Yangwang vs Bentley? Číňané už si v Evropě brousí zuby i na prémiové značky

BYD přichází do Evropy s prémiovou značkou Yangwang. Její model U8 má čtyři motory s výkonem 880 kW, či unikátní schopnost plavat ve vodě rychlostí až 3 km/h.
Nový hráč mezi evropskou elitou
Co znamená luxus v Číně? Rozhodně něco jiného, než na co jsme zvyklí v Evropě. Teď budou mít evropští zákazníci poprvé šanci ochutnat čínskou představu o exkluzivitě na vlastní kůži.
Značka Yangwang, vlajková loď automobilky BYD, vstoupí v roce 2026 na evropský trh a bude chtít konkurovat těm největším jménům mezi luxusními vozy. Přijde krátce po uvedení prémiové řady Denza a nabídne pohled na čínský luxus v té nejambicióznější podobě.
Yangwang je pro BYD ukázkou nového směru. Její první model U8, plnohodnotné SUV na platformě E4, vstoupil na čínský trh v září 2023 s cenou od 1 089 000 jüanů (3,2 milionu korun). Následoval elektrický supersport U9 za 1 680 000 jüanů (4,9 milionu korun) a v březnu 2025 přibyla luxusní limuzína U7.
Právě U8 se stal nejdražším sériově vyráběným vozem v Číně a od svého uvedení do června 2025 si jej převzalo více než 10 000 zákazníků, i když v posledních měsících tempo prodejů pokleslo. Na evropském trhu má být právě Yangwang U8 nejspíš první vlaštovkou značky.
Kdo čeká další běžné SUV, bude překvapen. Čtyři elektromotory s výkonem 880 kW doplňuje dvoulitrový benzinový motor sloužící jen jako generátor. Díky hydraulickému odpružení DiSus-P zvládá i náročný terén a jeho unikátní schopností je plavba po vodě rychlostí až 3 km/h.

Čtěte také: Přestaneme se bát autonomního parkování? BYD v případě selhání zaplatí škodu
Výzva pro zavedené značky
Vstup Yangwangu do Evropy potvrzuje ambici BYD stát se globálním hráčem v prémiovém segmentu a využít domácí zkušenosti. Uvedení Denzy a Yangwangu má posílit důvěru v čínský luxus a rozšířit povědomí o technologických přednostech. Automobilka těží z pokročilých elektrických pohonů a rychlého vývoje.
Evropské automobilky jako Bentley, Porsche nebo Ferrari dostávají nového rivala, který staví na odlišných přednostech. Yangwang klade důraz na technologický náskok, inovace a neobvyklé funkce, zatímco tradiční značky spoléhají na silné jméno a stabilní zákaznickou základnu. Výhodou BYD je i agresivní cenová politika. Otázkou zůstává, zda evropští zákazníci přijmou značku bez historie.
Vstup Yangwangu na evropský trh může přepsat pravidla v segmentu luxusních vozů. Ukazuje, že prémiová třída je dnes otevřenější novým výrobcům s globálními ambicemi a silným technologickým zázemím. O tom, jestli si čínská definice luxusu získá místo na evropském trhu, rozhodnou až následující roky.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.