Elektromobil Nio ET9 ze sebe umí setřást sníh. Nic takového jsme ještě neviděli!
- Až uvidíte elektromobil značky Nio jak se třese, nemá z vás strach
- Nový model Nio ET9 se umí sám zbavit sněhové pokrývky
- Demonstrační video je vskutku působivé

Jednou zcela bez pochyb užitečnou funkcí vozidel je časování a předehřev interiéru. V létě nemusíte usedat do rozpáleného vozu, v zimě nebudete trpět dlouhé minuty jízdy v mrazu. Zbavíte se také námrazy a ušetříte si čas škrabáním vozu. Zatím toho vozy neumí příliš mnoho udělat se sněhovou pokrývkou mimo skla vozu. Čínská automobilka Nio se to rozhodla změnit.
Nio ET9 umí opravdu psí kusy
Nio testuje u svého vlajkového modelu ET9 zajímavou funkci, která přinejmenším působí vtipně. Už jste viděli automobil otřásat se jako štěně, které se chce osušit po opuštění rybníku? Přesně tak to totiž vypadá, když ze sebe vůz setřásá sněhovou pokrývku. Automobilka ukázku sdílela na čínské sociální síti Waebo, pro zbytek světa přesdílel příspěvek na platformu X uživatel Jas0nYu.
Tohoto triku výrobce docílil použitím sofistikovaného aktivního odpružení. Jeho přední využití najdou řidiči i na českých silnicích, kde je jeho hlavním úkolem žehlit nerovnosti. Nio demonstruje dokonalou stabilitu na testovacím polygonu, kde si rovnou dovolila na kapotu vozu umístit pyramidu sklenic se šampaňským. Ty se při přejezdu nerovností ani nehnou. Díky této funkci dokáže vůz i obrátit logiku a roztřást se jako „ratlík“. Videoukázka hovoří sama za sebe.
Čtěte také: Nio ET9 – Cena, dojezd a specifikace elektromobilu, který všechny deklasuje
Bude to použitelné na každý typ sněhu?
Nio ET9 je vrcholem nabídky čínského výrobce. Kromě vychytaného systému tlumičů a odpružení nabízí řízení bez mechanického propojení, spoléhá se pouze na elektrické signály (steer-by-wire). Vzhledem ke své velikosti se hodí přítomnost řízení i zadní nápravy. Vůz pohání dvojice motorů s celkovým výkonem 700 koní. Cena je na domácím trhu stanovena na 113 tisíc dolarů. Jde o částku převyšující 2,6 milionu korun.
Líbilo by se vám, kdyby se vaše vozidlo samo postaralo o celou zdlouhavou a neoblíbenou zimní činnost? Jen by nás zajímalo, jak si vůz poradí s namrzlým nebo mokrým sněhem. S tím mají často potíže i samotní řidiči. Našlo Nio i trik i na tuto záležitost nebo si auto poradí pouze s krásným čerstvým prašanem? Bude se Nio raději třást celou noc, aby na něm sníh vůbec neulpěl?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.