Za 20 minut až 335 km dojezdu. Králem nabíjení není Tesla, ale její rival
- V testu rychlého nabíjení a největšího přírůstku dojezdu zvítězil Lucid Air
- Kia EV6 s lidovou cenou mu ale slušně šlape na paty
- Jediná Tesla se dostala do top trojky

Zájemci hledající elektromobil jako své budoucí vozidlo řeší předně dvě vlastnosti vozidel. Dojezd a nabíjecí rychlosti. Každý přirozeně požaduje od svého vozu jen ty nejvyšší hodnoty. Na trhu se takové vozy, které umí téměř bez výhrad splnit obě položky, nabízí. Je to ovšem vykoupeno vyšší pořizovací cenou.
Elektromobil od Lucidu vyhrává
Podle nového průzkumu společnosti P3 Group je premiantem v obou disciplínách Lucid Air Grand Touring. Na americkém trhu nabízí nejdelší dojezd i nejvyšší nabíjecí rychlost ze všech dostupných modelů. Místní zájemci si vůz včetně poplatků mohou pořídit za cenu 139 650 dolarů. To je částka převyšující 3 miliony korun. Během 20minutového testu vůz do dojezdu získal 334 kilometrů.
Testu se zúčastnilo celkem 13 modelů. Lucid získává svojí výhodu především díky 800V palubní technologii. Vůz také nabízí nejvyšší teoretický dojezd na jedno plné nabití. Díky baterii o kapacitě 112 kWh displej hlásí dojezd až 830 kilometrů. Na druhém místě se umístila Tesla Model S Plaid. Za dvacet minut doplnila energii na 310 kilometrů. Na to, že má vůz pouze poloviční napětí než Lucid, jde o velmi příjemnou hodnotu. Dojezd 95kWh baterie se ovšem zastaví u čísla 637 kilometrů.

Čtěte také: Lucid Air vzplál na parkovišti. Požár elektromobilu zlikvidovali přivolaní hasiči
Luxusní konkurenci zahanbila „obyčejná“ Kia
Jenže takové vozy jsou pro většinu zájemců o elektromobil prakticky zapovězené. Jejich vysoká cena z nich dělá to nejlepší a především nejdražší, co si dnes můžete pořídit. Oproti tomu je Kia EV6 s pohonem zadní nápravy a s delším dojezdem výrazně dostupnější. V USA ji pořídíte kolem 44 tisíc dolarů. Pro místní jde o částku 960 tisíc korun. Pro srovnání, vůz v české nabídce startuje od 1 320 000 korun.
Oproti absolutnímu vítězi ale zaostává po testu o pouhých 27 kilometrů. Z plné baterie pak dostanete i 498 kilometrů u baterie s kapacitou 74 kWh. Tato trojice vozidel se pak umístila velmi daleko od zbývajících vozidel. V desetiminutovém nabíjecím testu Kia dokonce předehnala i Lucid.
Organizace testovala vozy na americké síti nabíječek Electrify America o výkonu 350 kW. Vozy Tesly byly testovány na vlastních Superchargerech. Testu se zúčastnily i vozy BMW iX a i4, Ford Mustand Mach-e i F-150 Lightning. Do party se dostal i Polestar, Porsche, Rivian i Volkswagen.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.