Před rokem jsme psali o tom, že si 127 řidičů stěžuje, že jejich elektromobily značky Tesla samy od sebe a hlavně prý zničehonic zrychlily a pak bouraly.
Automobilka se k problému a velmi vážnému podezření rychle vyjádřila a jakékoliv pochybení naprosto vyloučila. Nicméně případ začala vyšetřovat vládní agentura NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu). A teď přichází s výsledky vyšetřování.
Tesly fungují bezvadně, tvrdí NHTSA. Důvodem, proč vozy zrychlovaly a pak bouraly, bylo sešlápnutí špatného pedálu. Jinými slovy, řidiči dost možná nebyli příliš učenliví a schopní a prostě si spletli pedál akcelerace a brzdy, takže místo aby brzdili, tak před bouračkou ještě více zrychlovali.
Čtěte také: Podívejte se na působivou reklamu o bezpečnosti vozů Tesla
Jak se již před rokem vyjádřila americká automobilka: „Tesly zrychlují jen když řidič sešlápne pedál plynu, když řidič dá pedálem brzdy pokyn ke zpomalení nebo zastavení, auto to udělá. Pedály v Modelech X, S a 3 mají dva nezávislé snímače polohy a pokud dojde k nějaké chybě, je okamžitě snížen krouticí moment motoru na nulu. Stejný efekt má i stlačení pedálu brzdy, i když je stlačen současně s pedálem plynu.“
Také jsme se dozvěděli, že: „Podobně se chová i Autopilot. Ten, ve chvíli, kdy dojde k názoru, že řidič třeba omylem stiskl pedál plynu namísto pedálu brzdy, sníží točivý moment, aby zabránil autonehodě. Všechny systémy jsou nezávislé a zaznamenávají data, takže lze zpětně zjistit, k čemu došlo a co se stalo.“
Před rokem jsme psali o tom, že si 127 řidičů stěžuje, že jejich elektromobily značky Tesla samy od sebe a hlavně prý zničehonic zrychlily a pak bouraly.
Automobilka se k problému a velmi vážnému podezření rychle vyjádřila a jakékoliv pochybení naprosto vyloučila. Nicméně případ začala vyšetřovat vládní agentura NHTSA (Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu). A teď přichází s výsledky vyšetřování.
Tesly fungují bezvadně, tvrdí NHTSA. Důvodem, proč vozy zrychlovaly a pak bouraly, bylo sešlápnutí špatného pedálu. Jinými slovy, řidiči dost možná nebyli příliš učenliví a schopní a prostě si spletli pedál akcelerace a brzdy, takže místo aby brzdili, tak před bouračkou ještě více zrychlovali.
Čtěte také: Podívejte se na působivou reklamu o bezpečnosti vozů Tesla
Jak se již před rokem vyjádřila americká automobilka: „Tesly zrychlují jen když řidič sešlápne pedál plynu, když řidič dá pedálem brzdy pokyn ke zpomalení nebo zastavení, auto to udělá. Pedály v Modelech X, S a 3 mají dva nezávislé snímače polohy a pokud dojde k nějaké chybě, je okamžitě snížen krouticí moment motoru na nulu. Stejný efekt má i stlačení pedálu brzdy, i když je stlačen současně s pedálem plynu.“
Také jsme se dozvěděli, že: „Podobně se chová i Autopilot. Ten, ve chvíli, kdy dojde k názoru, že řidič třeba omylem stiskl pedál plynu namísto pedálu brzdy, sníží točivý moment, aby zabránil autonehodě. Všechny systémy jsou nezávislé a zaznamenávají data, takže lze zpětně zjistit, k čemu došlo a co se stalo.“