Z nuly na sto za 1,4 sekundy? Jízda s „évéčkem“ je adrenalinový zážitek

  • Dodge bude debutovat v mladé závodní sérii Nitro Cross
  • Závodní speciál Dodge Hornet R/T FC1-X dostal čtveřici elektrických motorů
  • Běžný model Horner se nikdy jako elektromobil nikdy nevyráběl
Dodge Hornet R/T FC1-X

Dodge Hornet R/T FC1-X | foto: Dodge

Tisíc sedmdesát koňských sil ve čtveřici elektromotorů pohání neskutečnou bestii ve zrychlení na stovku za pouhých 1,4 sekundy. Jestli byste čekali speciál na solné pláně, budete překvapeni. Takových parametrů dosahuje na první pohled regulární vozidlo, Dodge Hornet R/T FC1-X. Zrychlení v takové míře působí na tělo řidiče přetížením 2G. Během krátké chvíle vám před očima proběhne celý život a budete dlouze přemýšlet nad svým životním rozhodnutím.

Pomůže závodní Hornet značce zpět na výsluní?

Dodge v minulých dekádách neměl příliš mnoho vozidel, kterými by se mohl právem pochlubit. Velmi úspěšné pickupy RAM se osamostatnily, značka prošla mnoha nepříliš úspěšnými skupinami vlastníků a pryč jsou ty doby, kdy se Dodge mohl pyšnit sportovním modelem Viper. Po dlouhém čekání konečně nastala chvíle, kdy si s chutí přečtete o závodním speciálu pro disciplínu Nitrocross. Jestli jste o ní nikdy neslyšeli, není se čemu divit. Tato závodní série byla vytvořena teprve před šesti lety Travisem Pastranou jako součást rallyecrossu. První ročník se ale odjel až v roce 2021.

Aby vůz dostál všech náročných požadavků závodní série, dostal do výbavy mnoho (nejen) bezpečnostních prvků. Podvozek je rámový, vanu tvoří karbonová slitina, vpředu i vzadu je nasazená zesílená rovnoběžníková náprava. O brzdy se stará systém Alcon, řízení i nastavení odklonu kol je nastavitelné elektronicky. Zdvih odpružení je neskutečných 30 centimetrů.

Dodge Hornet R/T FC1-X

Dodge Hornet R/T FC1-X | foto: Dodge


Čtěte také: Nová série závodů elektromobilů? NASCAR testuje hodně zajímavý prototyp


Z původním modelem má speciál jen málo společného

Dodge se na svojí první jízdu v této závodní sérii připravil velmi svědomitě. Ve spojení s úspěšnou stájí Dreyer & Reinbold Racing se od vozu očekává velmi vysoké umístění. Team má v rallyecrossu velmi bohatou a úspěšnou historii. O řízení se postará dvojnásobný šampión série, Robin Larsson. Celá série je napěchovaná legendami z oboru. Na soupisce se objevila i Lia Blocková, dcera legendárního Kena Blocka.

Rallye speciál vychází ze silniční verze modelu Hornet. Překvapivě ale základní verze nikdy nebyla vyrobena jako čistý elektromobil. Hornet je typické spalovací vozidlo. V omezené míře se nabízí jako plug-in hybrid. I zde ale nejde o techniku Dodge, nýbrž jen o převlečenou Alfu Romeo. Jelikož jde o až tak raritní speciál, automobilka se příliš s technickými detaily nepochlubila.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Z nuly na sto za 1,4 sekundy? Jízda s „évéčkem“ je adrenalinový zážitek

  • Dodge bude debutovat v mladé závodní sérii Nitro Cross
  • Závodní speciál Dodge Hornet R/T FC1-X dostal čtveřici elektrických motorů
  • Běžný model Horner se nikdy jako elektromobil nikdy nevyráběl
Dodge Hornet R/T FC1-X

Dodge Hornet R/T FC1-X | foto: Dodge

Tisíc sedmdesát koňských sil ve čtveřici elektromotorů pohání neskutečnou bestii ve zrychlení na stovku za pouhých 1,4 sekundy. Jestli byste čekali speciál na solné pláně, budete překvapeni. Takových parametrů dosahuje na první pohled regulární vozidlo, Dodge Hornet R/T FC1-X. Zrychlení v takové míře působí na tělo řidiče přetížením 2G. Během krátké chvíle vám před očima proběhne celý život a budete dlouze přemýšlet nad svým životním rozhodnutím.

Pomůže závodní Hornet značce zpět na výsluní?

Dodge v minulých dekádách neměl příliš mnoho vozidel, kterými by se mohl právem pochlubit. Velmi úspěšné pickupy RAM se osamostatnily, značka prošla mnoha nepříliš úspěšnými skupinami vlastníků a pryč jsou ty doby, kdy se Dodge mohl pyšnit sportovním modelem Viper. Po dlouhém čekání konečně nastala chvíle, kdy si s chutí přečtete o závodním speciálu pro disciplínu Nitrocross. Jestli jste o ní nikdy neslyšeli, není se čemu divit. Tato závodní série byla vytvořena teprve před šesti lety Travisem Pastranou jako součást rallyecrossu. První ročník se ale odjel až v roce 2021.

Aby vůz dostál všech náročných požadavků závodní série, dostal do výbavy mnoho (nejen) bezpečnostních prvků. Podvozek je rámový, vanu tvoří karbonová slitina, vpředu i vzadu je nasazená zesílená rovnoběžníková náprava. O brzdy se stará systém Alcon, řízení i nastavení odklonu kol je nastavitelné elektronicky. Zdvih odpružení je neskutečných 30 centimetrů.

Dodge Hornet R/T FC1-X

Dodge Hornet R/T FC1-X | foto: Dodge


Čtěte také: Nová série závodů elektromobilů? NASCAR testuje hodně zajímavý prototyp


Z původním modelem má speciál jen málo společného

Dodge se na svojí první jízdu v této závodní sérii připravil velmi svědomitě. Ve spojení s úspěšnou stájí Dreyer & Reinbold Racing se od vozu očekává velmi vysoké umístění. Team má v rallyecrossu velmi bohatou a úspěšnou historii. O řízení se postará dvojnásobný šampión série, Robin Larsson. Celá série je napěchovaná legendami z oboru. Na soupisce se objevila i Lia Blocková, dcera legendárního Kena Blocka.

Rallye speciál vychází ze silniční verze modelu Hornet. Překvapivě ale základní verze nikdy nebyla vyrobena jako čistý elektromobil. Hornet je typické spalovací vozidlo. V omezené míře se nabízí jako plug-in hybrid. I zde ale nejde o techniku Dodge, nýbrž jen o převlečenou Alfu Romeo. Jelikož jde o až tak raritní speciál, automobilka se příliš s technickými detaily nepochlubila.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."