Za 15 let má být polovina nových aut elektrických

Podle nové předpovědi DNV GL bude prodej elektromobilů růst. V důsledku toho by už za 15 let měla být polovina globálně prodaných nových aut na elektrický pohon.

Tip: Elektřina jasným pohonem budoucnosti. Proč je lepší než vodík?

Dnešní průměr je přitom zhruba dvacetkrát nižší. Pro představu – za patnáct let bude rok 2033, a do té doby se toho může udát opravdu hodně. Proto je i tyto předpovědi třeba brát s rezervou. Tak či onak DNV GL předpokládá, že v první fázi bude elektromobilita růst tempem 10 % za rok, postupně (tak do deseti let) však přeroste na více než 90 %.

Dvouciferný tržní podíl však u elektrických vozů nepřijde hned. Hlavně ne na globální úrovni, byť třeba Norsko už je daleko před námi. Otázkou je, jestli je to dobře nebo špatně, nejen kvůli „dětským nemocem“ nových technologií, ale také kvůli jejich ceně a nutnosti dotací pro dosažení „lepších výsledků,“ což je dle našeho názoru manipulace s trhem. Bez subvencí by Tesel po Norsku jezdilo mnohem méně.

Vrátíme-li se však ke studii DNV GL, pak organizace vidí hlavní překážky rozšiřování elektromobilů vyšší pořizovací náklady na ně, tzv. range anxiety (úzkost z dojezdu, jednoduše řečeno „aby to cestou nechcíplo a nemusel jsem volat odtahovku“) a nedostatečná dobíjecí infrastruktura. Zatímco třetí překážka je poměrně snadno napravitelná, ta první a druhá (a zejména ta druhá) tak snadno obejít nepůjdou. Takže uvidíme, čím nás automobilky do budoucna překvapí.

Zdroj: Insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Za 15 let má být polovina nových aut elektrických

Podle nové předpovědi DNV GL bude prodej elektromobilů růst. V důsledku toho by už za 15 let měla být polovina globálně prodaných nových aut na elektrický pohon.

Tip: Elektřina jasným pohonem budoucnosti. Proč je lepší než vodík?

Dnešní průměr je přitom zhruba dvacetkrát nižší. Pro představu – za patnáct let bude rok 2033, a do té doby se toho může udát opravdu hodně. Proto je i tyto předpovědi třeba brát s rezervou. Tak či onak DNV GL předpokládá, že v první fázi bude elektromobilita růst tempem 10 % za rok, postupně (tak do deseti let) však přeroste na více než 90 %.

Dvouciferný tržní podíl však u elektrických vozů nepřijde hned. Hlavně ne na globální úrovni, byť třeba Norsko už je daleko před námi. Otázkou je, jestli je to dobře nebo špatně, nejen kvůli „dětským nemocem“ nových technologií, ale také kvůli jejich ceně a nutnosti dotací pro dosažení „lepších výsledků,“ což je dle našeho názoru manipulace s trhem. Bez subvencí by Tesel po Norsku jezdilo mnohem méně.

Vrátíme-li se však ke studii DNV GL, pak organizace vidí hlavní překážky rozšiřování elektromobilů vyšší pořizovací náklady na ně, tzv. range anxiety (úzkost z dojezdu, jednoduše řečeno „aby to cestou nechcíplo a nemusel jsem volat odtahovku“) a nedostatečná dobíjecí infrastruktura. Zatímco třetí překážka je poměrně snadno napravitelná, ta první a druhá (a zejména ta druhá) tak snadno obejít nepůjdou. Takže uvidíme, čím nás automobilky do budoucna překvapí.

Zdroj: Insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."