Yamaha ukázala pořádnou nálož elektrických novinek, hlavní hvězdou je stylový moped

Matouš Vrchota
  • Yamaha rozšiřuje své elektrické modely
  • Uvedla jak elektrokola, tak i elektrické skútry
  • Chcete něco mezi? Pak vás překvapí model Yamaha B01
Yamaha B01
Yamaha B01

Yamaha lákala na odhalení nových elektrických vozidel ve své kampani s názvem Switch On. Už to slibovalo zajímavou podívanou. Nejspíš ale nikdo nečekal, s kolika novými koncepty a modely Yamaha přijde. Výsledkem je šest nových jednostopých vozidel. Yamaha tak plní své závazky směrem k lehkým elektrickým mopedům a motocyklům, které se mají v portfoliu řadit k 50 – 125kubíkovým strojům.

Yamaha B01 není elektrokolo!

Nejvíce pozornosti rozhodně strhl svým směrem model Yamaha B01. Svojí obnaženou příhradovou konstrukcí a jednoduchým vzhledem perfektně zapadá do kategorie elektrických mopedů. Celou stavbu pak doplňují velká kola a elektrický motor umístěný uprostřed. Designem velmi připomíná model Issimo konkurenční společnosti Fantic.

Jak se ukazuje, společnosti navázaly spolupráci, a proto jsou si modely svojí konstrukcí tak podobné. Pro někoho to bude designové elektrokolo, někdo bude model B01 brát jako ultra-moderního nástupce legendární Babetty.

nove modely Yamaha Switch ON
nove modely Yamaha Switch ON

Čtěte také: Yamaha představila elektrický skútr s úložným prostorem, který nemá jen tak někdo


Moped má jezdit rychlostí do 45 km/h, splňuje tedy parametry běžné pro spalovací „padesátky“. Zatím není známé, jaký motor a baterii bude Yamaha do mopedu instalovat. Pokud by však měl model mít více společného s modelem od Fanticu, dostal by motor Bafang M500 a 630Wh baterii. Je ale pravděpodobné, že Yamaha bude chtít použít motor vlastní výroby.

Chcete kolo do města, nebo raději do terénu?

Na prezentaci pak Yamaha dále představila trojici elektrokol. Jedná se o gravel, městské kolo a jeden mountain bike. Gravel Wabash RT i městský model CrossCore RC sdílí stejnou techniku. Pohání jej motor Yamaha o síle 500 W umístěný uprostřed a baterie o shodné kapacitě 500 Wh. Kolo pro terénní vyjížďky má celoodpruženou konstrukci a na prezentaci bylo zatím zahaleno jakousi kamufláží.

Na pohled vypadá jako modernizovaná verze amerického modelu YDX Moro. Tento model představil unikátní rám, který má pružení zadního kola schované ve dvoudílné horní rámové trubce. Tato technologie má zvětšovat dráhu tlumení a současně šetřit místem pro větší baterii.

Gravel e-bike Yamaha Webash RT
Gravel e-bike Yamaha Webash RT

Čtěte také: Yamaha představila nekompromisní elektromotor, který vládne výkonem 350 kW


Konečně elektrický skútr

Na závěr Yamaha představila i dvojici elektrických skútrů. Koncept modelu E01 Yamaha představila již v roce 2019, nyní již model přivezla v produkční verzi pod názvem Neos. Druhý model vychází ze stejného konceptu. Kromě vzhledu výrobce ale další informace o modelech nepředstavil. Ty bychom se prý měli dozvědět během následujících týdnů. Na evropském trhu by se jim ale pod značkou s bohatou minulostí zajisté mělo dařit.

Líbí se vám nové elektrické stroje z dílny japonského výrobce? Pořídili byste si na městskou přepravu raději elektrokolo nebo vás láká elektrická skútr. My máme jasno, dejte nám vědět váš názor do diskuze pod článkem.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články