Americká automobilka Tesla je největším výrobcem elektromobilů, který letos míří k 1,8 milionu prodaných vozů za rok. V roce 2030 to má být dokonce 20 milionů vozů ročně, tedy 10× tolik. Je proto nasnadě zkoušet různé postupy, které povedou ke zvýšení prodejů, ale současně také ke zvýšení marží. Jako firma totiž potřebujete obojí.
V letošním roce předvedla Tesla, co to znamená cenová válka. Své elektromobily opakovaně zlevňovala, výše těchto slev meziročně dosáhla šílených 20 %, což je opravdu znatelný pokles cen. Tesla však jenom nezlevňuje, ale někdy některé své vozy a jejich některé varianty naopak zdražuje. Proč?
Jedním důvodů zdražování může být nárůst nákladů, což se pochopitelně musí promítnout do koncových cen, pokud si chcete udržet marži. Nebo to může být něco více vypočítavého, jako v současné situaci, která se odehrává v Číně, tedy největším trhu s elektromobily na světě, kde je velmi důležité nezůstat pozadu.
Tesla „podezřele“ pár dnů předem veřejně oznámila, že nastane zdražení jejích vozů. To se dříve nestalo, protože automobilka prostě zvedla ceny s okamžitou platností a kdo nestihl koupit elektromobil za výhodnější cenu, měl smůlu. Tentokrát je v tom ale jistý prvek vypočítavosti, nebo alespoň to tak může vypadat. Tesla dala nerozhodnutým zájemcům pár dnů na rozmyšlenou, zda si koupí vůz ještě před zdražením. To je chytrá psychologická hra, za kterou klidně může stát samotný Musk.
Čtěte také: Autopilot Tesly se dá získat i zadarmo. Stačí zažalovat automobilku
Pokud se podíváme na aktuální zdražování Tesly v Číně, tak konkrétně se týká Modelů 3 a Y, v obou případech Long Range variant.
Model 3 Long Range začínal na částce 295 900 jenů, v přepočtu 928 tisících korunách, a nově je za 297 400 jenů, tj. cca 933 tisíc korun, tedy jen o nějakých v přepočtu 5 tisíc korun dražší (+0,5 %).
Model Y Long Range vycházel na 299 900 jenů, cca 941 tisíc korun, nově stojí 302 400 jenů, tj. cca 949 tisíc korun. Tady se tedy bavíme o zdražení o zhruba 8 tisíc korun (+0,8 %).
Americká automobilka Tesla je největším výrobcem elektromobilů, který letos míří k 1,8 milionu prodaných vozů za rok. V roce 2030 to má být dokonce 20 milionů vozů ročně, tedy 10× tolik. Je proto nasnadě zkoušet různé postupy, které povedou ke zvýšení prodejů, ale současně také ke zvýšení marží. Jako firma totiž potřebujete obojí.
V letošním roce předvedla Tesla, co to znamená cenová válka. Své elektromobily opakovaně zlevňovala, výše těchto slev meziročně dosáhla šílených 20 %, což je opravdu znatelný pokles cen. Tesla však jenom nezlevňuje, ale někdy některé své vozy a jejich některé varianty naopak zdražuje. Proč?
Jedním důvodů zdražování může být nárůst nákladů, což se pochopitelně musí promítnout do koncových cen, pokud si chcete udržet marži. Nebo to může být něco více vypočítavého, jako v současné situaci, která se odehrává v Číně, tedy největším trhu s elektromobily na světě, kde je velmi důležité nezůstat pozadu.
Tesla „podezřele“ pár dnů předem veřejně oznámila, že nastane zdražení jejích vozů. To se dříve nestalo, protože automobilka prostě zvedla ceny s okamžitou platností a kdo nestihl koupit elektromobil za výhodnější cenu, měl smůlu. Tentokrát je v tom ale jistý prvek vypočítavosti, nebo alespoň to tak může vypadat. Tesla dala nerozhodnutým zájemcům pár dnů na rozmyšlenou, zda si koupí vůz ještě před zdražením. To je chytrá psychologická hra, za kterou klidně může stát samotný Musk.
Čtěte také: Autopilot Tesly se dá získat i zadarmo. Stačí zažalovat automobilku
Pokud se podíváme na aktuální zdražování Tesly v Číně, tak konkrétně se týká Modelů 3 a Y, v obou případech Long Range variant.
Model 3 Long Range začínal na částce 295 900 jenů, v přepočtu 928 tisících korunách, a nově je za 297 400 jenů, tj. cca 933 tisíc korun, tedy jen o nějakých v přepočtu 5 tisíc korun dražší (+0,5 %).
Model Y Long Range vycházel na 299 900 jenů, cca 941 tisíc korun, nově stojí 302 400 jenů, tj. cca 949 tisíc korun. Tady se tedy bavíme o zdražení o zhruba 8 tisíc korun (+0,8 %).