Italové se do toho pořádně opřou a s elektrifikací městské hromadné dopravy v Milánu půjdou příkladem všem větším metropolím. Konkrétně mají v plánu do roku 2030 vyměnit všech 1200 dieselových autobusů za čistší, plně elektrické autobusy.
Jde opravdu o ambiciózní projekt, protože Milánský dopravní podnik spravuje celkem 158 autobusových linek, které jezdí po 1550 kilometrech. Díky přechodu k elektřině je propočítáno, že dojde ke snížení roční spotřebu nafty o 30 milionů litrů a ušetří se 75 000 tun emisí CO2. Veškerá energie k nabíjení elektrických autobusů bude pocházet z certifikovaných obnovitelných zdrojů s nulovými emisemi, což dále zlepšuje ekologičnost celého řešení.
Čtěte také: Konec dieselů? MHD v Písku nově využívá 5 plně elektrických autobusů
První zakázku na elektrické autobusy v Milánu v rozsahu 275 elektrobusů vysoutěžila již v roce 2019 firma Solaris. Jde o autobusy s dojezdem kolem 200 kilometrů na jedno nabití, přičemž nabíjení probíhá pouze přes noc. Další zakázky budou následovat, až budou do roku 2030 postupně všechny autobusy v milánské MHD jen plně elektrické. Celý projekt vyjde na 1,5 miliardy eur, v přepočtu na téměř 39 miliard korun.
Italové se do toho pořádně opřou a s elektrifikací městské hromadné dopravy v Milánu půjdou příkladem všem větším metropolím. Konkrétně mají v plánu do roku 2030 vyměnit všech 1200 dieselových autobusů za čistší, plně elektrické autobusy.
Jde opravdu o ambiciózní projekt, protože Milánský dopravní podnik spravuje celkem 158 autobusových linek, které jezdí po 1550 kilometrech. Díky přechodu k elektřině je propočítáno, že dojde ke snížení roční spotřebu nafty o 30 milionů litrů a ušetří se 75 000 tun emisí CO2. Veškerá energie k nabíjení elektrických autobusů bude pocházet z certifikovaných obnovitelných zdrojů s nulovými emisemi, což dále zlepšuje ekologičnost celého řešení.
Čtěte také: Konec dieselů? MHD v Písku nově využívá 5 plně elektrických autobusů
První zakázku na elektrické autobusy v Milánu v rozsahu 275 elektrobusů vysoutěžila již v roce 2019 firma Solaris. Jde o autobusy s dojezdem kolem 200 kilometrů na jedno nabití, přičemž nabíjení probíhá pouze přes noc. Další zakázky budou následovat, až budou do roku 2030 postupně všechny autobusy v milánské MHD jen plně elektrické. Celý projekt vyjde na 1,5 miliardy eur, v přepočtu na téměř 39 miliard korun.