoluční solid-state baterie míří do sériové výroby

  • WeLion oznamuje zahájení sériové produkce solid-state baterií
  • Revoluční baterie dostanou jako první elektromobily Nio
  • Nastane zlom ve světě elektromobility?
Cylindrické baterie StoreDot

Cylindrické baterie, ilustrační | foto: StoreDot

Čínská automobilka Nio jen několik dnů před Vánoci ukázala světu potenciál, který tkví v solid-state bateriích, tedy bateriích s pevným elektrolytem. Dojezd, který má poskytnout baterie s kapacitou 150 kWh, bez potíží překoná tisíc kilometrů. Výrobce baterií a partner výrobce WeLion se aktuálně chlubí, že brzy pokročí v procesu výroby těchto článků. Do masové výroby se mají dostat již během druhého čtvrtletí roku 2024.

Baterie, na které čeká celý svět

Na baterie s pevným elektrolytem se čeká jako na smilování. Jsou bezpečnější, lehčí a mají citelně vyšší energetickou hustotu. Pro skeptiky, kteří se kvůli horšímu dojezdu elektromobilům vyhýbají, by tak mělo jít konečně o ten pravý důvod, proč z konvenčně spalovacích vozidel přesednout, a to jednou a pro vždy. Technologie baterií se neustále posouvá a pracuje na ní několik nezávislých i výhradních dodavatelů baterií.

Baterie skutečně slibují elektromobilům zářnou budoucnost. Jenže jejich cena je zatím oproti tradičnějším chemickým sloučeninám výrazně dražší. Čínští výrobci jsou zatím na nejlepší cestě představit první komerčně úspěšné řešení. Do vozidel se zatím pomalu začínají instalovat alespoň lehce efektivnější baterie s polo-pevným elektrolytem. Nio by se chtělo do historických knih zapsat s prvenstvím pevných baterií, tj. solid-state baterií. Jejich vlajkový model ET7 má stále vellkou šanci, že to bude právě on, o kom se bude hovořit jako pro průlomníkovi.

Nio ET7 a baterie umístěné v podvozku elektromobilu

Nio ET7 a baterie umístěné v podvozku elektromobilu | foto: Nio


Čtěte také: Nio ET9 zasadí konkurenci tvrdou ránu. 900V architektura a dojezd přes 1 000 km


Solid-state baterie v elektromobilech

Teprve do nedávna ale nikdo nevěděl, jak si budou nové baterie v provozu stát. Teorie vysokého dojezdu je jedna věc, jak ovšem půjde její výhody předvést v praxi, je věci zcela odlišná. Aby Nio předešlo divokým spekulacím, posadili do svého vozu ředitele společnosti, který na jedno nabití ujel skvělých 1 044 kilometrů. I první generace solid-state baterií tedy důležitou metu zdolají. A je nutné dodat, že šlo o zimní test v nízkých teplotách. Kondice baterie tedy bude v přívětivějších podmínkách ještě zajímavější.

Podle zpráv čínského serveru Jiemian pokračuje WeLion s vývojem přelomových bateriových článků výborným tempem. Ty mají energetickou hustotu 360 Wh/kg a společnost plánuje zahájení velkých dodávek automobilce již v průběhu dubna 2024. Nio plánuje nasazení technologie do dalších jedenácti modelů. Jedním z prvních by měla být i nová vlajková loď, model ET9. Je tedy pravděpodobné, že u ET7 půjde více o testování, ale oficiálně se prvních „pevných“ baterií dočkáme až u novinky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."