Díky rychlému nástupu technologií začínají elektromobily prudce nabírat na popularitě. Postupem času se trend drahých a nedostupných vozů spíše otáčí k levnějším alternativám, díky kterým si čím dál více lidí dokáže pořídit auto, které jezdí bez emisí.
Elektrická auta jsou nedílnou součástí v boji proti emisím a znečištění ovzduší. Jen v USA způsobuje dopravní sektor zhruba 30 % všech emisí, které jsou vypuštěny do ovzduší. Pokud to jakákoliv země myslí se zelenou iniciativou vážně, musí nutně šlápnout do plánu s auty do zásuvky.
Automobilky již začínají zbrojit do boje s jejich snahou o elektrifikaci portfolia. Je to z toho důvodu, že si jednoduše nemohou dovolit zůstat pozadu a být poté penalizováni státy, ve kterých by si přáli své vozy prodávat. Tedy za předpokladu, že by ještě vůbec mohli do cílové země importovat nová vozidla. Třeba Norsko už od roku 2025 nepřijme žádný nový vůz, který jezdí pouze na fosilní paliva.
A jaké to tedy jsou země, které se připravují na přepnutí ze spalováků na čistější a udržitelnější energii? V tabulce od ChargedFuture můžete vidět seznam všech, kteří tuto iniciativu přijali za svou a budou ji prosazovat. Některé země dříve, některé později a za odlišných podmínek. Důležité však je, že začínají.
Více než 30 zemí oznámilo zákaz spalovacích vozů, takže není pochyb o tom, že cesta elektrifikace se jeví jako nejvíce reálná. Otázka už tedy nezačíná slovem jestli, ale spíše kdy. Dřív nebo později bude budoucnost elektrická, to dokazuje i snažení automobilek, které rvou investice do udržitelné technologie hlava nehlava. Díky tomu nás v budoucnu čekají levnější baterie, lepší dojezdové vzdálenosti, rozsáhlejší infrastruktura nabíjení a podobně.
Díky rychlému nástupu technologií začínají elektromobily prudce nabírat na popularitě. Postupem času se trend drahých a nedostupných vozů spíše otáčí k levnějším alternativám, díky kterým si čím dál více lidí dokáže pořídit auto, které jezdí bez emisí.
Elektrická auta jsou nedílnou součástí v boji proti emisím a znečištění ovzduší. Jen v USA způsobuje dopravní sektor zhruba 30 % všech emisí, které jsou vypuštěny do ovzduší. Pokud to jakákoliv země myslí se zelenou iniciativou vážně, musí nutně šlápnout do plánu s auty do zásuvky.
Automobilky již začínají zbrojit do boje s jejich snahou o elektrifikaci portfolia. Je to z toho důvodu, že si jednoduše nemohou dovolit zůstat pozadu a být poté penalizováni státy, ve kterých by si přáli své vozy prodávat. Tedy za předpokladu, že by ještě vůbec mohli do cílové země importovat nová vozidla. Třeba Norsko už od roku 2025 nepřijme žádný nový vůz, který jezdí pouze na fosilní paliva.
A jaké to tedy jsou země, které se připravují na přepnutí ze spalováků na čistější a udržitelnější energii? V tabulce od ChargedFuture můžete vidět seznam všech, kteří tuto iniciativu přijali za svou a budou ji prosazovat. Některé země dříve, některé později a za odlišných podmínek. Důležité však je, že začínají.
Více než 30 zemí oznámilo zákaz spalovacích vozů, takže není pochyb o tom, že cesta elektrifikace se jeví jako nejvíce reálná. Otázka už tedy nezačíná slovem jestli, ale spíše kdy. Dřív nebo později bude budoucnost elektrická, to dokazuje i snažení automobilek, které rvou investice do udržitelné technologie hlava nehlava. Díky tomu nás v budoucnu čekají levnější baterie, lepší dojezdové vzdálenosti, rozsáhlejší infrastruktura nabíjení a podobně.