Je robotaxi nereálné? Tesly bez řidičů se stále nenaučily jezdit ani v Muskových tunelech

  • Samořídící systémy Tesly nefungují v tunelech The Boring Company
  • Startup Elona Muska je vybudoval pod Las Vegas
  • Ani po letech se Tesla nemůže zbavit řidičů
Stanice v Las Vegas

Stanice v Las Vegas

Na říjen slibuje Tesla představení svého Robotaxi, které by se mělo zcela obejít bez řidiče. Mezitím nás zásobuje zprávami, jak neustále posouvá hranice svého autopilota FSD. Je však oblast, kde se jí s autonomním řízením nedaří, a to v jednosměrných tunelech hluboko pod chodníky Las Vegas. Ani po letech vývoje se zde neobejde bez lidských řidičů.

Unikátní systém dopravy

Systém Las Vegas Loop se skládá z tunelů, ve kterých elektromobily Tesla jezdí vysokou rychlostí mezi stanicemi a přepravují osoby v rámci města. Startup Elona Muska zabývající se tunelováním dokončil první fázi projektu v hodnotě 50 milionů dolarů za něco málo přes rok.

Jedná se o první plnohodnotný projekt společnosti The Boring Company, který je v současné době komerčně využíván. V současné době jsou v provozu pouze tři stanice u kongresového centra a jedna u hotelu Resorts World. Očekává se, že brzy bude otevřena další stanice propojující síť s Encore. Celkově je plánováno 93 stanic a 68 mil (109 km) tunelů jako součást smyčky pod Las Vegas.

The Boring Company uvedla, že spolupracuje s Teslou na použití jejího samořídícího systému uvnitř těchto tunelů, který by umožnil zbavit se současných řidičů a snížit náklady na provoz. I po dvou letech od spuštění to však na konec lidských řidičů nevypadá. Steve Hill, prezident a generální ředitel Las Vegas Convention sice uvedl, že do konce roku by měl být k dispozici nějaký asistenční systém pro řidiče, časový plán pro „plnou autonomii“ však neexistuje.

Tunel pro vozy, který vznikl díky The Boring Company

Tunel pro vozy, který vznikl díky The Boring Company


Čtěte také: Fotovoltaika se prodraží. Innogy zavádí poplatek, který mají mít časem všichni


Jak máme věřit Robotaxi?

Položme si otázku: Co je snazší z hlediska řízení? Jednosměrný tunel bez překážek a vlivů počasí nebo rušné velkoměsto s křižovatkami, spoustou aut a dalších účastníků silničního provozu? Logicky se nabízí první možnost. Pokud se Tesle dlouhé roky nedaří zprovoznit autonomní řízení za takřka ideálních podmínek, myšlenka, že Elon Musk přijde už za měsíc a půl se zázračným Robotaxi se zrovna moc pravděpodobná nezdá.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Je robotaxi nereálné? Tesly bez řidičů se stále nenaučily jezdit ani v Muskových tunelech

  • Samořídící systémy Tesly nefungují v tunelech The Boring Company
  • Startup Elona Muska je vybudoval pod Las Vegas
  • Ani po letech se Tesla nemůže zbavit řidičů
Stanice v Las Vegas

Stanice v Las Vegas

Na říjen slibuje Tesla představení svého Robotaxi, které by se mělo zcela obejít bez řidiče. Mezitím nás zásobuje zprávami, jak neustále posouvá hranice svého autopilota FSD. Je však oblast, kde se jí s autonomním řízením nedaří, a to v jednosměrných tunelech hluboko pod chodníky Las Vegas. Ani po letech vývoje se zde neobejde bez lidských řidičů.

Unikátní systém dopravy

Systém Las Vegas Loop se skládá z tunelů, ve kterých elektromobily Tesla jezdí vysokou rychlostí mezi stanicemi a přepravují osoby v rámci města. Startup Elona Muska zabývající se tunelováním dokončil první fázi projektu v hodnotě 50 milionů dolarů za něco málo přes rok.

Jedná se o první plnohodnotný projekt společnosti The Boring Company, který je v současné době komerčně využíván. V současné době jsou v provozu pouze tři stanice u kongresového centra a jedna u hotelu Resorts World. Očekává se, že brzy bude otevřena další stanice propojující síť s Encore. Celkově je plánováno 93 stanic a 68 mil (109 km) tunelů jako součást smyčky pod Las Vegas.

The Boring Company uvedla, že spolupracuje s Teslou na použití jejího samořídícího systému uvnitř těchto tunelů, který by umožnil zbavit se současných řidičů a snížit náklady na provoz. I po dvou letech od spuštění to však na konec lidských řidičů nevypadá. Steve Hill, prezident a generální ředitel Las Vegas Convention sice uvedl, že do konce roku by měl být k dispozici nějaký asistenční systém pro řidiče, časový plán pro „plnou autonomii“ však neexistuje.

Tunel pro vozy, který vznikl díky The Boring Company

Tunel pro vozy, který vznikl díky The Boring Company


Čtěte také: Fotovoltaika se prodraží. Innogy zavádí poplatek, který mají mít časem všichni


Jak máme věřit Robotaxi?

Položme si otázku: Co je snazší z hlediska řízení? Jednosměrný tunel bez překážek a vlivů počasí nebo rušné velkoměsto s křižovatkami, spoustou aut a dalších účastníků silničního provozu? Logicky se nabízí první možnost. Pokud se Tesle dlouhé roky nedaří zprovoznit autonomní řízení za takřka ideálních podmínek, myšlenka, že Elon Musk přijde už za měsíc a půl se zázračným Robotaxi se zrovna moc pravděpodobná nezdá.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."