Motocykly jsou konstrukčně docela jednoduché stroje, ale k tomu, aby fungovaly jako celek, je třeba několika komponent. Samozřejmostí je motor a většina lidí by také očekávala, že součásti motocyklu budou i řídítka. V daleké budoucnosti se to však možná změní, alespoň tak přemýšlejí japonští inženýři z Yamahy.
Yamaha vidí věci jinak a její nejnovější koncept motocyklu ukazuje, že se na mobilitu dvou kol dá dívat zcela jiným světlem. Motoroid 2 je elektrický motocykl ve stylu funky s výrazně kyberpunkovým vzhledem, který se nepodobá žádnému v současnosti prodávanému motocyklu. Například proto, že jeho součástí nejsou řídítka. Očekává se, že motorka bude samovyvažovací a odhaduje se, že se Yamaha snaží o vývoj motocyklu schopného pohybovat se po silnicích bez řidiče. I když stroj postrádá řídítka, k přidržování za jízdy slouží stacionární rukojeti.
Přesto je nepravděpodobné, že se futuristické dvojkolky od Yamahy dočkáme v dohledné době. Stejně jako tomu je u mnoha automobilových konceptů, také Yamaha zřejmě na tento stroj pohlíží jako na testovací platformu pro zkoušení nových možností a nových technologií. Takže, i když není pravděpodobné, že by se motocykl umožňující jízdu bez jezdce dostal v dohledné době do prodeje, některé rysy tohoto konceptu by se mohly stát součástí produkčních strojů budoucnosti.
Čtěte také: Nová elektrokola Yamaha – Nejdražší model vyjde na více než 150 tisíc korun
Elektrické motocykly jsou stále populárnější a na trhu se objevilo několik výrobců. Přesto v této sekci neprobíhají žádné převratné inovace a motocykly, které vídáme na silnicích nebo u prodejců, příliš neposouvají technologie ani vzrušení z jízdy. Proto by mohla být změna formátu motivátorem, který posune elektromotorky do silnějšího proudu motocyklové kultury.
Elektrické úsilí Yamahy se v současnosti omezuje zejména na skútry, ale společnost v poslední době vyvinula nové komponenty hnacího ústrojí, nové prototypy a další modely. I když se koncept Motoroid 2 pravděpodobně nedostane do výroby v takové podobě, jak ho dnes vidíme, mohl by poukázat na možnosti, které budou od Yamahy přicházet v budoucnu. Japonský výrobce také nabízí sady pro přestavbu elektrokol a působí v několika sportovních kategoriích, takže je jenom otázkou času, kdy se dočkáme nových zpráv na téma elektrifikace.
Motocykly jsou konstrukčně docela jednoduché stroje, ale k tomu, aby fungovaly jako celek, je třeba několika komponent. Samozřejmostí je motor a většina lidí by také očekávala, že součásti motocyklu budou i řídítka. V daleké budoucnosti se to však možná změní, alespoň tak přemýšlejí japonští inženýři z Yamahy.
Yamaha vidí věci jinak a její nejnovější koncept motocyklu ukazuje, že se na mobilitu dvou kol dá dívat zcela jiným světlem. Motoroid 2 je elektrický motocykl ve stylu funky s výrazně kyberpunkovým vzhledem, který se nepodobá žádnému v současnosti prodávanému motocyklu. Například proto, že jeho součástí nejsou řídítka. Očekává se, že motorka bude samovyvažovací a odhaduje se, že se Yamaha snaží o vývoj motocyklu schopného pohybovat se po silnicích bez řidiče. I když stroj postrádá řídítka, k přidržování za jízdy slouží stacionární rukojeti.
Přesto je nepravděpodobné, že se futuristické dvojkolky od Yamahy dočkáme v dohledné době. Stejně jako tomu je u mnoha automobilových konceptů, také Yamaha zřejmě na tento stroj pohlíží jako na testovací platformu pro zkoušení nových možností a nových technologií. Takže, i když není pravděpodobné, že by se motocykl umožňující jízdu bez jezdce dostal v dohledné době do prodeje, některé rysy tohoto konceptu by se mohly stát součástí produkčních strojů budoucnosti.
Čtěte také: Nová elektrokola Yamaha – Nejdražší model vyjde na více než 150 tisíc korun
Elektrické motocykly jsou stále populárnější a na trhu se objevilo několik výrobců. Přesto v této sekci neprobíhají žádné převratné inovace a motocykly, které vídáme na silnicích nebo u prodejců, příliš neposouvají technologie ani vzrušení z jízdy. Proto by mohla být změna formátu motivátorem, který posune elektromotorky do silnějšího proudu motocyklové kultury.
Elektrické úsilí Yamahy se v současnosti omezuje zejména na skútry, ale společnost v poslední době vyvinula nové komponenty hnacího ústrojí, nové prototypy a další modely. I když se koncept Motoroid 2 pravděpodobně nedostane do výroby v takové podobě, jak ho dnes vidíme, mohl by poukázat na možnosti, které budou od Yamahy přicházet v budoucnu. Japonský výrobce také nabízí sady pro přestavbu elektrokol a působí v několika sportovních kategoriích, takže je jenom otázkou času, kdy se dočkáme nových zpráv na téma elektrifikace.