Geniální technika! Nová Tesla Model 3 Long Range má dojezd téměř 700 kilometrů

Petr Bergmann
  • Aerodynamika Tesla Model 3 se po faceliftu zlepšila o 5 %
  • Aktuální hodnota aerodynamického odporu činí rekordních 0,219
  • Díky novému řešení se zlepšila účinnost i dojezd elektromobilu
Tesla Model 3 Highland má vylepšenou aerodynamiku
Tesla Model 3 Highland má vylepšenou aerodynamiku

Faceliftovaná Tesla Model 3 je na světě a i když by se mohlo zdát, že vůz nabídne uprostřed životního cyklu jen kosmetická vylepšení, ve skutečnosti je o čem mluvit. Kromě vylepšení stylingu a nové výbavy přináší Tesla Model 3 pro rok 2024 výrazné vylepšení aerodynamiky a s ní spojené zlepšení účinnosti a dojezdu.

Jaká Tesla má nejlepší aerodynamiku?

Podle oficiálních informací, které na platformě X shromáždil Sawyer Merrit, je nový Model 3 „nejaerodynamičtější Teslou všech dob“ s koeficientem aerodynamického odporu 0,219. Asi si budeme muset nějakou dobu počkat, jak to Tesla myslí, protože u Modelu S udává hodnotu aerodynamického odporu 0,208. Nicméně, na jednom ze snímků z oficiálního představení nového Modelu 3 v Norsku je vidět nápis „absolutně nejnižší aerodynamický odpor ze všech Tesel 0,219“. Než se zmatek vyřeší, dodejme, že aktuálně nejaerodynamičtějším sériovým modelem, který je možné si koupit, je Lucid Air s koeficientem odporu 0,197.

Vrátíme-li se k faceliftovanému Modelu 3, jeho lepší aerodynamika přispívá ke zvýšení účinnosti vozu o 8 %. Zlepšil se také dojezd, v testovacím cyklu WLTP udává Tesla zlepšení až o 12 %. Model 3 RWD dosáhl městského dojezdu 554 km (kombinovaného 513 km) a Model 3 Long Range až 678 km (kombinovaného 629 km). Za zlepšením aerodynamické účinnosti je především zaoblenější předek vozu s hladšími plochami. Vozidlu nově chybí mlhová světla, hlavní světloměty jsou užší a kapota je oproti minulosti o něco plošší.


Čtěte také: 10 skvělých vychytávek, díky kterým jsou Tesly prostě lepší než konkurence


K lepší aerodynamice přispěl přepracovaný design

Aerodynamická vylepšení jsou patrná i na dalších částech vozu. Spodní část zadního nárazníku nového Modelu 3 obsahuje difuzor a automobilka připravila dva nové designy kol, které údajně pozitivně optimalizují životnost baterie. Standardní volbou jsou 18″ černě lakovaná litá kola Photon, jejichž sedm paprsků připomíná čepel nože. V nabídce je také 19″ kolo Nova s 10 “zakroucenými” paprsky, které se podobá kolům stávajícího Modelu 3 Performace.

Kromě zvýšení účinnosti a dojezdu přináší lepší aerodynamika také zvýšení cestovního komfortu. Tesla hovoří o 30% poklesu hluku z okolního prostředí. I když se zde nejedná čistě o zásluhu aerodynamičtější karosérie, o jejím přínosu ke snížení hluku nelze pochybovat.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články