Na co si dávat na českých silnicích od letošního roku pozor, jsme vás informovali už dříve. Jeden nový zákon už od počátku provází vyhrocená diskuze. Podle novely silničního zákona musí řidiči nově objíždět cyklisty ve vzdálenosti 1,5 metru, což odpovídá zhruba polovině jízdního pruhu.
Naše silnice nejsou nijak široké a mnohdy jsou i ve špatném technickém stavu. Bezpečné předjíždění na většině silnic tedy znamená alespoň částečné najetí do protisměru nebo do vedlejšího pruhu. Proto si na správný moment budete muset počkat i několik stovek metrů. To může snadno způsobit kolonu pomalu jedoucích vozidel.
Nebo to například některý nedočkavý řidič nevydrží a rozhodne se kolonu předjet. Může jen těžko odhadovat, jak se zachovají ostatní a jestli se proti němu nevyřítí protijedoucí auto. Mohou tak vzniknout opravdu nebezpečné situace.
Čtěte také: Nový rok, nová pravidla! Zde jsou 3 nové zákony, které musí znát každý řidič
Nařízení může negativně ovlivnit i komunikace uprostřed vesnic, kde se zvlášť v letním období pohybuje opravdu mnoho cyklistů. Je možné, že tak bude docházet ke kolizím a nakonec i kolapsu dopravy. Třeba když se nedaleko zastávky setká cyklista, osobní automobil a autobus. A to už vůbec nemluvíme o možném vzrůstajícím fenoménu “road rage”, tedy vzteku za volantem.
Otázkou zůstává, jak se bude odstup 1,5 metru v praxi měřit. Těžko očekávat, že bude policie zkoumat záznamy z kamer a měřit vzdálenost zpětně. I když strážci zákona budou přítomni „nezákonnému“ předjetí cyklisty, bude zajímavé sledovat diskuzi, jestli byl dodržen odstup 1,5 metru, nebo byl o deset centimetrů menší, či větší. Čas ukáže, jak se s tímto novým nařízením policisté v praxi popasují.
Na co si dávat na českých silnicích od letošního roku pozor, jsme vás informovali už dříve. Jeden nový zákon už od počátku provází vyhrocená diskuze. Podle novely silničního zákona musí řidiči nově objíždět cyklisty ve vzdálenosti 1,5 metru, což odpovídá zhruba polovině jízdního pruhu.
Naše silnice nejsou nijak široké a mnohdy jsou i ve špatném technickém stavu. Bezpečné předjíždění na většině silnic tedy znamená alespoň částečné najetí do protisměru nebo do vedlejšího pruhu. Proto si na správný moment budete muset počkat i několik stovek metrů. To může snadno způsobit kolonu pomalu jedoucích vozidel.
Nebo to například některý nedočkavý řidič nevydrží a rozhodne se kolonu předjet. Může jen těžko odhadovat, jak se zachovají ostatní a jestli se proti němu nevyřítí protijedoucí auto. Mohou tak vzniknout opravdu nebezpečné situace.
Čtěte také: Nový rok, nová pravidla! Zde jsou 3 nové zákony, které musí znát každý řidič
Nařízení může negativně ovlivnit i komunikace uprostřed vesnic, kde se zvlášť v letním období pohybuje opravdu mnoho cyklistů. Je možné, že tak bude docházet ke kolizím a nakonec i kolapsu dopravy. Třeba když se nedaleko zastávky setká cyklista, osobní automobil a autobus. A to už vůbec nemluvíme o možném vzrůstajícím fenoménu “road rage”, tedy vzteku za volantem.
Otázkou zůstává, jak se bude odstup 1,5 metru v praxi měřit. Těžko očekávat, že bude policie zkoumat záznamy z kamer a měřit vzdálenost zpětně. I když strážci zákona budou přítomni „nezákonnému“ předjetí cyklisty, bude zajímavé sledovat diskuzi, jestli byl dodržen odstup 1,5 metru, nebo byl o deset centimetrů menší, či větší. Čas ukáže, jak se s tímto novým nařízením policisté v praxi popasují.