Jak jsme psali, Tesla na začátku týdne informovala své zákazníky, že dojde ke zpoždění dodávek nových kusů Cybertrucku. Dokonce bylo nutné zastavit výrobu. Celá záležitost nyní eskaluje ve velkou svolávací akci. Co se stalo tak zásadního, že musí Tesla svolat téměř čtyři tisíce vozů na opravu? Na vině je vadný pedál akcelerátoru.
V posledních dnech se spekulovalo, zda půjde chyba vyřešit pouze vzdálenou online aktualizací. Problém je nakonec fyzické povahy a všechny prodané Cybertrucky si musí udělat cestu do servisní sítě Tesly. Svolávací akci tradičně v USA zaštiťuje Severoamerická agentura pro bezpečnost na dálnicích, NHTSA.
Problém může nastat při vyvinutí velké síly na „plynový“ pedál. Styčná podložka se může uvolnit ze svého uložení a může se zaseknout v obložení vozu. Na vině je nejspíše typ maziva, které Tesla při instalaci pedálu používá. Mazivo nebo mýdlo, jak jej Tesla označuje, prý bylo v nedávné době změněno. Nedošlo ale k oficiálnímu schválení vedením, proto může být na vině právě tato složka. Přebytek maziva může zapříčinit vyskočení podložky a změnu míry tlaku na pedál. To může být v provozu nebezpečné.
Čtěte také: Síla aktualizací Tesly. Cybertruck dostane vylepšení, které by chtěl každý
Na konci minulého měsíce zaregistrovala Tesla první stížnosti od prvního zákazníka. Po třech dnech následovalo hlášení od dalších řidičů. O necelé dva týdny byla příčina již jasná se zřejmým postupem jejího řešení. Tesla dobrovolně přistoupila na vyhlášení svolávací akce. Do současného dne naštěstí nedošlo v důsledku této chyby k dopravní nehodě.
Možnost opravy a výměny pedálu se týká všech Cybertrucků, které se nyní vyskytují na amerických silnicích. Jde celkem o 3 878 kusů. Díky této náhodě se tak na svět dostala první hodnota o počtu doručených vozidel od jeho listopadového uvedení na trh. Oficiálně se vůz zatím prodává pouze ve Spojených státech. Na Evropské silnice se vůz v blízké době oficiálně nechystá. Potíže jsou především s místními homologačními požadavky.
Jak jsme psali, Tesla na začátku týdne informovala své zákazníky, že dojde ke zpoždění dodávek nových kusů Cybertrucku. Dokonce bylo nutné zastavit výrobu. Celá záležitost nyní eskaluje ve velkou svolávací akci. Co se stalo tak zásadního, že musí Tesla svolat téměř čtyři tisíce vozů na opravu? Na vině je vadný pedál akcelerátoru.
V posledních dnech se spekulovalo, zda půjde chyba vyřešit pouze vzdálenou online aktualizací. Problém je nakonec fyzické povahy a všechny prodané Cybertrucky si musí udělat cestu do servisní sítě Tesly. Svolávací akci tradičně v USA zaštiťuje Severoamerická agentura pro bezpečnost na dálnicích, NHTSA.
Problém může nastat při vyvinutí velké síly na „plynový“ pedál. Styčná podložka se může uvolnit ze svého uložení a může se zaseknout v obložení vozu. Na vině je nejspíše typ maziva, které Tesla při instalaci pedálu používá. Mazivo nebo mýdlo, jak jej Tesla označuje, prý bylo v nedávné době změněno. Nedošlo ale k oficiálnímu schválení vedením, proto může být na vině právě tato složka. Přebytek maziva může zapříčinit vyskočení podložky a změnu míry tlaku na pedál. To může být v provozu nebezpečné.
Čtěte také: Síla aktualizací Tesly. Cybertruck dostane vylepšení, které by chtěl každý
Na konci minulého měsíce zaregistrovala Tesla první stížnosti od prvního zákazníka. Po třech dnech následovalo hlášení od dalších řidičů. O necelé dva týdny byla příčina již jasná se zřejmým postupem jejího řešení. Tesla dobrovolně přistoupila na vyhlášení svolávací akce. Do současného dne naštěstí nedošlo v důsledku této chyby k dopravní nehodě.
Možnost opravy a výměny pedálu se týká všech Cybertrucků, které se nyní vyskytují na amerických silnicích. Jde celkem o 3 878 kusů. Díky této náhodě se tak na svět dostala první hodnota o počtu doručených vozidel od jeho listopadového uvedení na trh. Oficiálně se vůz zatím prodává pouze ve Spojených státech. Na Evropské silnice se vůz v blízké době oficiálně nechystá. Potíže jsou především s místními homologačními požadavky.