Čínské elektromobily Xpeng míří do Evropy, ceny jsou vskutku ambiciózní

  • Automobilka Xpeng oficiálně oznámila evropské ceny a specifikace modelu P5
  • Ve vybraných zemích si zákazníci mohou vůz zarezervovat
  • Evropské modely nebudou vybaveny technologií LiDAR
Xpeng P5, elektromobil

Xpeng P5, elektromobil

Automobilka Xpeng nyní oficiálně nabízí možnost objednání elektrického sedanu P5 evropským zákazníkům. Vůz bude zatím dostupný jen na vybraných trzích. V současné době jsou již online dánské, nizozemské a švédské portály, norský portál bude dostupný později.

Xpeng P5 nenabídne moc individuální výbavy

V Nizozemsku začíná Xpeng P5 na 48 tisících eurech (zhruba 1 170 000 Kč), v Dánsku od 390 tisíc dánských korun (zhruba 1 276 000 Kč), ve Švédsku od 550 tisíc švédských korun (zhruba 1 299 000 Kč) a v Norsku od 380 tisíc norských korun (zhruba 960 000 Kč). Pro všechny jmenované trhy bude k zajištění rezervace vyžadována záloha, která činí v Nizozemsku 100 eur a je cenově srovnatelná s ostatními trhy. Automobilka zatím nespecifikovala, kdy se mohou zákazníci těšit na první vozy.

Při procházení konfigurátorem se zdá, že zákazníci nebudou mít příliš možností pro individuální výbavu. Jedinou volbou je paket Deluxe, který obsahuje větší 18palcová kola s pneumatikami Michelin a také volitelný audiosystém s osmi reproduktory. Kromě toho si můžete vybrat (ze tří odstínů šedi) barvu vozu.

Xpeng P5, interiér

Xpeng P5, interiér


Čtěte také: Xpeng G9 tasí zbraně a míří na světový trh. Podmaní si srdce nás všech?


Vozy budou plně vybaveny už z výroby

Model je velmi dobře vybaven už ve standardním provedení, včetně řady komfortních funkcí. Baterie o kapacitě 66 kWh zvládá dojezd 465 km (dle normy WLTP) a dokáže se nabít z 10 na 80 % za méně než 40 minut. V Číně Xpeng nabízí jak menší 55,9kWh baterii, tak i větší 71,4 kWh sadu, z nichž ale v Evropě nebude dostupná ani jedna. Přitom větší z baterií údajně zvládá dojezd až 600 km.

Xpeng P5 má výborný koeficient aerodynamického odporu 0,223, je vybaven tepelným čerpadlem a efektivním tepelným managementem. Za zmínku také stojí, že verze P5 pro Evropu nemá LiDAR. Vůz se tak bude při částečně autonomním řízení spoléhat na radary, ultrazvukové senzory a kamery.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínské elektromobily Xpeng míří do Evropy, ceny jsou vskutku ambiciózní

  • Automobilka Xpeng oficiálně oznámila evropské ceny a specifikace modelu P5
  • Ve vybraných zemích si zákazníci mohou vůz zarezervovat
  • Evropské modely nebudou vybaveny technologií LiDAR
Xpeng P5, elektromobil

Xpeng P5, elektromobil

Automobilka Xpeng nyní oficiálně nabízí možnost objednání elektrického sedanu P5 evropským zákazníkům. Vůz bude zatím dostupný jen na vybraných trzích. V současné době jsou již online dánské, nizozemské a švédské portály, norský portál bude dostupný později.

Xpeng P5 nenabídne moc individuální výbavy

V Nizozemsku začíná Xpeng P5 na 48 tisících eurech (zhruba 1 170 000 Kč), v Dánsku od 390 tisíc dánských korun (zhruba 1 276 000 Kč), ve Švédsku od 550 tisíc švédských korun (zhruba 1 299 000 Kč) a v Norsku od 380 tisíc norských korun (zhruba 960 000 Kč). Pro všechny jmenované trhy bude k zajištění rezervace vyžadována záloha, která činí v Nizozemsku 100 eur a je cenově srovnatelná s ostatními trhy. Automobilka zatím nespecifikovala, kdy se mohou zákazníci těšit na první vozy.

Při procházení konfigurátorem se zdá, že zákazníci nebudou mít příliš možností pro individuální výbavu. Jedinou volbou je paket Deluxe, který obsahuje větší 18palcová kola s pneumatikami Michelin a také volitelný audiosystém s osmi reproduktory. Kromě toho si můžete vybrat (ze tří odstínů šedi) barvu vozu.

Xpeng P5, interiér

Xpeng P5, interiér


Čtěte také: Xpeng G9 tasí zbraně a míří na světový trh. Podmaní si srdce nás všech?


Vozy budou plně vybaveny už z výroby

Model je velmi dobře vybaven už ve standardním provedení, včetně řady komfortních funkcí. Baterie o kapacitě 66 kWh zvládá dojezd 465 km (dle normy WLTP) a dokáže se nabít z 10 na 80 % za méně než 40 minut. V Číně Xpeng nabízí jak menší 55,9kWh baterii, tak i větší 71,4 kWh sadu, z nichž ale v Evropě nebude dostupná ani jedna. Přitom větší z baterií údajně zvládá dojezd až 600 km.

Xpeng P5 má výborný koeficient aerodynamického odporu 0,223, je vybaven tepelným čerpadlem a efektivním tepelným managementem. Za zmínku také stojí, že verze P5 pro Evropu nemá LiDAR. Vůz se tak bude při částečně autonomním řízení spoléhat na radary, ultrazvukové senzory a kamery.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."